کتاب

زرین کوب استادی خلاق در ادبیات عرفانی بود

مهدی ماحوزی در گفت وگو با خبرنگاران به جامعیت شخصیت عبدالحسین زرین کوب اشاره و مطرح نمود: عبدالحسین زرین کوب، 29 اسفند 1301به جهان آمد و 24 شهریور 1378درگذشت. وی علاوه بر نگارش و تحقیق در حوزه تاریخ، یک ادیب و منتقد ادبی بود که به ویژه در حوزه تصوف و مولوی شناسی...

29 اسفند 1401

مدرسه مجازی راه اندازی می گردد ا شرط ثبت نام و نحوه برگزاری امتحانات این مدارس

وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به این که کار آموزش و پرورش، یک کار حساس و تاثیرگذار در سرنوشت کشور است، گفت: باید از تعطیلی مدارس به جز در موارد استثنایی جلوگیری کرد.

4 اسفند 1401

9 فیلم برتر برادران روسو که می توانید بعد از مرد خاکستری دیدن کنید

مرد خاکستری که یکی از پربازدیدترین فیلم های برادران روسو به شمار میرود دو هفته پیش در نتفلیکس منتشر شد و از آن موقع تا به امروز توانسته به موفقیت چشمگیری دست یابد.

23 مرداد 1401

خوشمزه ترین غذاهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

استرالیا: پای گوشتاسترالیایی ها علاقه زیادی به پای گوشت دارند. سالانه میلیون ها پای گوشت در این کشور مصرف می گردد. شهروندان استرالیایی این غذای خوشمزه را هنگام حرکت یا در کافه ها می خورند و در هر حالتی از آن لذت می برند. پیشنهاد می کنیم پای گوشت را با سس...

13 مرداد 1401

از دیکشنری گیمینگ فارسی تا بازسازی رزیدنت اویل؛ برترین های بازی های ویدیویی

اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده...

22 تیر 1401

پیشنهاد ایجاد تورهای کتابخانه گردی در ایام عید

کیانوش بیاتی، کارشناس ارشد بخش مرجع و اطلاع رسانی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران؛ اظهار کرد: تور کتابخانه گردی در ایام عید می تواند راه چاره مناسبی برای آشنایی با کتابخانه های مهم کشور باشد. این تورها به...

28 خرداد 1401

مقررات زدایی به کمک جامعه علمی و در محیط با ثبات سیاسی محقق می شود

مراسم رونمایی از کتاب الزامات شناسایی قوانین و مقررات مخل کسب وکار با حضور نویسنده این اثر برگزار شد. در این نشست علاوه بر نگاهی به بخش ها و دستاوردهای اثر، راه های موفقیت در فرایند مقررات زادیی مورد توجه قرار گرفت.

27 اردیبهشت 1401

مقدمه ای بر رستم و اسفندیار به چاپ دهم رسید

به گزارش خبرنگاران(ایبنا)، شاهرخ مِسکوب در 20 دی سال 1304 در شهرستان بابل به دنیا آمد و در 23 فروردین 1386 از جهان رفت. از وی آثار فراوانی به ویژه در حوزه اندیشه و نیز پژوهش های ادبیات فارسی و خاصه شاهنامه به جای مانده است.

12 اسفند 1400

نخستین پیامک جهان در قالب NFT فروخته شد

توکن غیرقابل معاوضه (NFT) نخستین پیامک ارسال شده در جهان، در یک حراجی برای امور بشردوستانه به مبلغ 100 هزار یورو فروخته شد.

9 اسفند 1400

سلامت در سفر: چطور در سفر غذای سالم بخوریم؟

یکی از نشانه های فرهنگ هر مردمی غذاهای بومی آنان است. این موضوع باعث می گردد غذاهای محلی با سفر و گردشگری پیوند بخورند. اما میل کردن غذاهای محلی همواره هم برای سلامت خوب نیست. با خبرنگاران همراه باشید تا با راه و چاه سلامت غذایی در سفر آشنا شوید.

10 بهمن 1400

همه جیز راجع به رژیم دوکان

رژیم دوکان یکی از برترین رژیم های غذایی است که نه تنها منجر به کاهش طولانی مدت وزن می گردد بلکه وزن نهایی شما را تثبیت می نماید. رژیم دوکان پروتئین بالایی دارد و در هر مرحله آن، مجاز به مصرف برخی از مواد غذایی هستید.

10 آذر 1400

روایتی از ساختمان کیانپارس

گاهی که صدای پارک ماشینی را جلوی ساختمان می شنیدیم به شوخی به هم می گفتیم:لندکروز استیشن آمد. بلند شو ساک ات را ببند… کارهایت را بکن… نوبت توست… شوهرت را شکلات پیچ آورده اند.

2 آذر 1400

تمدید مهلت ارسال آثار به همایش میراث مشترک ایران وهند؛ نسخ خطی: ظرفیت ها وچالش ها

تهران (پانا) - مهلت ارسال آثار به نخستین همایش بین المللی میراث مشترک ایران وهند؛نسخ خطی: ظرفیت ها وچالش ها تا انتها مهرماه تمدید شد.

3 آبان 1400

Honor X20؛ یک گوشی میان رده با مشخصات پرچمدار

کمپانی چینی آنر Honor، روز پنجشنبه 12 اگوست (21 مرداد ماه) در یک رویداد رسمی رونمایی از جدیدترین محصولات خود، از گوشی میان رده Honor X20 5G رونمایی کرد که با مشخصاتی همچون صفحه نمایش 6.67 اینچی 120 هرتز، دوربین اصلی 64 مگاپیکسل، تراشه MediaTek Dimensity 900 و سیستم شارژ سریع...

27 مرداد 1400

درخشش اثر شاعر بوشهری در دومین فراخوان کتاب های شعر بامداد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، حسین باقری، شاعر سپیدسرای جنوبی در دومین دوره فراخوان کتاب های شعر بامداد طبق ضوابط این رویداد، با مجموعه شعر منتشرنشده خود با اسم با دهانم در دست تعمیر شرکت نموده است.

12 مرداد 1400

آکواریوم یک کمدی سیاه است

شاهین کربلایی طاهر در گفت وگو با خبرنگاران درباره رمان آکواریوم اظهار کرد: این رمان را به زبان انگلیسی نوشتم و اکنون در سایت آمازون به فروش می رسد. آکواریوم داستان زندگی یک فرد عادی است که دچار ماجرایی به شدت غیرعادی در یک بستر فانتزی می گردد.

23 خرداد 1400

شماره 181 مجله هنر موسیقی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران مجله هنر موسیقی، اولین نشریه موسیقی پس از انقلاب 1357 ایران است و از اردیبهشت ماه سال 1377 به مدیرمسئولی و سردبیری مهدی ستایشگر منتشر می گردد ؛ ماهنامه ای که توسعه فرهنگ موسیقایی و آنالیز دیدگاه های هنری آن و اطلاع رسانی جهت ارتقا موسیقی...

25 اردیبهشت 1400

رونمایی از کتاب زندگی نامه خیر مدرسه ساز ادیک مجنونیانس با حضور وزیر آموزش و پرورش

تهران (پانا) - آیین رونمایی از کتاب زندگی نامه و کارنامه خیر مدرسه ساز آذربایجان غربی ادیک مجنونیانس با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار گردید.

7 اردیبهشت 1400

چند گام به سمت عدالت فرهنگی

قرار است به زودی از تقریظ رهبری بر کتاب عصرهای کریسکان رونمایی گردد اما این بار داستان از خیلی جنبه ها با رونمایی های قبل فرق دارد.

26 فروردین 1400

اعتیاد بخشی از نظم طبیعی جامعه است

مصطفی مهرآیین، جامعه شناس، اعتیاد را یک آسیب اجتماعی نمی داند و بر این اعتقاد است که با نگاه آسیب شناسانه جامعه به اردوگاه و زندان تبدیل می گردد. به اعتقاد او اعتیاد بخشی از نظم طبیعی جامعه است و نه تن ها بد نیست بلکه مثبت هم هست. مهر آیین می گوید، اگر می...

23 فروردین 1400
تعداد: (47)