تقدیر از فعالیت های شهر تبریز توسط صندوق بچه ها سازمان ملل متحد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرنگاران/آذربایجان شرقی از فعالیت های شهر تبریز در کتابچه جوایز الهام بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک 2019 توسط صندوق بچه ها سازمان ملل متحد قدردانی شد.

تقدیر از فعالیت های شهر تبریز توسط صندوق بچه ها سازمان ملل متحد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به مناسبت برگزاری اجلاس شهرهای دوستدار کودک در سال 2019 در شهر کلن آلمان، جوایز الهام بخش ابتکار شهرهای دوستدار کودک 2019، از راهکارها یا پروژه های نوآورانه و الهام بخش که موجب ارتقای سطح رفاه و سلامت بچه ها و نوجوانان در سطح محلی، شهرها و جوامع می شود، قدردانی شد.

در این نشست جهانی بیش از 200 پروژه برای شش گروه جایزه ارسال شد که عبارتند از عدم تبعیض و برابری- مشارکت معنادار کودک- خدمات اجتماعی دوستدار کودک- محیط زیست ایمن، امن و پاکیزه- زندگی خانوادگی، بازی و اوقات فراغت و سیاست های دوستدار کودک. شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز، سمنان، یزد، اوز و زرند بهترین اقداماتشان را برای شرکت در این رقابت ارسال کردند که پس از بررسی و ارزیابی برای دبیرخانه مسابقه فرستاده شد.

هم اکنون کتابچه جوایز الهام بخش چاپ شده است که 15 نمونه از اقدامات 9 شهر ایران در این کتابچه آورده شده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز در این رابطه گفت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در قالب فعالیت های شهر دوستدار کودک، با دو پروژه از شهر تبریز در این رقابت بین المللی شرکت کرده بود.

محمد عزتی ادامه داد: مورد اول فعالیت مشترک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان و شهرداری منطقه 6 تبریز، با عنوان مشارکت بچه ها در فرآیند طراحی شهری پارک های محلی، در قالب گروه رقابتی مشارکت معنی دار بچه ها بود.

به گفته وی، مورد دوم نیز انعکاس فعالیت یکی از سمن های فعال شهر در حوزه بچه ها با عنوان پروژه حمایت از بچه ها مستعد تحصیل در تبریز (نیکان آینده)، در گروه رقابتی عدم تبعیض و برابری، بازتاب دهنده اقدامات انجمن خیریه حمایت از بچه ها مستعد تحصیل (حکمت) بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، یونیسف ایران و وزارت کشور اخیراً اعلام کردند که پس از ارزیابی ها، 12 شهر از ایران به عنوان شهرهای پایلوت دوستدار کودک انتخاب شده اند که تبریز یکی از این 12 شهر بوده و باید بیش از پیش گامهایی هدفمند برای ارتقا کیفیت زندگی بچه ها و کسب نشان شهر دوستدار کودک یونیسف بردارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تقدیر از فعالیت های شهر تبریز توسط صندوق بچه ها سازمان ملل متحد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر از فعالیت های شهر تبریز توسط صندوق بچه ها سازمان ملل متحد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید