همه چیز درباره گلکسی رینگ؛ حلقه جادویی سامسونگ

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، گلکسی رینگ یکی دیگر از شگفتی سازهای شرکت سامسونگ در امسال به شمار میرود. در این مطلب قصد داریم هر آن چه که فعلا درباره گلکسی رینگ، این حلقه هیجان انگیز سامسونگ می دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

همه چیز درباره گلکسی رینگ؛ حلقه جادویی سامسونگ

ساعت های هوشمند سامسونگ در حال حاضر جزو برترین ساعت های موجود و گجت های پوشیدنی در سطح بازار محسوب می شوند. جدا از پیروزیت این گجت های پیشرفته، سامسونگ به نظر می رسد همچنان به فکر فراوری محصولات مدرن تر و پیشرفته تر است. به همین علت نسل آینده گجت های سامسونگ قرار نیست روی مچ دست شما قرار گرفته و باید آنها را روی انگشتان خود تجربه کنیم! احتمالا سوالات بسیار زیادی درباره گلکسی رینگ برای تان به وجود آمده و به همین بهانه کوشش می کنیم به بیشتر سوالات پر تکرار و رایج شما در این مقاله پاسخ دهیم.

آیا واقعا قرار است با یک حلقه هوشمند روبه رو شویم؟

سامسونگ در امسال به طور رسمی اعلام نموده که در حال ساخت یک حلقه هوشمند است. شرکت سامسونگ در روز 17 ژانویه سال 2024 میلادی در طی رویداد Galaxy Unpacked با یک تیزر تبلیغاتی پیروز شده خبر ساخت این حلقه را اعلام کند. با این اوصاف، بر اساس اولین تصاویر از حلقه هوشمند به نظر می رسد با یک محصول مجذوب نماینده روبه رو خواهیم شد.

پتنت یا طرح های ثبت اختراع این حلقه هوشمند در سال 2022 میلادی گزارش شد و سرویس اطلاعات حقوق مالکیت معنوی کره (KIPRIS) یک علامت تجاری را برای گلکسی رینگ سامسونگ ثبت کرد. با این که شایعات مربوط به حلقه هوشمند شرکت اپل نادیده گرفته می شود، واقعیت در این موضوع نهفته که شرکت های بزرگ جهان در عرصه تکنولوژی به سمت فراوری این نوع گجت های نو روی آورده اند؛ کما این که شرکت سامسونگ در اواسط سال قبل اعلام نموده بود که گلکسی رینگ به اواسط روند فراوری خود رسیده و خوشبختانه فعلا طرح ها و تصاویر اولیه ای از این محصول منتشر شده است.

تاریخ عرضه و انتشار گلکسی رینگ

حدس و پیش بینی دقیق برای تاریخ انتشار گلکسی رینگ تقریبا غیر ممکن به شمار میرود. با این حال از آنجایی که یک محصول کاملا نو قرار است وارد بازار شود، بعید به نظر می رسد که سامسونگ بخواهد خیلی سریع و عجولانه محصولش را وارد بازار کند. از همین رو، برای رقابت با سایر حلقه های هوشمند احتمالی، سامسونگ باید از تمام جوانب حلقه هوشمند را توسعه دهد.

بر اساس گزارشی که از رسانه The Elec در ماه جولای 2023 منتشر شده، احتمالا عرضه حلقه هوشمند سامسونگ در اوایل سال 2024 انجام می شود. اگر سامسونگ بخواهد مجوزهای پزشکی را هم برای گجت خود (برای تایید عدم ایجاد اختلال های جسمی) تهیه کند، احتمالا زمان عرضه گجت دیرتر اتفاق خواهد افتاد. فرایند دریافت این گواهی نامه و مجوزها معمولا 10 الی 12 ماه طول می کشد. به همین علت در خوشبینانه ترین حالت ممکن باید در سال 2025 میلادی منتظر تجربه حلقه هوشمند سامسونگ باشیم.

جدا از تمام این موارد، بر اساس یک کد در فایل APK برنامه Galaxy wearable در سپتامبر 2023 معین شده که تاریخ احتمالی عرضه این حلقه هوشمند در سال 2024 خواهد بود. بعلاوه در جریان رویداد Galaxy Unpacked در تاریخ 17 ژانویه یک آنالیزر به نام اوی گرین گرت توانسته نسخه اولیه حلقه هوشمند سامسونگ را تجربه کند. این فرد در پستی اعلام نموده که محصول مورد نظر در سال 2024 عرضه خواهد شد؛ هر چند، این شخص به زمان دقیقی برای انتشار گجت اشاره نکرد.

با تمام این تفاسیر برترین اطلاعاتمان برای زمان تجربه حلقه هوشمند به پست مدیر اجرایی سامسونگ در فوریه 2024 در پلتفرم لینکدین برمی شود که بیان نموده در نیمه دوم امسال یعنی 2024 می توانیم این محصول را خریداری کنیم.

قابلیت ها و معینات گلکسی رینگ

بر اساس نقشه های مربوط به طرح اختراع حلقه هوشمند، به نظر می رسد سنسورهایی برای رصد شرایط سلامتی کاربر روی حلقه تعبیه شده است. بر اساس معینات موجود در طرح به نظر می رسد هر دو سنسور ECG و PPG برای پیمایش شرایط جسمانی در حلقه وجود دارد. این سنسورها به ترتیب نرخ ضربان قلب و بعلاوه دمای بدن را رصد می نمایند. با این اوصاف، محصولی با این قابلیت ها تحت عنوان Oura Ring 3 هم اکنون در بازار موجود است. در تصویری که به وسیله سامسونگ منتظر شده، ما سه گره برجسته در داخل حلقه می بینیم که این موارد هم به شدت شبیه به آخرین مدل حلقه Oura به حساب می آیند.

با آنالیز طرح های ابتدایی ثبت اختراع حلقه سامسونگ به نظر می رسد کاربرها این قدرت را خواهند داشت تا دستگاه های متصل به حلقه نظیر تلویزیون های هوشمند را کنترل نمایند. بر اساس گزارش رسانه The Elec می توان عینک های هوشمند XR را هم به حلقه سامسونگ متصل کرد. از جنبه تئوری می توان این گونه برداشت کرد که حلقه در ترکیب با عینک های مذکور می تواند انگشت ها و مچ دست کاربر را به طور دقیق کنترل کند. این رویه به کاربر اجازه می دهد تا در رابط کاربری و بعلاوه کار با برنامه ها کنترل بیشتری داشته باشد. با این اوصاف، این موارد صرفا روی نقشه های ثبت اختراع موجود بوده و به همین علت هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ این قابلیت را حتما در گجت خود یا سایر حلقه ها در آینده اعمال کند.

بر اساس آنالیز اسناد و مدارک احتمالا سامسونگ تنها روی یک مدل از حلقه هوشمند کار می نماید و برخلاف گوشی های پرچمدار سامسونگ، حلقه های هوشمند این شرکت دارای نسخه های Plus یا Ultra حداقل برای فعلا نیستند. با این حال، چهار سایز مختلف برای حلقه احتمالا در نظر گرفته شده است. در هر صورت سامسونگ به شدت کوشش می نماید تا جایی که امکان دارد تعداد قابلیت های حلقه هوشمند زیاد باشد تا در بحث بازاریابی در آینده بتوان روی فروش هر چه بیشتر محصول اعتماد کرد. هر چند، مقوله سایز و مقدار حلقه یک چالش مهم در این زمینه برای کارشناسان سامسونگ محسوب می شود. مقدار و سایز حلقه هوشمند سامسونگ شاید در آینده متنوع تر شود، اما در حال حاضر احتمال می رود با سه الی چهار مقدار مختلف از این محصول روبه رو شویم.

قیمت گلکسی رینگ

به احتمال زیاد با یک قیمت بسیار بالا روبرو خواهیم شد؛ چرا که تکنولوژی های پیشرفته ای را قرار است در داخل یک حلقه به ظاهر ساده ببینیم که قابلیت های نرم افزاری بسیار متنوعی دارد. با این حال، اگر خوشبینانه نگاه کنیم، قیمت این محصول شبیه به سایر گجت های پوشیدنی از یک بازه معین فراتر نمی رود. برای مثال حلقه Oura Ring 3 در حال حاضر با قیمت 300 دلار به فروش می رسد. هر چند، برای استفاده از تمام قابلیت های محصول باید حق اشتراک ماهیانه را تهیه کرد. با این اوصاف، خوشبختانه سامسونگ هنوز سرویس اشتراک را برای خط فراوری گلکسی واچ خود اتخاذ ننموده و امیدواریم این رویه برای حلقه های هوشمند هم ادامه دار باشد.

آیا باید منتظر گلکسی رینگ باشیم؟

در حال حاضر می توانیم برای عرضه این گجت نو منتظر بمانیم. هر چند، از آنجایی که دقیقا از تمام قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری این محصول آگاه نیستیم، ذوق آنچنان زیادی هم برای تجربه حلقه نداریم. با این حال، اگر علاقه شدیدی به خرید گجت پوشیدنی مثل حلقه های هوشمند دارید، همان طور که اشاره نموده ایم حلقه Oura Ring 3 با قیمت 300 دلار برای خرید موجود بوده که از قابلیت های رصد شرایط خواب و پارامترهای مربوط به سلامتی برخوردار است.

اگر علاقه مند به زیست بوم سامسونگ هستید، در حال حاضر خرید ساعت های هوشمند سامسونگ توجیه دارد. برای مثال گلکسی واچ 6 با قیمت 300 دلار یکی از گزینه های خوب برای خرید به شمار میرود. هر چند، گلکسی واچ 6 مدل کلاسیک با قیمت 430 دلار گزینه مجذوب نماینده تر با قابلیت های بیشتر و بعلاوه طراحی زیباتر به نظر می رسد.

انتظاراتی که از گلکسی رینگ داریم

انتظاراتی از محصول نو سامسونگ داریم تا این گجت در برابر سایر حلقه های هوشمند یک سر و گردن بالاتر باشد. برای مثال، وجود یک باتری قابل قبول یکی از مهم ترین انتظاراتمان برای این محصول تلقی می شود. جدا از این مورد، چند انتظار دیگر هم از این حلقه داریم:

معیارهای پیشرفته مربوط به سلامت و حوزه آموزش

پایش نرخ ضربان قلب و رصد دما دو مورد پایه ای به حساب می آیند که در پاراگراف های قبل اشاره نموده ایم که Oura Ring 3 هم از این سنسورها برخوردار است. اگر سامسونگ صرفا بخواهد به همین دو المان بسنده کند، ارزش خرید محصول احتمال می رود پایین تر باشد. به همین علت پارامترهای بیشتری باید به وسیله گلکسی رینگ سنجیده شود؛ به خصوص مواردی که برای ورزشکارها حیاتی است.

رصد شرایط خواب

کاربران نسل Z معمولا شرایط خواب درستی ندارند. اگر سامسونگ، ردیابی خواب را جزو قابلیت های اصلی حلقه هوشمند بداند، احتمالا این محصول هواداران زیادی پیدا می نماید؛ چرا که یک حلقه هوشمند نسبت به محصولی مثل ساعت هوشمند از وزن به مراتب کمتری بهره می برد و هنگام خواب مزاحم کاربر نیست. بعلاوه صفحه نمایشی هم در حلقه وجود ندارد که با روشن باقی ماندنش مخل آسایش کاربر هنگام خواب شود. البته اگر حلقه بتواند سر ساعت های معین باعث بیداری کاربر شود، برای افرادی که باید سر ساعت های معین، داروهای خاصی را مصرف نمایند هم عالی خواهد بود.

طراحی ظریف

حلقه های هوشمند موجود در بازار، مقدار کوچکی دارند اما هنوز بسیار حجیم هستند. انتظار داریم سامسونگ بتواند حجم و ابعاد حلقه هوشمند خود را تا حد امکان پایین بیاورد تا بتوان از جنبه زینتی و راحتی در استفاده هم بتوان به این دسته از محصولات نمره قابل قبولی را اعطا کرد. از طرفی دیگر، تنوع رنگ و پوشش برای گلکسی رینگ انتظار چندان زیادی نیست. در هر صورت امیدواریم گلکسی رینگ ارزش صبر و انتظارمان را داشته باشد و با یک قیمت معقول به دست مشتری برسد.

منبع: androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "همه چیز درباره گلکسی رینگ؛ حلقه جادویی سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره گلکسی رینگ؛ حلقه جادویی سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید