بهداشت دهان و دندان

عجیب ترین زنبور دنیا که با گوشت مرده جادو می نماید!

زنبور کرکس (Vulture Bee) از نوع زنبور های بدون نیش است که قدمت نخستین اطلاعات ثبت شده درباره آن ها به سال 1758 باز می شود. اما در سال 1982 بود که تغذیه زنبور های کرکس از گوشت حیوانات مرده به وسیله حشره شناس دیوید روبیک (David Roubik) کشف شد.

13 تیر 1402

فناوری ارتش ایالات متحده برای شکار پشه به یاری آمد!

لحظه شکار کردن لارو پشه برای اولین بار به وسیله محققان ثبت شد.

12 آبان 1401

چرا باید مسواک خود را بشویید!

تمیز نگه داشتن مسواک بسیار مهم است اما نه آن قدر که کارهایی عجیب و غریب انجام دهید. متخصصان نکاتی مهم و ساده را برای بهداشت مسواک ذکر می نمایند.

8 آبان 1401

سلطان شیرهای دنیا، شیر مادر است!

پژوهش های اجرا شده در 30 سال اخیر نشان داده، برترین و کامل ترین غذا برای کودک تا 6 ماهگی، فقط شیر مادر است چرا؟ چون شیر مادر از شیرهای دیگر مغذی تر است. همواره استریل است. بش از 300 نوع عامل ضد میکروبی در شیر مادر وجود دارد که مانع بروز بیماری در کودک خواهد...

20 تیر 1401

با اینترنت چطور طعم لیموناد خود را ارسال کنیم؟!

حالا شما هم می توانید لیمونادتان را ارسال کنید.پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور توانستند با موفقیت مزه و ظاهر لیموناد را با استفاده از الکترود در لیوان آب شبیه سازی نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

5 خرداد 1401

غذاهای سنتی استان سیستان و بلوچستان

غذاهای محلی سیستان و بلوچستان از ترکیب مواد اولیه تا استفاده از ادویه ها و روش طبخ منحصربه فرد هستند و می توانند گردشگری غذایی متفاوتی را برای هر مسافری رقم بزنند.

2 خرداد 1401

مصرف آب هویچ در دوران بارداری چه خواصی دارد؟

پاکسازی کبد و تقویت سیستم ایمنی بدن از خواص آب هویج در بارداری است. این نوشیدنی خوشمزه در صورت مصرف متعادل در دوران بارداری مزایای بسیاری دارد که در ادامه آشنا می شوید.

9 آبان 1400

10 علامت پنهان که حکایت از ابتلا به بیماری های جدی دارند

در این گزارش به چند علامت پنهانی که ممکن است نشان دهنده ابتلا به یک بیماری جدی باشند، اشاره می کنیم.

15 شهریور 1400

طرز تهیه سرکه سفید و خواص آن

سرکه سفید از تقطیر سرکه مالت (مالت کردن جو) به دست می آید، ولی در صنعت تنها با مخلوط کردن اسید استیک با آب برای تهیه سرکه سفید استفاده می گردد. سرکه سفید برای چاشنی غذا، استفاده دارویی و پاک کننده طبیعی سطوح کاربرد دارد.

28 مرداد 1400

خشکی دهان را چگونه درمان کنیم؟

هنگامی که بزاق دهان کاهش می یابد، دهان خشک شده و مشکلاتی را برای فرد به وجود می آورد.

27 اسفند 1398

راهنمای خرید موبایل نوکیا

روزنامه هفت صبح: چرا باید یک گوشی نوکیا خرید؟ جواب دادن به این سؤال یکی از سخت ترین کار هایی است که در حال حاضر می توان انجام داد، اما نوکیا دلایل خاص خود را دارد. آن ها در منوی شان یک موبایل 9.10 میلیون تومانی دارند به اسم Nokia 9 Pure View که اگر بگوییم موبایل بدی...

27 دی 1398