تصمیم گیری ها در حوزه فرهنگ و هنر باید از دانشگاه باشد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز دوشنبه(29 آذرماه) از دانشگاه هنر، محوطه تاریخی و گالری پردیس باغ ملی این دانشگاه بازدید و با هیات رئیسه دانشگاه هنر ملاقات و گفت وگو کرد.

تصمیم گیری ها در حوزه فرهنگ و هنر باید از دانشگاه باشد

وی در این ملاقات با اشاره به اینکه حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به علت نوع مسئولیت ها و وظایف، بیشترین احتیاج را به ظرفیت های علمی و پژوهشی مجامع هنری به ویژه دانشگاه هنر دارد، گفت: ما احتیاجمند ارتباط دانشگاه و حوزه های تخصصی علوم انسانی و هنر با حوزه های تصمیم ساز هستیم و امیدواریم در دولت سیزدهم از ظرفیت های پژوهشی و علمی دانشگاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نمود: فعالیت های ما در معاونت هنری ناظر به دانشکده هایی است که در دانشگاه هنر وجود دارد که از این میان می توان به حوزه موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و ... اشاره نمود. بعلاوه در سازمان سینمایی این احتیاجمندی را احساس و فکر می کنم جای همکاری عمیق بین بخش ها وجود دارد. البته در جاهایی هم که قرار است ما تصمیم گیری کنیم کوشش مان بر این است که پای استادان دانشگاه را به حوزه های تصمیم سازی باز کنیم.

به گفته اسماعیلی در جلسه شورای هنر که تا قبل از دهه فجر برگزار می گردد، در کنار نهادهای حقوقی، حداقل سه عضو حقیقی این شورا با معرفی وزیر فرهنگ و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی از اساتید هنری کشور معین می شوند.

وی اضافه نمود: تشکیل شورای هنر اتفاق خوبی برای حوزه های هنری وزارت متبوع و بعلاوه سایر بخش های هنری کشور است. در این شورا علاوه بر کار صف باید حوزه های پژوهشی و علمی هم حضور داشته باشند. کوشش ما بر این است که مقر اصلی شورای هنر دانشگاه باشد.

رئیس شورای هنر گفت: باید بخشی از بدنه تصمیم گیر حوزه فرهنگ و هنر را از دانشگاه داشته باشیم و کوشش ما بر این است که در تصمیم سازی های این وزارتخانه از اساتید دانشگاه استفاده کنیم. یکی از این حوزه ها مربوط به رایزنی های فرهنگی است و ما این آمادگی را داریم که از ظرفیت اساتید دانشگاه در این بخش نیز استفاده کنیم.

اسماعیلی با اشاره به موضوع اقتصاد فرهنگ و هنر به عنوان یکی از اولویت های وزارت فرهنگ در دولت سیزدهم گفت: گام های اولیه برای این موضوع برداشته شده و در پی ایجاد یک نهاد متمرکز هستیم تا بتواند ماموریت مالی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر را در این زمینه راهبری کند، البته این امر احتیاجمند حضور مراکز علمی از جمله دانشگاه هنر خواهد بود.

وی ادامه داد: ما آمادگی استفاده از پیشنهادهای هیات رییسه و هیات علمی دانشگاه هنر را داریم و باید بیشترین تعامل بین بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر باشد، زیرا این دانشگاه سرشار از مفاخر فرهنگی کشور و بعلاوه تنوع هنری قابل توجه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه نمود: در حال حاضر در پی ایجاد و تکمیل هنرستان ها در شهرستان ها هستیم و در سفرهای استانی تاکید ما بر اهتمام ویژه به این موضوع است، چراکه معتقدیم هنرستان ها مبادی ورود به دانشگاه هنر هستند.

اسماعیلی در سرانجام گفت: هم اکنون عده قابل توجهی از دانش آموزان علاقه مند به حضور در عرصه های مختلف هنر هستند و اندازه اشتیاق نوجوانان و جوانان به حوزه فرهنگ و هنر بسیار بالا است و این علاقه مندی، وظایف ما و دانشگاه هنر را سنگین می نماید، زیرا با این وظیفه می بایست محتوای خوب و متناسب با فرهنگ ایرانی -اسلامی فراهم آوریم.

لازم به ذکر است در سرانجام این نشست صمیمانه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه دانشگاه هنر بازدید کرد.

یادآور می گردد، در این ملاقات محمود سالاری معاون امور هنری و محمود شالویی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر اسماعیلی را همراهی کردند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تصمیم گیری ها در حوزه فرهنگ و هنر باید از دانشگاه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری ها در حوزه فرهنگ و هنر باید از دانشگاه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید