کانادا اولین روز ملی حقیقت و آَشتی را جشن گرفت

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، کانادا روز پنجشنبه اولین روز ملی حقیقت و آشتی را گرامی داشت؛ روزی برای بزرگداشت بومیان بازمانده و بچه ها ناپدید شده در مدارس شبانه روزی از سوی گروه های مختلف سراسر کشور.

کانادا اولین روز ملی حقیقت و آَشتی را جشن گرفت

دولت فدرال کانادا در ماه ژوئن، روز 30 سپتامبر را جزو تعطیلات قانونی اعلام نمود و از مردم این کشور خواست در خصوص سابقه بدرفتاری کانادا با مردم بومی و آسیب های بین نسلی پایدار موسسات تحت اداره کلیسا که بچه ها را از خانواده هایشان جدا می کردند و مورد آزار قرار می دادند، تامل نمایند.

ایجاد روز ملی حقیقت و آشتی یکی از 94 فراخوان کمیسیون حقیقت و آشتی در سال 2015 بود.

بر اساس گزارش کمیسیون حقیقت و آشتی، آخرین مدرسه شبانه روزی در کانادا در سال 1996 بسته شد و بیش از 150 هزار کودک بومی در سالهای 1870 تا 1996 مجبور شدند در این مدارس شرکت نمایند.

این امکانات به گونه ای طراحی شده بود که فرهنگ و زبان بومیان را از بین ببرد و ایمان مسیحی و زبان انگلیسی را جایگزین آنها کند. در بودجه فدرال 139 مدرسه شبانه روزی وجود داشت که بسیاری از آنها به وسیله کلیسای کاتولیک اداره می شد.

گزارش نهایی کمیسیون حقیقت و آشتی تخمین می زند که 6000 کودک هنگام تحصیل در مدارس جان خود را از دست داده اند، اگرچه بسیاری می گویند که این تعداد می تواند به 15000 نفر برسد.

علیرغم معین شدن روز 30 سپتامبر به اسم تعطیلات فدرال، چندین استان از جمله آلبرتا، ساسکاچوان، نیوبرانزویک، کبک و انتاریو آن را به اسم تعطیلی در نظر نگرفته اند.

کشف تعداد زیادی گور ناشناس متعلق به بچه ها بومی کانادا در مدارس شبانه روزی در ماه های گذشته واکنش های منفی زیادی را در پی داشته است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "کانادا اولین روز ملی حقیقت و آَشتی را جشن گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا اولین روز ملی حقیقت و آَشتی را جشن گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید