خبرنگاران چند مداد سیاه پر رنگ به همراه ماسک

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مشهد- خبرنگاران- همواره در برنامه های اطلاع رسانی برای آمادگی داوطلبان کنکور سراسری داشتن چند مداد سیاه نرم پر رنگ توصیه می شد ولی سال جاری کرونا باعث تغییر در بزرگترین ماراتن علمی کشور شد تا خانواده ها، ماسک و مواد ضد عفونی را نیز به همراه سایر وسایل لازم برای فرزندان خود فراهم نمایند.

خبرنگاران چند مداد سیاه پر رنگ به همراه ماسک

از اسفند 98 که شیوع کرونا دهان به دهان می چرخید، بسیاری از خانواده ها نگران سلامت فرزندان خود در زمان شرکت در کنکور بودند و بر همین اساس تصمیم گیران چند بار تاریخ برگزاری این آزمون را تغییر دادند و بالاخره با برگزاری این آزمون، تمام بلا تکلیفی مسوولان و خانواده ها به خاتمه رسید و به زودی نیز نتایج پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد.

داوطلبان شرکت در کنکور سراسری در استان خراسان رضوی نیز از این قاعده مستثنی نبودند ولی تمهیدات تدارک دیده شده در مراکز و حوزه های آزمون خیال بسیاری از آنها را آسوده کرد که می توان با رعایت مسائل بهداشتی که هزینه بسیاری را نیز برای دولت داشت این آزمون برگزار گردد.

رعایت سه پروتکل حفاظتی، بهداشتی و اجرایی

مسوول حفاظت از آزمون های سازمان سنجش در استان خراسان رضوی گفت: رعایت سه پروتکل حفاظتی، بهداشتی و اجرایی با تمام نیرو در حال اجرا است تا شاهد هیچ مسئله ای در برگزاری آزمون سراسری امسال نباشیم.

مرتضی ایمن شهیدی اضافه نمود: بر همین اساس تعداد عوامل اجرایی برگزاری آزمون 50 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بازرسی بدنی به صورت دستی نخواهد بود و مسوول مربوطه با پوشش گان و به صورت کاملاً بهداشتی با استفاده از دستگاه الکترونیک این بازرسی را انجام می دهد.

برای رعایت موارد بهداشتی از داوطلبان خواسته شد از هرگونه تجمع در داخل و خارج از حوزه های امتحانی پرهیز نمایند و وسایل اضافی نیز به همراه نداشته باشندمسوول حفاظت آزمون های استان خراسان رضوی گفت: با توجه به این که ممکن است تعدادی از داوطلبان به لوازم بهداشتی احتیاج پیدا نمایند در طول برگزاری آزمون ماسک و ژل ضدعفونی نیز در اختیار آنها قرار می گیرد.

ایمن شهیدی اضافه نمود: در محل های آزمون زودتر از سال های گذشته و در ساعت 6.30 دقیقه باز می گردد تا داوطلبان با آرامش خاطر و بدون ایجاد تجمع در مقابل حوزه های امتحانی امکان ورود داشته باشند.

افزایش تعداد حوزه های برگزاری آزمون

مسوول حفاظت از آزمون های سازمان سنجش در استان خراسان رضوی گفت: در آزمون امسال و برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی یک متر و 80 سانتی متری اعلام شده در دستورالعملها، تعداد حوزه های برگزاری آزمون در این استان را افزایش دادیم و بر همین اساس 106 هزار و 529 داوطلب کنکور در 34 حوزه از 22 شهرستان استان خراسان رضوی در حال رقابت با هم هستند.

مرتضی ایمن شهیدی با اشاره به آمار شرکت نمایندگان این دوره از آزمونهای سراسری اضافه نمود: کمترین شرکت نمایندگان در آزمون مربوط به بجستان با 603 داوطلب و بیشترین شرکت نمایندگان مربوط به شهر مشهد با حضور 54 هزار و 101 نفر داوطلب تعلق دارد.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد شرکت نماینده ورود به دانشگاه با 44 هزار و 187 نفر متقاضی رشته علوم تجربی صبح روز آدینه برگزار می گردد.

حفظ جان داوطلب مهم است

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد نیز با اشاره به اینکه نباید برگزاری آزمون برای جان انسان ها مخاطره آمیز باشد گفت: دستورالعمل های بهداشتی برای حفاظت جان داوطلبان و عوامل برگزاری کنکور سال 99 در خراسان رضوی به طور کامل در حال اجراست.

دکتر جواد ساده اضافه نمود: بر اساس پروتکل های صادر شده فاصله مصوب یک متر و 80 سانتی متر بین داوطلبان در چیدمان جایگاه ها رعایت شده است و بر همین اساس بعضی سالنهای ورزشی و غذاخوری موجود در دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری هر چه صحیح تر این آزمون تجهیز و به تعداد حوزه ها اضافه شده است.

در برگه نظرسنجی آزمون، نظر داوطلبان در خصوص میزان رعایت مسائل بهداشتی توسط عوامل برگزار نماینده آزمون، فضای آزمون از نظر شرایط بهداشتی و مطابقت آن با پروتکل های بهداشتی و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آزمون مورد پرسش قرار می گیردوی ادامه داد: ضدعفونی کردن جایگاه ها، دستگیره ها، سرویس های بهداشتی و همچنین تمامی مسیرهای تردد داوطلبان در چند نوبت پیش از آزمون و بعد از آزمون، تب سنجی داوطلبان و عوامل اجرایی در تمامی حوزه ها از دیگر برنامه های این دستورالعمل بهداشتی است که در دانشگاه فردوسی مشهد اجرا می گردد تا نگرانی های موجود به کمترین سطح خود برسد.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برای رعایت موارد بهداشتی از داوطلبان خواسته شد از هرگونه تجمع در داخل و خارج از حوزه های امتحانی پرهیز نمایند و وسایل اضافی نیز به همراه نداشته باشند.

ساده اضافه نمود: برای داوطلبان مشکوک به بیماری که بر اساس خود اظهاری و یا تشخیص ناظران بهداشتی دارای علائمی بودند نیز مکان های جداگانه ای پیش بینی شد.

وی ادامه داد: نماینده ای نیز از مرکز بهداشت در تمامی حوزه ها و در طول برگزاری آزمون استقرار دارد تا بر رعایت موارد بهداشتی نظارت کامل صورت گیرد.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: از داوطلبان خواسته شد تا از ماسک سه لایه بدون فیلتر و دستکش در طول زمان حضور در محل آزمون استفاده نمایند.

ساده با اشاره به این که هر ساله والدین در خارج از حوزه های امتحانی تجمع می نمایند و منتظر فرزندان خود هستند ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع کرونا حضور خانواده ها باعث شکسته شدن دستورالعمل ها خواهد بود و به همین دلیل ضروری است تا والدین در خارج از حوزه ها هیچ تجمعی ننمایند.

کسب تجربه از برگزاری آزمون

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: سازمان سنجش در رابطه با چگونگی برگزاری تمامی آزمون ها از داوطلبان نظرسنجی می نماید تا بتواند با رعایت کامل دستورالعملها بهترین شرایط را برای برگزاری آزمون فراهم آورد و در عین حال اگر نواقصی هم موجود باشد در برطرف آنها برای آزمون بعدی اقدام گردد.

دکتر عادل سپهر اضافه نمود: به عنوان نمونه، 90 درصد شرکت نمایندگان آزمون کارشناسی ارشد که هفته گذشته در 13 دانشکده این دانشگاه حضور داشتند در نظرسنجی سازمان سنجش شرکت نموده و رضایت خود را از رعایت موارد بهداشتی در این دانشگاه اعلام داشتند.

وی ادامه داد: در برگه نظرسنجی آزمون، نظر داوطلبان در خصوص میزان رعایت مسائل بهداشتی توسط عوامل برگزار نماینده آزمون، فضای آزمون از نظر شرایط بهداشتی و مطابقت آن با پروتکل های بهداشتی و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آزمون مورد پرسش قرار می گیرد.

رعایت سه پروتکل حفاظتی، بهداشتی و اجرایی با تمام نیرو در حال اجرا است تا شاهد هیچ مسئله ای در برگزاری آزمون سراسری امسال نباشیموی ادامه داد: تمام کوشش در کشور و استان خراسان رضوی در حال اجرا است تا آزمون ها به بهترین شکل ممکن و با رعایت تمام نکات بهداشتی برگزار گردد و به طور قطع کوتاهی و قصور جزیی نیز به صورت ناخواسته صورت می گیرد که باید برای برطرف آنها کوشش گردد ولی نادیده دریافت این زحمات و رضایت مندی داوطلبان و انعکاس وارونه آن، باعث ایجاد دلهره در میان داوطلبان و خانواده های آنها خواهد داشت.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری دانشگاهها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به بهترین شکل ممکن در نظر گرفته شد تا شاهد هیچ مسئله ای نباشیم.

دکتر حسن قوامی اضافه نمود: با برگزاری آزمون های دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تجاربی کسب شد که در برگزاری آزمون سراسری دانشگاه ها به کار آمد.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون350 هزار و 279 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار جانباختگان این بیماری به 20 هزار و 125 تن رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران چند مداد سیاه پر رنگ به همراه ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چند مداد سیاه پر رنگ به همراه ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید