اندازه ویتامین C مورد احتیاج بدن چقدر است؟

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مطالعات قبلی افزایش وزن بدن را با سطوح پایین تر ویتامین C مرتبط دانسته اند، اما این اولین مطالعه ای است که برآورد می نماید افراد به چه میزان ویتامین C اضافی در روز، نسبت به وزن بدنشان، برای یاری به حداکثر رساندن سلامت خود احتیاج دارند.

اندازه ویتامین C مورد احتیاج بدن چقدر است؟

تحقیقات منتشر شده در مجله بین المللی Nutrients و اجرا شده در دانشگاه نیو اوتاگو، اندازه مناسب ویتامین C مورد احتیاج یک فرد را در مقایسه با وزن بدن و به حداکثر رساندن ارتقای سلامت سیستم ایمنی بدن را معین نموده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس؛ این مطالعه نشان داده است که به ازای هر 10 کیلوگرم وزن اضافی، بدن فرد روزانه به 10 میلی گرم ویتامین C اضافی احتیاج دارد که به بهبود سلامت ایمنی بدن یاری می نماید.

مطالعات قبلی افزایش وزن بدن را با سطوح پایین تر ویتامین C مرتبط دانسته اند، اما این اولین مطالعه ای است که برآورد می نماید افراد به چه میزان ویتامین C اضافی در روز، نسبت به وزن بدنشان، برای یاری به حداکثر رساندن سلامت خود احتیاج دارند.

کارشناسان شرح داده اند که یافته های نو این مطالعه پیامد های مهمی برای سلامت عمومی در سطح بین المللی دارد، به ویژه با توجه به همه گیری کنونی COVID-19، زیرا ویتامین C یک ماده مغذی حمایت نماینده ایمنی مهم است و برای یاری به محافظت از بدن در برابر موارد شدید بیماری های ویروسی حیاتی است.

اگرچه هنوز هیچ مطالعه خاصی در خصوص مصرف رژیم غذایی COVID-19 انجام نشده است، کارشناسان پیشنهاد می نمایند که این یافته ها می تواند به افراد چاق تر یاری کند تا بهتر از خود در برابر چنین بیماری هایی محافظت نمایند.

ما می دانیم که چاقی یک عامل خطر برای COVID-19 است و بیماران چاق به احتمال زیاد پس از آلوده شدن بیشتر از علائم آن رنج می برند، بعلاوه می دانیم که ویتامین C برای عملکرد خوب سیستم ایمنی لازم است و با یاری به گلبول های سفید خون در مبارزه با عفونت عمل می نماید؛ بنابراین نتایج این مطالعه نشان می دهد که افزایش مصرف ویتامین C در صورت اضافه وزن می تواند گام خوبی برای حفظ ایمنی بدن باشد.

ذات الریه بعلاوه یکی از عوارض مهم COVID-19 است و بیماران مبتلا به ذات الریه ویتامین C پایینی دارند و تحقیقات بین المللی نشان می دهد که ویتامین C احتمال و شدت ذات الریه را کاهش می دهد، بنابراین یافتن سطوح مناسب این ویتامین ممکن است به حفاظت از سیستم ایمنی بدن یاری کند.

این مطالعه اندازه ویتامین C مورد احتیاج برای افراد با وزن بالا را معین نموده است، به گونه ای که یک فرد با وزن 60 کیلوگرم به طور میانه 110 میلی گرم ویتامین C در روز مصرف می نماید که سطح طبیعی برای هر فرد است و یک فرد با وزن 90 کیلوگرم برای رسیدن به این هدف و اندازه بهینه 140 میلی گرم در روز، باید 30 میلی گرم ویتامین C اضافی مصرف کند. در حالی که فردی با وزن 120 کیلوگرم برای رسیدن به 150 میلی گرم در روز به 40 میلی گرم ویتامین C اضافی در روز احتیاج دارد.

اساتید این مطالعه شرح داده اند که ساده ترین راه برای افزایش مصرف روزانه ویتامین C و یاری به کاهش وزن، افزایش مصرف غذا های غنی از ویتامین C مانند میوه ها و سبزیجات یا مصرف مکمل ویتامین C خواهد بود.

منبع: فرادید

به "اندازه ویتامین C مورد احتیاج بدن چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه ویتامین C مورد احتیاج بدن چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید