مشاهده سرخک در بعضی از نقاط کشور

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، متخصص بیماری های عفونی و رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت:مشاهده بیماری سرخک بیانگر این است که کشور ما در معرض خطر شیوع این بیماری است.

مشاهده سرخک در بعضی از نقاط کشور

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ آبی اناری ها، سیدمحسن زهرایی، متخصص بیماری های عفونی و رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در مورد شیوع بیماری سرخک گفت: بیماری سرخک از جمله بیماری های شایع در مرز های کشور به خصوص در مرز های شرقی از قبیل افغانستان و پاکستان است. در ماه های گذشته مشاهده این بیماری در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضویی، هرمزگان و البرز بیانگر این است که کشور ما در معرض خطر شیوع این بیماری است.

وی همچینین در ادامه بیان نمود: تا به امروز در استان البرز تنها دو نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده اند، اما در تهران فرد مبتلایی نداشته ایم. در یک ماه گذشته در مجموع 24 مورد مبتلا به سرخک در استان های مختلف کشور داشته ایم، اما در سال گذشته تنها 3 مورد مبتلا داشتیم.

زهرایی اضافه کرد: هرچند بیماری سرخک قابل کنترل و درمان است، اما به علت اینکه شیوع ویروس کرونا سبب آسیب به پوشش واکسیناسیون شده است، از والدین خواهشمندیم اگر فرآیند واکسیناسیون فرزندانشان کامل نشده است در اولین فرصت برای تکمیل این فرآیند به مراکز بهداشت و درمان مراجعه نمایند.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: فصل شیوع سرخک در منطقه ما از اوایل زمستان آغاز شد و در فصل بهار به حداکثر خواهد رسید؛ بنابراین خانواده ها واکسیناسیون فزرندانشان را جدی بگیرند. افراد مبتلا به سرخک بعد از ابتلا تا چند سال از ابتلا مجدد در امان خواهند بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مشاهده سرخک در بعضی از نقاط کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده سرخک در بعضی از نقاط کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید