آکواریوم یک کمدی سیاه است

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، شاهین کربلایی طاهر در گفت وگو با خبرنگاران درباره رمان آکواریوم اظهار کرد: این رمان را به زبان انگلیسی نوشتم و اکنون در سایت آمازون به فروش می رسد. آکواریوم داستان زندگی یک فرد عادی است که دچار ماجرایی به شدت غیرعادی در یک بستر فانتزی می گردد.

آکواریوم یک کمدی سیاه است

وی با اشاره به این که این رمان یک کمدی سیاه است، درباره دلیل نگارش اآکواریوم به زبان انگلیسی مطرح کرد: این اثر اولین رمان من به زبان انگلیسی نیست. قبل از این نیز چند داستان کوتاه، فیلمنامه و نمایشنامه به زبان انگلیسی نوشته ام.

شاهین کربلایی طاهر ضمن بیان این که فعلا قصد ندارد رمان آکواریوم را به زبان فارسی ترجمه و منتشر کند، در سرانجام گفت: رمان آکواریوم با استقبال خوب مخاطبان از گوشه و کنار جهان روبرو شده که بسیار مایه دلگرمی من شده است.

شاهین کربلایی طاهر فیلمساز و مدرس سینما، عضو آموزشگاه سینما و تلویزیون کانادا بوده و سابقه استادیاری در دانشکده فیلم دانشگاه یورک را دارد. سینمای آمریکا را در کلاس های رابین وود در دانشگاه یورک آموزش دیده است. برهنه تا شب آخرین فیلم بلند اوست که کاندیدای بهترین فیلم بلند داستانی از جشنواره بین المللی فلستاف انگلستان و منتخب در بخش بین المللی بیست ونهمین جشنواره فیلم فجر شد. وی هم اکنون نیز درحال تحقیق درباره فلسفه سینما در دانشگاه هنرهای زیبای هامبورگ است.

علاوه بر نشر رمان آکواریوم به زبان انگلیسی، این نویسنده و مترجم کتاب هایی چون سینمای آخرالزمانی (نشر شورآفرین)، سینمای اعتراض، فیلمساز معترض (نشر اختران)، رمان های تارچُفسکی (نشر مروارید) و ستاره رفتنی است، آسمان را دریاب (نشر نگاه)، رمان کوتاه اسپیکتولاماسوس ها (نشر روانشناسی و هنر) و مجموعه داستان زندگی سگی یک مرد دقیق (نشر شورآفرین) را تالیف نموده است. همچنین ترجمه آثاری چون گفت وگو با سم پکینپا (نشر ققنوس)، هیچکاک به روایت هیچکاک (نشر ققنوس)، گفت وگو با آرتور پن (نشر شورآفرین)، سینمای ملودرام (نشر شورآفرین)، ارنست همینگوی: آخرین مصاحبه، ژاک دریدا: آخرین مصاحبه و کورت وانِگات: آخرین مصاحبه (نشر آفتابکاران) را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آکواریوم یک کمدی سیاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکواریوم یک کمدی سیاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید