رونق بازار محصولات فناورانه دارویی و فرآورده های پیشرفته درمانی با فعالیت 393 شرکت دانش بنیان

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، تامین سلامت در هر جامعه ای دغدغه اساسی است. قطعا این روزها که جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می نماید؛ اهمیت این حوزه بر همگان ثابت شده است.

رونق بازار محصولات فناورانه دارویی و فرآورده های پیشرفته درمانی با فعالیت 393 شرکت دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ آبی اناری ها به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراوری دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان توسعه دهنده صنعت سلامت کشور است. حوزه ای که پیشرفت های خوبی در آن داشتیم و فعالیت 393 شرکت دانش بنیان هم رونق بخش فعالیت ها شده است. شرکت هایی که با اتکا به نیروی انسانی متخصص خود جهت فراوری محصولات فناورانه را هموار کردند و به زندگی میلیون ها بیمار امید دادند.

این شرکت ها با فعالیت خود و فراوری محصولات ایران ساخت، صنعت سلامت را از وابستگی به واردات رها نموده اند. اشتغالزایی و ارزآوری بخش مهم دیگر از نقش آفرینی آنها است. شرکت هایی که شرایط بحران حضورشان پررنگ تر و اهمیت شان تعیین می گردد؛ همانند روزهای کرونایی که شرکت های دانش بنیان با فراوری کیت های تشخیصی و دارو احتیاج کشور را برطرف کردند.

توسعه شرکت های فعال در این بخش در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همانند سایر حوزه های دانش بنیانی دنبال می گردد. در این زمینه هم مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان در این معاونت خدماتی گوناگون را به این شرکت ها ارائه می دهد. این شرکت ها می توانند برای توسعه محصول و بخش تحقیق و توسعه خود از 110 خدمت مرکز استفاده نمایند. تسهیلات اقتصادی، حمایت از ورود شرکت ها به بورس، اصلاح تعرفه گمرکی، معافیت از حقوق گمرکی، عوارض و سود بازرگانی، بخگرددگی جرایم بیمه تامین اجتماعی، بسته بیمه های مسئولیت، هم سرمایه گذاری و خدمات مشاوره تنها بخش کوچکی از این حمایت ها است.

به اسم مثال راه اندازی پیشخوان مشاوره فنی در حوزه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان اقدامی از سوی این مرکز برای توانمندسازی شرکت ها است و مشاوره هایی در زمینه هایی همانند بازاریابی، صنعتی سازی و بهینه سازی محصولات دارویی، صادرات اقلام دارویی، آزمون های مورد احتیاج محصولات حوزه مهندسی بافت و سلول ارائه می دهد. استفاده از این خدمت برای تمامی شرکت ها رایگان است.

/

منبع: خبرگزاری فارس

به "رونق بازار محصولات فناورانه دارویی و فرآورده های پیشرفته درمانی با فعالیت 393 شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق بازار محصولات فناورانه دارویی و فرآورده های پیشرفته درمانی با فعالیت 393 شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید