قانونگذار آمریکایی، تصمیم ترامپ برای اعزام نیروی نظامی را اشتباه جدی خواند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، یکی از قانونگذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، امروز نسبت به تصمیم رئیس جمهور این کشور برای اعزام نیروی نظامی به منظور سرکوب تظاهرات هشدار داد.

قانونگذار آمریکایی، تصمیم ترامپ برای اعزام نیروی نظامی را اشتباه جدی خواند

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، جان لوئیس، نماینده حوزه انتخابیه پنجم ایالت جورجیا در مجلس نمایندگان آمریکا، امروز پنجشنبه، نسبت به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای اعزام نیروی نظامی به منظور سرکوب تظاهرات هشدار داد و این اقدام را گمراه و بی فایده خواند.

به نوشته وبگاه هیل، جان لوئیس که یکی از رهبران حقوق شهروندی در آمریکا محسوب می گردد اقدام ترامپ برای به کار بردن نیروی نظامی به منظور سرکوب معترضانی که خواهان عدالت نژادی هستند را اشتباه جدی خواند.

لوئیس امروز در گفت وگو با سی بی اس نیوز گفت که او و سایر تظاهرات نمایندگان حقوق مدنی در دهه 60 (میلادی) ضرب و شتم وحشیانه به دست نیروهای پلیس نظامی را مشاهده نموده و با آن روبه رو شده اند.

به گفته وی، اقدام نیرو های پلیس نظامی در آن موقع، آنها را متوقف نکرد و این اقدام کسانی که هم اکنون در سراسر کشور به قتل جورج فلوید اعتراض می نمایند را نیز متوقف نمی نماید.

لوئیس در مصاحبه امروز خود با سی بی اس نیوز گفت: به نظرم این یک اشتباه جدی از طرف رئیس جمهور ترامپ است که برای متوقف کردن، اعتراضات غیر خشونت آمیز، صلح آمیز و منظم از نظامیان استفاده کند.

به نوشته وبگاه هیل، جان لوئیس، در این زمینه تجربیات فراوانی برای ارائه دارد. وی در سال 1961 در میان گروهی از فعالان حقوق مدنی موسوم به مسافران آزادی بوده است که به تبعیض های نژاد در آن سال اعتراض می کردند.

این نماینده دموکرات روز پنجشنبه مطرح نمود که هنوز اعتراضات صلح آمیز را به عنوان مؤثر ترین ابزار برای ایجاد تغییر اجتماعی باور دارد. وی این اعتراضات را وارد شدن به مصیبت خوب نامید.

لوئیس در صحبت های امروز خود معترضان آمریکایی را به خاطر پایداری و عزم خود تشویق کرد و گفت اعتراضات جهانی به قتل جورج فلوید از تظاهرات عظیم دهه 60 میلادی نیز عظیم تر است.

وی گفت: این (تظاهرات) بسیار فراگیر و گسترده تر است. مردم اکنون می فهمند که آن مبارزات درباره چه بوده است. این یک گام دیگر در یک جاده بسیار طولانی به سوی آزادی و عدالت برای بشریت است.

دونالد ترامپ هفته جاری تصمیم گرفت برای سرکوب معترضان به قتل جورج فلوید در ایالت های آمریکا از نیروی نظامی استفاده کند. تصمیم وی با واکنش دو وزیر پیشین و فعلی پنتاگون همراه بوده است.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) با استفاده از یک قانون خاص برای مستقر کردن نیروهای ارتش آمریکا جهت سرکوب اعتراضات سراسری در این کشور مخالفت کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفته با توسل به قانون موسوم به قانون خیرش 1807 برای فرونشاندن اعتراضات مخالف است.

مارک اسپر در واکنش به سخنان رئیس جمهور دونالد ترامپ که گفته بود ممکن است از اختیار خود برای اعمال این قانون استفاده کند، گفت: من از توسل به قانون خیزش حمایت نمی کنم.

جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا نیز روز گذشته سکوت خود علیه ترامپ را شکست و او را تهدیدی علیه قانون اساسی این کشور توصیف کرد.

متیس در یادداشتی روز گذشته نوشت: دونالد ترامپ اولین رئیس جمهوری است که کوشش نمی نماید مردم آمریکا را متحد کند- حتی وانمود نمی نماید که می خواهد این کار را بکند. او در عوض سعی می نماید بین ما تفرقه ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "قانونگذار آمریکایی، تصمیم ترامپ برای اعزام نیروی نظامی را اشتباه جدی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذار آمریکایی، تصمیم ترامپ برای اعزام نیروی نظامی را اشتباه جدی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید