درخشش اثر شاعر بوشهری در دومین فراخوان کتاب های شعر بامداد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر، حسین باقری، شاعر سپیدسرای جنوبی در دومین دوره فراخوان کتاب های شعر بامداد طبق ضوابط این رویداد، با مجموعه شعر منتشرنشده خود با اسم با دهانم در دست تعمیر شرکت نموده است.

درخشش اثر شاعر بوشهری در دومین فراخوان کتاب های شعر بامداد

با اعلام هیئت داوری این رویداد متشکل از نرگس باقری (شاعر، پژوهشگر، دکترای ادبیات فارسی و استاد دانشگاه)، هیوا مسیح (شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبی) و شمس آقاجانی (شاعر، نویسنده، منتقد و مدرس ادبی) اثر این شاعر جنوبی به اسم 6 اثر برگزیده این دوره معرفی گردید.

طبق اعلام دبیرخانه دومین دوره فراخوان کتاب های شعر بامداد، اسامی شاعران منتخب این دوره به ترتیب حروف الفبا به این توضیح است:

1) حسین باقری

2) مجید راد

3) سپیده رشنو

4) کیمیا سعیدی

5) ابراهیم عادل

6) فرینوش عسکری

بعلاوه بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد، معیار انتخاب اشعار دریافتی حداقل 2 رای از مجموع 3 رای کارشناسان بوده است. شاعرانی که آثارشان امتیار لازم را از داوران این فراخوان کسب نموده است، به زودی لیست مدارک درخواستی به وسیله ایمیل برای آن ها ارسال می گردد که بعد از دریافت مدارک لازم، آثار شاعران منتخب برای انتشار در دستور کار نشر انتشارات سرزمین اهورایی قرار می گیرد.

طرح کتاب های شعر بامداد که فراخوان آن همزمان با زادروز احمد شاملو منتشر شد، مانند پروژه آنتولوژی شاعران امروز از طرح و برنامه های خلاقانه و حمایتی انتشارات سرزمین اهورایی است. تمامی هزینه های اجرا و نشر با سرمایه ناشر بوده و هیچ یاری اقتصادی از هیچ ارگان، نهاد و شخصی شامل حال این طرح نیست. بعلاوه در این طرح تنها شعرهایی در قالب سپید و آزاد پذیرفته می گردد.

یادآوری می گردد، حسین باقری، منتقد ادبی، شاعر، نویسنده و متولد پانزدهم تیرماه 1362 در شهر وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر است. وی دانش آموخته رشته دریانوردی، مدیریت حمل و نقل دریایی در مقطع کارشناسی ارشد است و در حال حاضر دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شیراز (کارشناسی ارشد) است. باقری در سال 89 به اسم دریانورد نمونه کشور معرفی گردید.

داوری جشنواره ملی داستان کوتاه پرراس در سال 97، داوری همایش داستان کوتاه مدارس سمپاد کشور در سال 97، داوری جشنواره مجازی داستان کوتاه خلیج فارس سال 99، داوری شانزدهمین دوره جشنواره ملی داستان نویسی رضوی در سال 99، انتخاب به اسم چهره ادبی شهر وحدتیه در سال 97 و ... از جمله سوابق ادبی این نویسنده و شاعر جوان بوشهری است. از افتخارات باقری در رویدادهای معتبر کشوری می توان به کسب اسم برگزیده شعر در بخش ویژه (بومی) در سومین دوسالانه ادبی بوشهر، کسب اسم برگزیده بخش شعر در جایزه ملی شعر جم در سال 96، کسب اسم برگزیده در جشنواره ملی داستان کوتاه پرراس در سال 1396 و... اشاره نمود.

حسین باقری تا به امروز دو اثر را به همت انتشارات پاتیزه راهی بازار کتاب نموده است که عبارتند از: مجموعه شعر معشوقه در کِشو و مجموعه داستان سر گذاشتن روی زانوی ابن سیرین.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "درخشش اثر شاعر بوشهری در دومین فراخوان کتاب های شعر بامداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش اثر شاعر بوشهری در دومین فراخوان کتاب های شعر بامداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید