ادبیات

زرین کوب استادی خلاق در ادبیات عرفانی بود

مهدی ماحوزی در گفت وگو با خبرنگاران به جامعیت شخصیت عبدالحسین زرین کوب اشاره و مطرح نمود: عبدالحسین زرین کوب، 29 اسفند 1301به جهان آمد و 24 شهریور 1378درگذشت. وی علاوه بر نگارش و تحقیق در حوزه تاریخ، یک ادیب و منتقد ادبی بود که به ویژه در حوزه تصوف و مولوی شناسی...

29 اسفند 1401

فال حافظ امروز دوشنبه 3 بهمن ماه 1401؛ از کوشش دست مکش

در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 3 بهمن از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ 3 بهمن را بخوانید.

6 بهمن 1401

آیا می توان افسرده ولی شادمان بود؟

افسرده ولی مسرور؛ آن قدرها هم که فکر می کنید عجیب نیست! افرادی که این ویژگی را دارند هم افراد عجیبی نیستند. شاید بهتر باشد کمی در مورد حالات خاکستری خود بیشتر بدانیم.

2 شهریور 1401

9 فیلم برتر برادران روسو که می توانید بعد از مرد خاکستری دیدن کنید

مرد خاکستری که یکی از پربازدیدترین فیلم های برادران روسو به شمار میرود دو هفته پیش در نتفلیکس منتشر شد و از آن موقع تا به امروز توانسته به موفقیت چشمگیری دست یابد.

23 مرداد 1401

امیر هوشنگ ابتهاج، شاعر و نویسنده سرشناس درگذشت

امیر هوشنگ ابتهاج متخلص به سایه، شاعر و نویسنده سرشناس ایرانی در گذشت.

19 مرداد 1401

قشنگ ترین فیلم های عاشقانه برای بحران های عاطفی

غلامرضا صراف نویسنده و مترجم سینمایی می گوید: سینما به رغم اینکه هنر جوان تری نسبت به دیگر هنرهاست شاید نتواند به مثابه اثر هنری مانند رمان در جستجوی زمان از دست رفته مارسل پروست یا آنا کارنینا تولستوی یا مادام بوآری گویا و درمان احوالات عاشقانه...

10 خرداد 1401

مقدمه ای بر رستم و اسفندیار به چاپ دهم رسید

به گزارش خبرنگاران(ایبنا)، شاهرخ مِسکوب در 20 دی سال 1304 در شهرستان بابل به دنیا آمد و در 23 فروردین 1386 از جهان رفت. از وی آثار فراوانی به ویژه در حوزه اندیشه و نیز پژوهش های ادبیات فارسی و خاصه شاهنامه به جای مانده است.

12 اسفند 1400

اجرای 5 طرح آبرسانی در قائمشهر

خبرگزاری خبرنگاران- مدیرامورآبفا قائمشهر، 5 طرح آبرسانی با بهره مندی بیش از 40 هزار خانوار در شهرستان قائمشهر در دست اجراست .

2 اسفند 1400

(بشنوید) شیشه عمرم شب یلدا شکست!

شب یلدای هر سال مصادف است با درگذشت استاد ابوالحسن خان صبا یکی از ماندگارترین چهره های تاریخ موسیقی ایرانی. تعدد شاگردان و تعلیم ساز مختلف از او معلمی بی نظیر در تاریخ فرهنگ این مرز و بوم ساخته است.

11 بهمن 1400

تیپ عجیب خانم بازیگر برای خاص بودن!

خبرنگاران:اندیشه فولادوند تصاویر جدیدی از خود منتشر کرد.

6 دی 1400

درخشش اثر شاعر بوشهری در دومین فراخوان کتاب های شعر بامداد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، حسین باقری، شاعر سپیدسرای جنوبی در دومین دوره فراخوان کتاب های شعر بامداد طبق ضوابط این رویداد، با مجموعه شعر منتشرنشده خود با اسم با دهانم در دست تعمیر شرکت نموده است.

12 مرداد 1400

پیغام تبریک تولد برادر (تولدت مبارک داداش جونم)

پیغام تبریک تولد برادر صدای قلب خواهر یا برادری است که به دنبال واژه هایی در قالب متن تولد برادر برای ابراز احساسات در روز تولد موجودی بی نظیر در زندگی اش می شود. در مطلب حاضر بهترین جملات تبریک تولد برادر را برای شما نوشته ایم.

21 تیر 1400

آکواریوم یک کمدی سیاه است

شاهین کربلایی طاهر در گفت وگو با خبرنگاران درباره رمان آکواریوم اظهار کرد: این رمان را به زبان انگلیسی نوشتم و اکنون در سایت آمازون به فروش می رسد. آکواریوم داستان زندگی یک فرد عادی است که دچار ماجرایی به شدت غیرعادی در یک بستر فانتزی می گردد.

23 خرداد 1400

شماره 181 مجله هنر موسیقی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران مجله هنر موسیقی، اولین نشریه موسیقی پس از انقلاب 1357 ایران است و از اردیبهشت ماه سال 1377 به مدیرمسئولی و سردبیری مهدی ستایشگر منتشر می گردد ؛ ماهنامه ای که توسعه فرهنگ موسیقایی و آنالیز دیدگاه های هنری آن و اطلاع رسانی جهت ارتقا موسیقی...

25 اردیبهشت 1400

چند گام به سمت عدالت فرهنگی

قرار است به زودی از تقریظ رهبری بر کتاب عصرهای کریسکان رونمایی گردد اما این بار داستان از خیلی جنبه ها با رونمایی های قبل فرق دارد.

26 فروردین 1400

آیا باید به وعده آمریکا برای پایان جنگ یمن خوش بین بود؟ بایدن به دنبال نفوذ مستقیم

تلاش های بایدن برای خاتمه دادن به بحران یمن از طریق کاهش حمایت های خود از عربستان شاید برای کارشناسان غربی نشان از خاتمه بخشیدن بحران یمن از طریق دیپلماسی دارد؛ اما با توجه به شواهد، تلاش برای افزایش نفوذ مستقیم ایالات متحده در یمن تعبیر می شود.

22 اسفند 1399

انشا درباره دریا به 5 سبک متنوع و زیبا

انشا درباره دریا شامل انشاهای مفید و متنوع برای کلیه مقاطع تحصیلی است که با محتوا های گوناگون مثل انشا در مورد دریا و زیبایی های آن، توصیف دریا، انشا درباره دریا به زبان ادبی، انشا تخیلی و داستانی در مورد دریا و انشا جانشین سازی دریا آورده...

16 اسفند 1399

کوئنتین تارانتینو 12 فیلم محبوبش از تاریخ سینما را انتخاب کرد

دوره ای که به دنبال همه گیری بیماری کرونا، خانه نشین شده ایم، زمان مناسبی است تا بیش از پیش خودمان را به دنیای سینما نزدیک کنیم؛ چه چیزی بهتر از این که ابتدا فیلم های پیشنهادی یکی از بزرگترین کارگردان های عصر حاضر را ببینیم. اگر هوادار سینمای تارانتینو...

29 دی 1399

5 مکان دیدنی ازبکستان که در انتظار شماست

ازبکستان کشوری زیبا در آسیای میانه است که دارای میراث فرهنگی غنی و تاریخی طولانی است.

10 آذر 1399

خانه موزه استاد ابوالحسن صبا در تهران، تصاویر

وی از هنرمندان برجسته موسیقی در نیمه قرن اول می باشد و شاگردان پیروز و با استعداد بسیاری را در صنعت موسیقی ایران پرورش داده است. استاد صبا روش هایی که در نواختن سازهای ایرانی به کار گرفت، نوازندگان نسل های بعدی را بسیار تحت تأثیر قرار داد.

10 آبان 1399
تعداد: (34)