وزارت بهداشت: تصویر روشنی از کرونا وجود ندارد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر این که مخالفان برگزاری کنکور به جای کوشش برای تعویق، دنبال راه حل هایی برای برگزاری بهتر این آزمون باشند، گفت: با توجه به اینکه تصویر روشنی از ادامه فرایند شیوع کرونا در کشور وجود ندارد، بنابراین ما نمی توانیم هیچ کدام از آزمون های سال 99 را به تعویق بیندازیم.

وزارت بهداشت: تصویر روشنی از کرونا وجود ندارد

دکتر حسین قنبری ضمن بیان این مطلب و در واکنش به مخالفت بعضی برای برگزاری آزمون های سال 99 از جمله کنکور تاکید نمود: متاسفانه کوشش ها و اقداماتی که عده ای برای تعویق یا حذف کنکور سال 99 و همچنین آزمون های دیگر انجام می دهند، به مراتب فشار و استرس زیادی را به خانواده ها و داوطلبان وارد می نماید و تبعات این نوع فشار های روانی برای داوطلبان آزمون های مختلف بخصوص آزمون سراسری بیشتر از تبعات نگرانی های ناشی از ابتلا به کرونا خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مخالفان برگزاری کنکور به جای کوشش برای تعویق این آزمون دنبال راه حل های منطقی برای تامین سلامت داوطلبان باشند تاکید نمود: برگزاری این آزمون ها با اجرای پروتکل های سختگیرانه و دقیق بهداشتی، امکان ابتلا داوطلبان به ویروس کرونا را تقریباً کاهش می دهد. اما تبعات برگزار نشدن این آزمون فشار های اجتماعی و روانی داوطلبان، خانواده ها و جامعه را افزایش خواهد داد، بنابراین باید بپذیریم آزمون ها نیز بخشی از زندگی در شرایط کرونایی کشور است هستند و نمی توان آن ها را نادیده گرفت.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه تصویری روشن از آینده شیوع کرونا ویروس در جامعه وجود ندارد بنابراین ما نمی توانیم برنامه ریزی در برای آینده آزمون های کشوری ارائه بدهیم به همین جهت مخالفان برگزاری آزمون ها از جمله کنکور به جای پاک کردن صورت مسئله برای تعویق این آزمون ها، سیستم آموزش کشور را برای ترم آینده با اخلال روبرو نکنند.

دکتر قنبری گفت: به هیچ عنوان امکان تعویق و یا حتی حذف آزمون های پیش رو را نداریم چرا که همانطور که عنوان شد شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور نامشخص است و ما نمی توانیم آموزش پزشکی را تعطیل کنیم.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه دانشجویان سال اول دوره دستیاری باید برای ترم آینده وارد چرخه درمانی کشور شوند، گفت: با تعویق برگزاری آزمون ها از جمله آزمون دستیاری احتیاج کشور به سیستم درمانی کشور با اخلال روبرو می گردد و دانشجویان دوره دستیاری باید از از ابتدای ترم بتوانند وارد بیمارستان های کشور شوند و ما احتیاجمند خدمات ارائه شده از سوی این دانشجویان در شرایط فعلی شیوع کرونا هستیم.

منبع: فرارو

به "وزارت بهداشت: تصویر روشنی از کرونا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت: تصویر روشنی از کرونا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید