از دیکشنری گیمینگ فارسی تا بازسازی رزیدنت اویل؛ برترین های بازی های ویدیویی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از دیکشنری گیمینگ فارسی تا بازسازی رزیدنت اویل؛ برترین های بازی های ویدیویی

فهرست اصطلاحات رایج بازی های ویدیویی؛ دانش گیمری خود را بالا ببرید!

احتمالاً پیش آمده که در گروه های بحث و گفتگوی بازی ها، چت باکس بازی های آنلاین، راهنمای بازی ها به زبان انگلیسی و بسیاری از موقعیت های دیگر به اصطلاحی برخورد نموده باشید که معنی اش را نمی دانید. با توجه به این که بازی های ویدیویی روز به روز در حال توسعه و پیچیده تر شدن هستند، مثل هر حوزه بزرگ دیگری اصطلاحات و عباراتی حول آن ها در حال شکل گیری است که برای تازه واردان احتیاج به شرح و تعریف کردن دارند. تعداد این اصطلاحات بسیار زیاد است و جمع آوری و شرح همه یشان بسیار پرزحمت است، اما تعدادی از این اصطلاح ها و عبارات رایج تر از بقیه هستند و با دانستن آن ها کارتان تا حد زیادی راه می افتد. در این مطلب تعدادی از این اصطلاحات را که سایت رسمی پلی استیشن جمع آوری نموده است، ترجمه نموده ایم. به امید این که مفید واقع شوند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که تقریباً هر عبارتی که معادل انگلیسی اش در پرانتزی جلوی آن آورده شده، به احتمال زیاد در طول مطلب تعریف شده است. کافی است اسمش را جستجو کنید.

10 بازی پلی استیشن وان که دوست داریم روی پلی استیشن پلاس ببینیم

یکی از موضوعاتی که پلی استیشن در این سال های اخیر در آن ضعف نشان داده و قدم های اشتباهی را برداشته، پشتیبانی از بازی های نسل های قبل است. در حالی که آن ها همچنان به صورت کامل و دقیق این کار را ننموده اند اما به نظر می رسد که پلی استیشن می خواهد به وسیله سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم تا حدی این خلأ را پر کند و فهرستی از بازی های کلاسیک قدیمی خود از جمله بازی های پلی استیشن 1 را برای کنسول های امروزی اش در دسترس قرار دهد. خوشبختانه، پلی استیشن حداقل در صحبت ها تأکید زیادی روی بازی های کلاسیک این سرویس انجام داده و می توان امیدوار بود که به مرورزمان بازی های نوستالژیک و معروفی را از کنسول پلی استیشن 1 در پلی استیشن پلاس پریمیوم ببینیم. به خصوص با توجه به اینکه بعضی از بازی این سرویس از تروفی هم پشتیبانی می نمایند، این می تواند اشتیاق ما را بیشتر کند. در ادامه می خواهیم به 10 بازی پلی استیشن 1 اشاره کنیم که دوست داریم آن ها را در سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم ببینیم.

بازسازی رزیدنت اویل 4 برای کنسول های نسل فعلی و کامپیوتر معرفی گردید

در حالی که همه ما تقریباً اطمینان داشتیم که کپ کام در حال توسعه بازسازی بازی رزیدنت اویل 4 است اما واقعیتش این است که انتظار نداشتیم که آن را در State of Play اخیر پلی استیشن ببینیم. با این حال، کپ کام در حرکتی غافل گیرانه این بازی را برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/ اس و کامپیوترهای شخصی معرفی کرد. طبق گفته های کپ کام، محتوای مخصوص پلی استیشن وی آر 2 این بازی هم در حال توسعه است. تجربه این بازی در پلی استیشن وی آر 2 نه تنها می تواند وزنه بسیار سنگینی برای این پلتفرم باشد بلکه می تواند حس ترس بازی را هم بیشتر کند. بازسازی رزیدنت اویل 4 قرار است در تاریخ 4 فروردین 1402 (24 مارس 2023) برای کنسول های نسل فعلی و کامپیوترهای شخصی عرضه شود.

بازی مرد عنکبوتی چگونه انحصاری پلی استیشن شد؟

یکی از بزرگ ترین قراردادهای چند سال اخیر که برای هر دو طرف منفعت داشت، قرارداد مارول و پلی استیشن برای بازی مرد عنکبوتی بود. برخلاف حضور پرقدرت در سینما، مارول تا چند سال پیش آن موفقیت بزرگ را در صنعت بازی های ویدئویی به دست نیاورده بود. همین موضوع باعث شد تا آن ها به صورت جدی تر به فکر توسعه بازی های باکیفیتی از آثار خود باشند. در جلد دوم کتاب تاریخچه نهایی بازی های ویدئویی نوشته استیون کنت شرحاتی درباره فرایند توافق مارول با پلی استیشن برای ساخت بازی مرد عنکبوتی و بعلاوه مذاکره مارول با دیگر شرکت ها ارائه شده است. در این کتاب جملاتی از جِی اونگ (Jay Ong) و مدیر اینسامنیاک گیمز یعنی تِد پرایس (Ted Price) وجود دارد.

الدن رینگ: 10 راز و مکانیک مخفی که بازی آن ها را به شما نمی گوید

مکانیسم های مخفی الدن رینگ همه جا دیده می شوند و در سرتاسر بازی پراکنده شده اند. از لوکیشن گرفته تا مأموریت ها و حتی داستان های جالب و سلاح ها و بأس های مخفی. با توجه به اطلاعاتی که تا آنجای کار از بازی دارید این اسرار می توانند قطعات داستانی مجذوب کننده باشند که سطح دانشتان را بالا برده یا مکانیسم هایی باشند که تجربه بازی را برای شما کاملاً دگرگون نمایند. به عنوان مثال باران مقدار تأثیرگذاری طلسم ها در الدن رینگ را تغییر می دهد. با اینکه می توانید در بازی با سوار شدن بر اسبتان حتی اگر برای چند فریم ناچیز هم که شده نامرئی شوید چشم پوشی کردن از این اتفاق جالب منطقی نیست. علاوه بر این مواردی در بازی وجود دارند که اگر بدانید چه و کجا هستند می توانید از آن ها به سادگی گذر کنید.

24 بازی برتر که شما را در نقش خون آشام ها قرار می دهند

داستان های مختلف با موضوع خون آشام ها همیشه محبوب بوده اند و با این که در صنعت سینما و تلویزیون شاهد تعداد زیادی از آن ها بوده ایم، بازی های ویدیویی زیادی وجود ندارند که به شما اجازه دهند در نقش یکی از این موجودات قرار گیرید. خون آشام ها موجوداتی فراطبیعی با طیف گسترده ای از توانایی های خارق العاده و احتیاج به تغذیه از زنده ها هستند که آن ها را به گزینه ای مجذوب کننده برای استفاده در بازی ها تبدیل می نماید. با این حال شاید حال و هوای تاریکی که با خون آشام ها پیوند خورده، چیزی است که باعث می شود توسعه دهندگان تمایل زیادی به آن ها نشان ندهند. در اینجا به 24 بازی برتر با موضوع خون آشام ها خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که موارد موجود در این فهرست، برترین بازی های خون آشام موجود هستند و به بازیکن اجازه می دهند تا به نوعی در نقش یکی از این موجودات خوفناک قرار گیرد. در واقع قرار نیست در همه آن ها زندگی یک خون آشام را به طور کامل تجربه کنید زیرا بعضی از این بازی ها شامل بعضی از عناصر اصلی زندگی خون آشام ها، مانند تغذیه از زنده ها، نمی شوند.

استریت فایتر 6 سال 2023 به کنسول ها و کامپیوتر می آید؛ اولین تریلر گیم پلی را ببینید

کمپانی کپ کام (Capcom) به تازگی جزئیات نوی از ششمین نسخه سری استریت فایتر نظیر تاریخ انتشار و تریلر نوی را از آن منتشر نموده است. استریت فایتر 6 در سال 2023 در سراسر جهان عرضه شده و نشان دهنده آخرین تکامل این مجموعه مشاخصه ای خواهد بود که از زمان عرضه خود در 35 سال پیش تا به امروز بیش از 47 میلیون نسخه فروخته است. این بازی که به وسیله موتور اختصاصی کپ کام یعنی RE Engine ساخته می شود، دارای سه حالت بازی متفاوت از جمله Fighting Ground ،World Tour و Battle Hub است. این اثر بعلاوه شامل عناصر نو در گیم پلی و بعلاوه جلوه های بصری بهبود یافته است. علاوه بر نوآوری های نو در گیم پلی، استریت فایتر 6 با حالت های گیم پلی بازی های قبلی از جمله حالت آرکید، مسابقات آنلاین، حالت آموزشی، حالت لوکال و موارد دیگر بازگشته تا هواداران قدیمی مجموعه را شاد کند.

تریلر نو فاینال فانتزی 16 منتشر شد؛ بازی تابستان سال آینده می آید

بالاخره بعد از مدت ها انتظار اسکوئر انیکس از تریلر نو فاینال فانتزی 16 در نوترین رویداد State of Play رونمایی کرد و بعلاوه تاریخ حدودی عرضه بازی را هم به اطلاع هواداران رساند. طبق اطلاعات رسمی اعلام شده، بازی فاینال فانتزی 16 قرار است در تابستان 2023 برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه شد. در شرحات مفصلی که در سایت پلی استیشن اعلام شده، تهیه نماینده بازی یعنی نائوکی یوشیدا شرحاتی را خطاب به هواداران بیان نموده است.

اولین نگاه به گیم پلی سونیک فرانتیرز؛ جهانیی گسترده و بزرگ

چندی پیش بود که بازی سونیک فرانتیرز (Sonic Frontiers) معرفی گردید. همانطور که گفته شد این بازی در سبک جهان باز بوده که چیز نوی در مجموعه سونیک است. از آن موقع اخبار زیادی از این بازی منتشر نشد تا اینکه تریلر گیم پلی این بازی عرضه شد. در این تریلر محیط کلی بازی نشان داده شده است. به طور کلی تمرکز این تریلر نو روی جهانی بازی و طریقه حرکت سونیک است. با توجه به اینکه سونیک این توانایی را دارد که بسیار سریع بدود، قطعاً گشت و گذار در این جهان کار دشواری نخواهد بود. در این جهان ریل هم وجود دارد. سونیک می تواند روی آن ها حرکت نموده و از آن ها برای حرکت سریع استفاده کند. همینطور اینکه در این تنها موانعی مثل حباب وجود دارند که قابلیت چندین پرش پشت سر هم را برای سونیک فراهم می نمایند.

جهان بدون اسنیک می شود؛ مروری بر متال گیر 2 (1991)

شاخصه شاخص متال گیر 2: سالید اسنیک ساختار آن است. متال گیر جهانی ابتدایی را شکل داد و متال گیر 2 آن جهان را با افزودن اصطکاک که رابطه اسبق بازیکن با سری را پیچیده می نماید می آراید. نتیجه این عمل اغلب اوقات از هم گسیخته به نظر می رسد؛ متال گیر 2 بازی است که هدفی بلندبالا و دست نیافتنی اما اعتماد به نفسی مسحورنماینده و اجتناب ناپذیر نیز دارد. متال گیر 2: سالید اسنیک در سال 1990 میلادی در ژاپن بر روی رایانه خانگی ام اس اکس 2 عرضه شد درست سه سال بعد از انتشار بازی متال گیر. در طی این سه سال دنباله متفاوت دیگری به نام انتقام اسنیک (Snakes Revenge) در آمریکای شمالی عرضه شد. خالق مجموعه هیدئو کوجیما معترف شد که از ساخت و انتشار آن بازی بی خبر بود تا اینکه یکی از سازندگان او را از وجود آن مطلع کرد و طبق گفته های او، آن ها به کوجیما گفته بودند که انتقام اسنیک اسنیک راستین نبود و اینکه او باید دنباله خودش را بسازد. در آن موقع کوجیما گفت که از انتقام اسنیک لذت برده اما بعداً آن را مزخرف توصیف کرد.

چگونه از دسته دوال سنس روی کامپیوتر استفاده کنیم؟

دوال سنس، دسته اصلی کنسول پلی استیشن 5، نه تنها یکی از برترین نکات قوت این کنسول است، بلکه یکی از برترین دسته های موجود برای کامپیوترهای شخصی هم به شمار میرود. به لطف دو ویژگی بازخورد لمسی و ماشه های تطبیق پذیر حداقل در بازی هایی که برترین استفاده را از آن نموده اند، چنان حسی را القا می نماید که در هیچ دسته دیگری مشابه آن پیدا نمی شود. در حالی که استفاده از دوال سنس در کامپیوترهای شخصی نیز آسان است، بیشتر بازی ها روی کامپیوتر برای استفاده بهینه از آن طراحی نشده اند. خبر هیجان انگیز این است که بعضی از بازی ها همانند Deathloop ،Metro Exodus و Assassins Creed Valhalla در کامپیوترهای شخصی از بعضی از ویژگی های دوال سنس در کامپیوترها هم استفاده نموده اند. نکته شاد نماینده دیگر این است که به لطف استیم، ما می توانیم بدون تنظیمات پیچیده به راحتی از دوال سنس در تمامی بازی های کامپیوتر استفاده کنیم.

10 بازی پلی استیشن 2 که دوست داریم روی پلی استیشن پلاس ببینیم

همان طور که می دانید، سرویس پلی استیشن پلاس قرار است به زودی با ساختاری تازه و در سه سطح برای کنسول های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 در دسترس قرار گیرد. در بالاترین سطح این سرویس یعنی پلی استیشن پلاس پریمیوم بازی های کنسول های قدیمی پلی استیشن قرار داده شده است. در مطلب قبلی به بازی هایی از کنسول پلی استیشن 1 اشاره کردیم که دوست داریم آن ها را در این سرویس ببینیم. اکنون می خواهیم بازی هایی را از کنسول افسانه ای پلی استیشن 2 معرفی کنیم که علاقه داریم آن ها را در پلی استیشن پلاس پریمیوم ببینیم. PlayStation Now در حال حاضر شامل مجموعه ای از بازی های رترو در قالب پلی استیشن 2 کلاسیک است که آن ها اساساً پورت هایی هستند که مجدداً منتشر شده اند اما سونی احتمالاً به مرورزمان بعضی از بازی های دیگر را برای مجذوب کننده تر کردن این سرویس اشتراکی ارائه کند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از دیکشنری گیمینگ فارسی تا بازسازی رزیدنت اویل؛ برترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دیکشنری گیمینگ فارسی تا بازسازی رزیدنت اویل؛ برترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید