طراحی گرافیکی و چاپ

راز زنی که درد و اضطراب را احساس نمی کند کشف شد

پژوهشگران کالج دانشگاهی لندن از کشف مکانیسم شگفت انگیزی در بدن یک زن اسکاتلندی خبر داده اند که در سال 2019 معین شده بود هرگز درد، اضطراب یا ترس جدی را تجربه نکرده است.

7 خرداد 1402

استارت آپی که خانه چاپ می نماید! ، نقش مهم بطری های پلاستیکی

یک استارت آپ در کوشش برای مقابله با کمبود مسکن، خانه های چاپ سه بعدی را توسعه داده است.

13 شهریور 1401

آیا می توان افسرده ولی شادمان بود؟

افسرده ولی مسرور؛ آن قدرها هم که فکر می کنید عجیب نیست! افرادی که این ویژگی را دارند هم افراد عجیبی نیستند. شاید بهتر باشد کمی در مورد حالات خاکستری خود بیشتر بدانیم.

2 شهریور 1401

بررسی مودم هواوی B311: معمولی دوست داشتنی

هواوی مودم B311 را سال 2020 معرفی کرده اما طی این دو سال، به سرعت تبدیل به یکی از پرفروش ترین مودم های 4G LTE این شرکت شده است. مودمی است که عموما آنلاک شده در بازارهای جهانی و از جمله در بازار ایران یافت می شود و مانند برخی دیگر از مودم های رومیزی هواوی، پر حرف...

14 مرداد 1401

پیشنهاد ایجاد تورهای کتابخانه گردی در ایام عید

کیانوش بیاتی، کارشناس ارشد بخش مرجع و اطلاع رسانی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران؛ اظهار کرد: تور کتابخانه گردی در ایام عید می تواند راه چاره مناسبی برای آشنایی با کتابخانه های مهم کشور باشد. این تورها به...

28 خرداد 1401

غار یخی ریزن ولت ، بزرگترین غار یخی جهان در سالزبورگ ، اتریش

اگر می خواهید با بزرگ ترین غار یخی شناخته شده در سراسر جهان آشنا شوید با ما در ادامه همراه باشید زیرا قصد معرفی غاریخی ریزن ولت را داریم.

28 فروردین 1401

مقدمه ای بر رستم و اسفندیار به چاپ دهم رسید

به گزارش خبرنگاران(ایبنا)، شاهرخ مِسکوب در 20 دی سال 1304 در شهرستان بابل به دنیا آمد و در 23 فروردین 1386 از جهان رفت. از وی آثار فراوانی به ویژه در حوزه اندیشه و نیز پژوهش های ادبیات فارسی و خاصه شاهنامه به جای مانده است.

12 اسفند 1400

روایتی از ساختمان کیانپارس

گاهی که صدای پارک ماشینی را جلوی ساختمان می شنیدیم به شوخی به هم می گفتیم:لندکروز استیشن آمد. بلند شو ساک ات را ببند… کارهایت را بکن… نوبت توست… شوهرت را شکلات پیچ آورده اند.

2 آذر 1400

هدایت های لازم برای تغذیه با شیر خشک

بسیاری از اطفال به علل مختلف نمی توانند از شیر مادر تغذیه نمایند در نتیجه استفاده از شیر خشک در شیشه اهمیت می یابد.

21 آبان 1400

لاینسترنول (LYNESTRENOL)

مقدار مصرف: روزانه 5 تا 10 میلی گرم به مدت 10 تا 14 روز از هر سیکل 28 روز ماهانه موارد منع مصرف: مثل مدروکسی پروژسترون

30 مهر 1400

خواص دارویی گیاه غوره، انگور و مویز

مطفی حرارت خون و صفرا و قامع صفرا و مقطع بلغم معده و حابس طبع و مانع انصباب مواد و مقوی جگر و بدن و رافع تشنگی و سستی اعضا و رب آن قاطع تشنگی و مسکن حرارت و التهاب معده و جهت اسهال مراری و برانگیختن

20 مهر 1400

مدروکسی پروژسترون (MEDROXYPROGESTRON)

موارد مصرف: جلوگیری از بارداری- پیشگیری از هیپرپلازی اندومتر (رحمی)، درمان موقت سرطان پستان در خانم های یائسه، سرطان پروستان مردان

20 مهر 1400

دقت سنسور اکسیژن اپل واچ سری 6 در حد تجهیزات بیمارستانی است

به نظر می رسد که شرکت اپل با معرفی اپل واچ سری 6 نوعی ابزار پزشکی را به جامعه عرضه نموده است.طبق مطالعات و آنالیز محققان دانشگاه سائوپائولو ی برزیل، استفاده از اپل واچ سری 6 یک روش معتبر برای نظارت بر غلظت اکسیژن خون در بیماران ریوی به تعداد می آید.

13 مهر 1400

رانیتیدین Ranitidine

این دارو برای درمان زخم معده و زخم اثنی عشر مورد استفاده قرار می گیرد. در ضمنً موجب کاهش ناراحتی ها و جلوگیری از خونریزی های گوارشی می گردد. دارو سبب کاهش اندازه اسید معده گشته و بدین ترتیب موجب بهبود زخم معده می گردد.

11 مهر 1400

مطلب ورلدساکر کار فردوسی پور بود؟

بیشتر از سه ماه است که مهرداد میناوند، پرسپولیس و دوستدارانش را تنها گذاشته و رخت از این دنیا بسته است، اما همچنان هر وقت نام او به میان می آید هیچ کس باور ندارد که او از بین مان رفته و دیگر در این دنیا نیست.

11 مرداد 1400

اجرای نمایش کنسرت تئاتر مرگ گرم در تالار قشقایی شروع شد

تهران (پانا) - دبیر چهلمین جشنواره تئاترفجر سه شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه با حضور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر نمایش کنسرت تئاتر مرگ گرم را افتتاح کرد.

20 خرداد 1400

تقدیر از فعالیت های شهر تبریز توسط صندوق بچه ها سازمان ملل متحد

خبرنگاران/آذربایجان شرقی از فعالیت های شهر تبریز در کتابچه جوایز الهام بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک 2019 توسط صندوق بچه ها سازمان ملل متحد قدردانی شد.

13 شهریور 1399

تاثیر کیوی بر کاهش کلسترول خون

یکی از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی، کلسترول بالای خون است که کیوی می تواند آن را کاهش دهد.

13 خرداد 1399

واکنش سناتور روس به خرید تجهیزات نظامی آمریکایی در لهستان

لهستان برای تقویت ارتش خود به بهانه تجاوز احتمالی از جانب روسیه تعداد زیادی موشک جاولین و سکوی پرتاب آن را از آمریکا خریداری نموده، در حالی که در مسکو معتقدند: ورشو با خرید این موشک ها تنها پول مردمش را هدر داده است.

7 اردیبهشت 1399

آموزش غذا خوردن به پرندگان با یاری فیلم!

پژوهشگران دانشگاه کمبریج در آنالیز جدید خود توانستند انتخاب غذای مناسب را با یاری فیلم به پرندگان یاد بدهند.

22 فروردین 1399
تعداد: (22)