چرا باید مسواک خود را بشویید!

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، تمیز نگه داشتن مسواک بسیار مهم است اما نه آن قدر که کارهایی عجیب و غریب انجام دهید. متخصصان نکاتی مهم و ساده را برای بهداشت مسواک ذکر می نمایند.

چرا باید مسواک خود را بشویید!

شما هم شنیده اید که انواع راه های بعضا عجیب برای تمیز کردن مسواک وجود دارد؟ بعضی آن را در ماشین ظرفشویی می گذارند؛ بعضی دیگر آن را با دهانشویه یا پاک نماینده دندان خیس می نمایند. بعضی دیگر آن را منجمد می نمایند، می جوشانند و یا حتی روی یک ضدعفونی نماینده گران قیمت مسواک اشعه ماوراء بنفش (UV) سرمایه گذاری می نمایند. برترین راه تمیز کردن مسواک را در وبلاگ آبی اناری ها بخوانید.

آلودگی مدفوع روی مسواک!

دهان ما خانه میلیون ها میکروب از جمله میکروب هایی است که در پلاک روی دندان های ما زندگی می نمایند، بنابراین جای تعجب نیست که این میکروب ها روی مسواک شما جمع شوند. بعلاوه باکتری های توالت نیز می توانند روی مسواک بنشینند. مدفوع آئروسل شده به هوا پرتاب می گردد و به گفته فیلیپ تیرنو، میکروبیولوژیست دانشگاه نیویورک، می تواند تا 4.5 متر هم بالا برود و بر اساس مطالعات علمی، روی مسواک شما بنشیند.

برترین راه تمیز کردن مسواک

تمیز کردن منظم مسواک، نگهداری صحیح آن و دانستن زمان تعویض آن برای حفظ بهداشت دهان و دندان مهم است.

با آب گرم مسواک خود را بشویید

به گفته دندان پزشکان شاید هیچ یک از این اقدامات ضروری نباشد. آنان با اشاره به اینکه تمیز کردن مسواک ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید افزودند: نیازی به خرید لوازم مخصوص یا کارهای عجیب نیست. پس از مسواک زدن، مسواک خود را کاملا با آب گرم بشویید و مطمئن شوید که خمیر دندان و بقایای مواد غذایی به جای مانده روی مسواک کاملا تمیز شوند.

آب گرم موهای مسواک را نرم می نماید و باعث رها شدن مواد گیر نموده می گردد. آب گرم بعلاوه می تواند سطوح را تمیز و به کشتن باکتری ها یاری کند.

مسواک را در جای خشک نگهداری کنید

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) علاوه بر این، توصیه می نماید مسواک خود را به صورت عمودی در یک فضای تهویه شده نگهداری کنید تا بتواند در هوا خشک گردد. روچی ساهوتا، دندانپزشکی از کالیفرنیا، شرح داد: طبق تحقیقات، نگهداری یک مسواک مرطوب در یک ظرف دربسته رشد میکروبی را تا 70 درصد افزایش می دهد.

تمام مسواک ها را در یک جا نگه ندارید

دندانپزشک DDS، دکتر کارین خان نیز گفت نگهداری همه مسواک های در یک لیوان صحیح نیست. برای جلوگیری از انتشار میکروب ها، توصیه می گردد مسواک ها را جدا از یکدیگر نگه دارید.

دست خود را قبل و بعد از مسواک زدن بشویید

ویلیام مارتین، رئیس انجمن دندانپزشکی مریلند، می گوید: شما نمی توانید از اهمیت شستن دست های خود، چه فصل آنفلوانزا باشد و چه فصل آلرژی، غافل شوید. ما در برابر میکروب هایی که روی دست ها و زیر ناخن هایمان قرار می گیرد آسیب پذیر هستیم. این پزشک توصیه کرد قبل و بعد از مسواک زدن دست های خود را با آب و صابون بشویید.

چه زمانی مسواک خود را عوض کنیم؟

به توصیه انجمن دندانپزشکی آمریکا، مسواک ها باید تقریبا هر سه تا چهار ماه یکبار یا در صورت مات شدن یا ساییده شدن موها، زودتر، تعویض شوند. مطالعات علمی نشان می دهد که با ساییده شدن موها، اثر برس در از بین بردن پلاک کاهش می یابد.

بعلاوه باید پس از ابتلا به بیماری های رایج مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا، مسواک خود را تعویض کنید، زیرا این امر می تواند به جلوگیری از عفونت مجدد یا انتقال به اعضای خانواده یاری کند. اگر نگران آنفولانزا و تزریق واکسن آن هستید مطلب واکسن آنفولانزا برای این افراد خطرناک است! را از دست ندهید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با عجیب ترین خانه های جهان آشنا شوید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چرا باید مسواک خود را بشویید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید مسواک خود را بشویید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید