بایدن خواستار مجازات سناتورهای یاغی در کنگره شد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت، سناتور تد کروز و سناتور جاش هاولی که نتایج انتخابات 2020 را در کنگره به چالش کشیدند، باید در انتخابات بعدی به دست رای دهندگان مجازات شوند.

بایدن خواستار مجازات سناتورهای یاغی در کنگره شد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، به نقل از پایگاه خبری هیل، اظهارات جو بایدن پس از آن عنوان میشود که جمعی از اعضای کنگره بعد از حمله هواداران ترامپ به کنگره برای به چالش کشیدن نتایج، خواستار استعفای تد کروز و جاش هاولی شدند.

بایدن در پاسخ به اینکه آیا احساس میکند این دو سناتور جمهوریخواه باید استعفا دهند گفت، حس میکند رای دهندگان کسانی هستند که باید آنها را از سمتشان کنار بگذارند. او تاکید کرد: مردم آمریکا نگاه کاملا واضحی به هویت آنها دارند.

جو بایدن در ادامه با مقایسه این سناتورها با یوزف گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر گفت آنها بخشی از این دروغ بزرگ هستند و ادعاهای نادرست او درباره به سرقت رفتن انتخابات را تکرار کردند. بایدن قبلا ترامپ را بابت حملاتش در کارزارهای انتخاباتی با گوبلز قیاس کرده بود.

سناتور هاولی و کروز جزو آن دسته از سیاستمداران جمهوریخواه بودند که نتایج آرای الکترال را در ایالت های کلیدی به چالش کشیدند. با گذشت چند ماه از روز انتخابات آمریکا در نوامبر، ترامپ همچنان از پذیرش نتایج امتناع کرده و به متحدانش در سنا گفته بود تا علیه پیروزی بایدن اقدام کنند. در نهایت مجلس کنندگان و سنای آمریکا به ریاست مایک پنس، صبح پنجشنبه نتایج انتخابات را تایید کردند.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین گفت، به اعتقاد او تد کروز و جاش هاولی هم بابت حمله به کنگره مسوول هستند. در واکنش به این سخنان، سخنگوی تد کروز گفت: این نوع لفاظی، تهوع آور و دغل بازی است و برای کشورمان خوب نیست.

سناتور هاولی هم از مقایسه خودش با گوبلز انتقاد کرد و در بیانیه ای گفت: بایدن مرا نازی خطاب میکند. این نوع رفتار از سوی رئیس جمهوری منتخب ناشایست، رشد نیافته و افراطی است. این واقعا شرم آور است. او باید همچون فرد بالغ شرافتمند عمل کند و این اظهارات بیمارگونه را پس بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بایدن خواستار مجازات سناتورهای یاغی در کنگره شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن خواستار مجازات سناتورهای یاغی در کنگره شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید