نهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در زاهدان افتتاح شد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، نهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی سیستان و بلوچستان با حضور تعدادی از مسئولان این استان در زاهدان افتتاح شد.

نهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در زاهدان افتتاح شد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز سه شنبه 29 آبان 97 در این باره اظهار کرد: نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی از روز گذشته با حضور صنعتگرانی از 27 استان کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی زاهدان شروع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سیستان و بلوچستان اضافه نمود: سال جاری برای اولین بار بخشی تعداد 13 غرفه به شهرها و روستاهای ملی و جهانی اختصاص داده شده است.

او ادامه داد: سال جاری در این نمایشگاه شاهد حضور سیاه چادرهای عشایری از برخی استانهای کشور هستیم که در این سیاه چادرها اقدام به عرضه سوغات و غذاهای محلی می گردد.

او گفت: 153 غرفه صنایع دستی در این نمایشگاه ایجاد شده که 30 درصد غرفه ها به صنعتگران سیستان و بلوچستان و 70 درصد آن به صنعتگران استان های دیگر اختصاص داده شده است.

جلالزایی اعلام کرد: با توجه به استقبال مردم از حضور گروه های موسیقی محلی در جشنواره های مختلف سال جاری برای اولین بار در نمایشگاه سراسری صنایع دستی شاهد حضور گروه های موسیقی سنتی هستیم.

منبع: میراث آریا

به "نهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در زاهدان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهمین نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در زاهدان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید