جزیره آشپزخانه چیست و چه انواعی دارد؟

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مافی وود در زمینه تولید کابینت آشپزخانه، شرکت مطرحی بوده و انواع کابینت های سفارشی را با شکل ها، مدل ها و رنگ های مختلف تولید می کند. یکی از انواع کابینت ها که امروز طرفداران زیادی دارد، کابینت جزیره می باشد و شرکت مافی وود قادر به ساخت سفارشی جزیره آشپزخانه با کارایی و طرح های گوناگون است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که جزیره آشپزخانه چیست؟ کابینت جزیره نوعی کابینت مستقل و معمولاً بزرگ است که در مرکز آشپزخانه قرار می گیرد و از دیوار ها جدا می باشد. این نوع کابینت به دلیل طراحی خاص خود، عملکرد و زیبایی خاصی به آشپزخانه اضافه می کند.

جزیره آشپزخانه چیست و چه انواعی دارد؟

ویژگی های جزیره آشپزخانه

کابینت جزیره در وسط آشپزخانه قرار می گیرد و از بقیه کابینت ها و دیوار ها جداست.

به اشکال و اندازه های مختلف از جمله مستطیل، مربع و شکل های خاص ساخته شده و دارای طراحی متنوعی می باشد.

به عنوان فضای ذخیره سازی، سطح کار و مکانی برای لوازم خانگی مانند سینک یا اجاق گاز و حتی محل نشستن استفاده می شود.

مزایای جزیره آشپزخانه

-فضای سطحی بیشتری برای تهیه غذا و انجام کار های آشپزخانه فراهم می کند.

-فضایی اضافی برای آشپزخانه محسوب شده و دارای کشو ها و کابینت های اضافی برای نگهداری وسایل آشپزخانه است.

-می تواند به عنوان میز و مرکز تجمع در آشپزخانه عمل کرده، جایی که خانواده و مهمانان دور هم جمع شوند.

-به اشکال و اندازه های مختلف طراحی شده و با سبک دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ می شود.

داشتن یک آشپزخانه با کابینت جزیره می تواند به افزایش ارزش خانه کمک کند.

انواع جزیره آشپزخانه

کابینت جزیره ای با ترکیب زیبایی و عملکرد، یک انتخاب محبوب برای آشپزخانه های مدرن و بزرگ است که نه تنها فضای کاری و ذخیره سازی را افزایش می دهد، بلکه به بهبود تجربه استفاده از آشپزخانه نیز کمک می کند.

کابینت های جزیره ای در آشپزخانه می تواند بسته به نیاز ها و سلیقه های مختلف و کاربرد های خاص طراحی شود. برخی از انواع متداول کابینت جزیره شامل جزیره ساده، جزیره با سینک، جزیره با اجاق گاز، کابینت جزیره با محل نشستن، جزیره دو سطحی، جزیره موبایل، جزیره با قفسه های باز و جزیره چندکاره می باشد.

کابینت جزیره ساده

این نوع جزیره دارای یک سطح کار ساده، طراحی مینیمال و بدون لوازم جانبی مانند سینک یا اجاق گاز بوده که به عنوان سطح کار اضافی و فضای ذخیره سازی با طراحی ساده، انعطاف پذیر و هزینه کمتر است. کابینت جزیره ساده یک انتخاب محبوب و کاربردی برای بسکمک از آشپزخانه هاست.

ویژگی های این کابینت طراحی مینیمال با انواع دکوراسیون ها، کشو ها و کابینت های مختلف برای ذخیره سازی ظروف، وسایل آشپزی و سایر لوازم آشپزخانه، ارائه فضای کار بیشتر برای تهیه غذا، پخت و پز و سایر فعالیت های آشپزخانه است. کابینت جزیره ساده به دلیل نداشتن لوازم جانبی نظیر سینک و گاز کم هزینه تر بوده و به دلیل سادگی طراحی، نگهداری آسانی دارد و می توان آن را به سادگی با تغییرات کوچک در دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ کرد. جزیره ساده فضایی برای آماده سازی و سرو غذا، فضای نشستن و فضای ذخیره سازی اضافی است.

کابینت جزیره با سینک

این نوع جزیره شامل سینک ظرفشویی بوده و علاوه بر یک سطح کار و فضای ذخیره سازی با طراحی ساده یک انتخاب محبوب و کاربردی برای شستشوی ظروف و مواد غذایی در مرکز آشپزخانه می باشد.

کابینت جزیره با اجاق گاز

از دیگر انواع جزیره اشپزخانه می توان به جزیره با اجاق گاز اشاره کرد. این نوع جزیره شامل اجاق گاز یا صفحه برقی برای پخت و پز در مرکز آشپزخانه است که امکان پخت و پز در محیطی باز و ارتباط بیشتر با مهمانان هنگام آشپزی را علاوه بر فضای ذخیره سازی و سطحی کاربردی فراهم می کند.

کابینت جزیره با محل نشستن

کابینت جزیره با محل نشستن شامل بار یا محل نشستن با صندلی یا نیمکت برای صرف وعده های غذایی و مکانی برای نشستن و مصاحبه می باشد. در واقع جزیره با محل نشستن، علاوه بر اینکه نوعی کابینت کاربردی محسوب می شود که محل ذخیره سازی وسایل آشپزخانه است، نوعی میز غذاخوری هم به شمار میرود و می تواند به استفاده بهینه فضا کمک کرده و هر دو کاربرد کابینت و میز نهار خوری را به صورت یکجا مهیا کند.

کابینت جزیره دو سطحی

کابینت جزیره آشپزخانه دو سطحی دارای دو سطح با ارتفاع های متفاوت، یکی برای کار و دیگری برای نشستن است. این کابینت موجب تفکیک فضا های مختلف می شود. کابینت جزیره دو سطحی یکی از انواع پیشرفته و کاربردی کابینت جزیره می باشد. این طراحی منحصر به فرد به کابینت امکان می دهد تا به طور همزمان چندین کاربرد مختلف را ارائه دهد.

طراحی دو سطحی به آشپزخانه جلوه ای زیبا و مدرن می بخشد و می تواند به عنوان نقطه کانونی در دکوراسیون آشپزخانه عمل کند که با سطوح مختلف امکان تنظیم ارتفاع کار برای فعالیت های مختلف را فراهم و به راحتی و ارگونومی کمک می کند. جزیره آشپزخانه دو سطحی مدلی زیبا برای تمامی نیاز ها با ارتفاع های مختلف در امر آشپزی و آشپزخانه است.

کابینت جزیره موبایل

این کابینت جزیره قابل جابجایی با چرخ های قفل شونده داشته و قابل تنظیم برای نیاز های مختلف و استفاده در فضا های کوچک، با انعطاف پذیری بالا و امکان تغییر چیدمان آشپزخانه است. این کابینت می تواند به عنوان سطح کار، فضای ذخیره سازی و حتی میز ناهارخوری کوچک در اندازه ها و شکل های مختلف با نیاز های مختلف آشپزخانه سازگار شود و به عنوان یک عنصر چندمنظوره برای بهینه سازی فضا عمل کند.

مچنین به راحتی می توان آن را با تغییرات دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه سازگار کرد. کابینت جزیره موبایل کاربرد هایی نظیر آماده سازی و پخت و سرو غذا، محل نشستن، فضای ذخیره سازی موقت و انعطاف پذیری در طراحی آشپزخانه دارد. این نوع جزیره را می توان به قسمت های مختلف آشپزخانه جابجا کرده و هنگام استفاده چرخ ها را قفل کرد تا تکان نخورد و مانند کابینت ثابت عمل کند.

کابینت جزیره با قفسه های باز

کابینت جزیره با قفسه های باز مناسب برای نمایش وسایل دکوری، کتاب های آشپزی و دیگر وسایل آشپزخانه است. کاربرد این کابینت نمایش وسایل دکوری و دسترسی آسان به وسایل مورد نیاز بوده و مزایایی نظیر زیبایی، دلبازتر بودن و دسترسی سریع به وسایل در کنار جلوه دکوری دارد.

کابینت جزیره چندکاره

کابینت جزیره چندکاره بنا به نیاز ترکیبی از سینک، اجاق گاز، محل نشستن و فضای ذخیره سازی است که تمامی نیاز های آشپزی و نشستن در یک مکان را فراهم می کند. این نوع جزیره می تواند به تنهایی آشپزخانه ای کامل باشد که مزایایی نظیر کارایی بسیار بالا، طراحی همه کاره و کامل دارد. البته با توجه به نوع کاربرد از دیگر انواع جزیره گران تر است.

نتیجه گیری

در نهایت انتخاب نوع مناسب کابینت جزیره بستگی به نیاز های خاص شما، فضای موجود و سبک دکوراسیون آشپزخانه دارد. هر نوع از کابینت جزیره می تواند مزایا و کاربرد های خاص خود را داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از تصمیم گیری، نیاز ها و اولویت های خود را به دقت بررسی و ساخت سفارشی جزیره آشپزخانه با بهترین و کمترین هزینه را به کارشناسان توانمند نظیر شرکت مافی وود بسپارید.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق

به "جزیره آشپزخانه چیست و چه انواعی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره آشپزخانه چیست و چه انواعی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید