9 فیلم برتر برادران روسو که می توانید بعد از مرد خاکستری دیدن کنید

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مرد خاکستری که یکی از پربازدیدترین فیلم های برادران روسو به شمار میرود دو هفته پیش در نتفلیکس منتشر شد و از آن موقع تا به امروز توانسته به موفقیت چشمگیری دست یابد.

9 فیلم برتر برادران روسو که می توانید بعد از مرد خاکستری دیدن کنید

این فیلم داستان رایان گاسلینگ را در نقش جاسوسی به نام سیرا سیکس روایت می نماید که پس از سرقت اطلاعات مهمی از رئیسش باید از دست یک مزدور بی رحم به نام لوید هانسون با بازی کریس ایوانز فرار کند. با وجود اینکه مرد خاکستری توانسته به دومین فیلم پرطرفدار سال 2022 نتفلیکس تبدیل گردد، قطعا تنها فیلم برتر برادران روسو نیست. بنابراین، اگر در پی فیلم های بیشتری از برادران روسو می گشت که همچون فیلم مرد خاکستری شما را سرگرم کنند این مطلب را از دست ندهید.

1. کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Soldier)

  • بازیگران: کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، سباستین استن
  • تاریخ انتشار: 2014
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.8 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 90 از 100

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان اولین پروژه برادر روسو در دنیای سینمایی مارول بود که توانست نام آن ها را در این دنیای سینمایی تثبیت نماید. اولین فیلم روسوها در دنیای سینمایی مارول چیزی بیش از یک فیلم ابرقهرمانی ساده است. در واقع این فیلم یک تریلر جاسوسی خیره کننده است که یکی از پیچیده ترین داستان های ارائه شده در این ژانر را روایت می نماید.

این فیلم حول محور کاپیتان آمریکا با بازی کریس ایوانز جریان دارد که میخواهد توطئه ای را که علیه دولت ایالات متحده در حال روی دادن است کشف کند و دوست دوران کودکی خود، باکی بارنز با بازی سباستین استنرا که تا مدت ها فکر می کرد مرده نجات دهد. کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان به علت داستان پیچیده، صحنه های مبارزه هیجان انگیز و خارق العاده و بازی بی نظیر بازیگرانش، توانست به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گیرد و به تجربه ای به یاد ماندنی برای بینندگان تبدیل گردد. علاوه براین، بینندگان از داستان جاسوسی و هیجان انگیز آن که با ژانر ابرقهرمانی تلفیق شده به شدت لذت بردند.

2. کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War)

  • بازیگران: کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون، سباستین استن
  • تاریخ انتشار: 2016
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.8 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 90 از 100

برادران روسو دو سال بعد با انتشار فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، سومین دنباله از مجموعه کاپیتان آمریکا، داستان سرباز زمستان را ادامه دادند. پس از کشته شدن تعداد کثیری از غیرنظامیان در طی عملیات داخلی، انتقام جویان مجبور می شوند تا محدودیت های سازمان ملل را رعایت کنند. قرارداد سوکوویا تیم انتقام جویان را به دو گروه رقیب تقسیم کرد که به وسیله کاپیتان آمریکا و مرد آهنین با بازی رابرت داونی جونیور رهبری می شدند.

کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی از داستان و صحنه های اکشنی درست همچون سرباز زمستان پیروی می کرد و مجددا توانست تحسین مردم و منتقدین را کسب کند. در حقیقت برادران روسو توانسته بودند بدون اتلاف وقت یک فیلم هیجان انگیز و اکشن دیگر بسازند که توجه مخاطبین را جلب نماید. علاوه براین، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی نشان می دهد که روسو ها تا چه حد در فراوری فیلم هایی با تعداد کاراکترهای زیاد بااستعداد هستند و می توانند در این راستا هر طور که می خواهند مانور بدهند.

3. انتقام جویان: جنگ ابدیت (Avengers: Infinity War)

  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون
  • تاریخ انتشار: 2018
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8.4 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 85 از 100

پس از پیروزیت بزرگ انتقام جویان: جنگ داخلی، دنیای سینمایی مارول از برادران روسو درخواست کرد که دو فیلم دیگر را هم کارگردانی کنند. اولین فیلم، انتقام جویان: جنگ ابدیت نام داشت. انتقام جویان باید به هر قیمتی شده تانوس را در دنباله انتقام جویان: جنگ ابدیت متوقف می کردند، زیرا اگر این تایتان دیوانه هر شش سنگ ابدی را به دست می آورد، می توانست تمام اهداف خود را محقق نماید.

اگرچه انتقام جویان: جنگ ابدیت فیلم بزرگی بود و باید کاراکترهای زیادی را به دور هم جمع می کرد و داستان های فرعی زیادی را که در طول سالیان متمادی در دنیای مارول روایت شده بودند در خود جای می داد، می توان آن را فیلمی عالی دانست و اعتراف کرد که این فیلم یکی از هیجان انگیزترین فیلم هایی است که تا به حال ساخته شده است.

4. انتقام جویان: خاتمه بازی (Avengers: Endgame)

  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس ایوانز، اسکارلت جوهانسون
  • تاریخ انتشار: 2019
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8.4 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 94 از 100

پس از پیروزی تانوس در فیلم انتقام جویان: خاتمه بازی، انتقام جویان به تدریج قدرت از دست رفته خود را کسب کردند. زندگی بیشتر مردم نابود شده بود، اما انتقام جویان استراتژی ای را در پیش گرفتند که به آن ها یاری کرد تا بتوانند تانوس را شکست دهند و دنیایان را از شر او خلاص کنند. انتقام جویان: خاتمه بازی مهم ترین فیلم فاز سوم دنیای سینمایی مارول به شمار میرود زیرا توانست نقطه خاتمهی برای یک داستان 10 ساله باشد.

در حقیقت فیلم خاتمه بازی فیلمی نوستالژیک و تکان دهنده است زیرا برادران روسو توانستند داستانی را که در ابتدا برای بچه ها ساخته شده بود به چیزی فراتر از یک فیلم ابرقهرمانی تبدیل کنند. از منظری دیگر، این فیلم برای ادای احترام به سازندگان کتاب های مصور، استن لی، جک کربی، استیو دیتکو و بقیه اعضای تیم آن ها و بعلاوه هواداران کتاب های مصور سراسر دنیا ساخته شد و توانست در سرتاسر دنیا به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

5. چری (cherry)

  • بازیگران: تام هالند، سی یرا براوو
  • تاریخ انتشار: 2021
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.6 ز 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 37 از 100

در چری، کاراکتر تام هالند نقش اصلی را بر عهده دارد. او پس از بازگشت از جنگ متوجه تغییر شگفت انگیزی در خود می گردد. چری یکی از جنجالی ترین پروژه های برادران روسو به شمار میرود و اولین فیلمی بود که این دو برادر پس از حضور در دنیای سینمایی مارول، آن را کارگردانی کردند.

دست برادران رو در این پروژه کاملا باز بود زیرا آن ها دیگر مجبور نبودند که داستان های خود را در قالب سفت و سخت دنیای سینمایی مارول جای دهند. همین امر باعث پیچیدگی داستان فیلم چری گشت و سبب شد تا فیلم چندان از نظر مخاطبان خوش نیاید. با این وجود، روسوها توانستند به لطف عملکرد فوق العاده هالند، مبارزات چری را با پیروزیت به مخاطبان عرضه کنند

6. به کالینوود خوش آمدید (Welcome to Collinwood)

  • بازیگران: سم راکول، مایکل جیتر، جرج کلونی
  • تاریخ انتشار: 2002
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.3 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 55 از 100

به کالینوود خوش آمدید، یکی دیگر از فیلم های برادران روسو است که این دو برادر آن را در اولین سال های شروع به کار خود کارگردانی کردند. این فیلم داستان گروهی متشکل از دزدان بی تجربه و افراد لاابالی محله کالین وود را به تصویر می کشد که در کوشش اند تا گاوصندوق یک جواهرسازی را به سرقت ببرند. این فیلم به علت لحن و سبک خاصش، با واکنش نسبتا مثبتی روبرو شد اما در عین حال می توان گفت که نظر تماشاگران و منتقدان در رابطه با آن ضد و نقیض بود.

به علاوه این فیلم توانست روسوها را به عنوان نویسندگان کاراکترهایی دوست داشتنی و در عین حال پیچیده به همگان بشناساند. سم راکول که نقش یکی از شخصیت های کلیدی فیلم را بازی می نماید، بازی بی نظیر و مجذوب کنندهی را ارائه کرد و توانست این فیلم را از بسیاری دیگر از داستان های مشابه موجود در این ژانر متمایز نماید.

7. استخراج (Extraction)

  • بازیگران: کریس همسورث، دیوید هاربر، راندیپ هودا
  • تاریخ انتشار: 2020
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.7 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 67 از 100

فیلم استخراج داستان مزدوری با بازی کریس همسورث را دنبال می نماید که به وسیله یک جنایتکار دنیای استخدام می گردد تا پسر دزدیده شده این جنایتکار را پیدا نموده و به او بازگرداند. در حقیقت برادران روسو این فیلم را با اقتباس از رمان گرافیکی سیوداد خلق نموده اند. فیلم استخراج را می توان فیلمی در سطح میانه دانست.

با وجود داستان نه چندان دل چسب فیلم، همسورث به عنوان یک قهرمان توانست در فیلم خودی نشان دهد و روسو ها هم توانستند یک بار دیگر توانایی خود را در مدیریت یک فیلم اکشن پرتنش به همگان نشان دهند. با اینکه داستان فیلم آن قدرها مجذوب کننده و دل چسب نیست اما صحنه های اکشن فیلم توانستند این کمبود را جبران کنند و بسیاری از مخاطبان را راضی نگاه دارند..

8. پرورش شکست خورده (Arrested Development)

  • بازیگران: چیسون بیتمن، ویل آرنت، تونی هیل
  • سال انتشار: 2003
  • امتیاز IMDb به سریال: 8.7 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 74 از 100

پیش از اینکه برادران روسو، به کارگردان هایی مشهور تبدیل شوند و کار کارگردانی یکی از بزرگ ترین فرنچایزهایی را که تا به امروز ساخته شده بر عهده بگیرند، جزو دست اندرکاران سریال کمدی پرورش شکست خورده بودند و کار کارگردانی بسیاری از قسمت های آن را بر عهده داشتند. این سریال کمدی، به روایت داستان ها و اتفاقاتی می پردازد که برای یک خانواده مرفه روی می دهند.

بسیاری از کارگردانان ترکیب طنز فیزیکی و بصری سریال را چالش برانگیز دانسته اند، اما به نظر می رسد که روسوها باز هم از هنر خود برای راهنمایی سریال استفاده کردند و پیروز هم شدند. علاوه براین، این سریال نشان می دهد که استعداد این دو برادر به زیر ژانرهای اکشن و هیجان انگیز محدود نمی گردد، بلکه آن ها در عرصه کمدی هم می توانند خودی نشان دهند.

9. اجتماع (Community)

  • بازیگران: جوئل مک هال، جیلیان جیکوبز، دونالد گلاور
  • تاریخ انتشار: 2009
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8.5 از 10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 88 از 100

برادران روسو نه تنها چند قسمت از سریال پرورش شکست خورده را کارگردانی کردند، بلکه سریال کمدی اجتماع هم که در یک کالج محلی در شهر خیالی کلرادو گریندیل اتفاق می افتد به کارگردانی این دو برادر ساخته شد. اگرچه افراد برجسته ای در گروه بازیگران سریال اجتماع حضور دارند، اما روسوها پیروز شدند در عین حفظ طنز داستان، به روایت داستان هر کدام از شخصیت ها هم بپردازند و به دنیای مارول نشان دهند که گزینه خوبی برای کارگردانی فیلم هایش هستند.

علاوه براین، شناساندن کاراکترها در عرصه کمیک می تواند کار دشواری باشد، اما روسو ها به لطف تخصصشان در طنز بصری در این عرصه پیروز بودند و همین امر اثبات کرد که در پروژه های بزرگ تر هم می توانند خودی نشان دهند.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ

به "9 فیلم برتر برادران روسو که می توانید بعد از مرد خاکستری دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 فیلم برتر برادران روسو که می توانید بعد از مرد خاکستری دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید