خبرنگاران سامانه هشدار سریع اورژانس خراسان جنوبی راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، بیرجند - خبرنگاران - مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: سامانه هشدار سریع در اورژانس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند راه اندازی شد که 33 مورد حادثه ویژه را در لحظه بروز هشدار می دهد.

خبرنگاران سامانه هشدار سریع اورژانس خراسان جنوبی راه اندازی شد

سید محمدرضا حسینی روز پنجشنبه در نخستین نشست کارگروه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی شورای پدافند غیرعامل استان که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در استانداری برگزار گردید اضافه نمود: سامانه هشدار سریع، صدور هشدار به موقع در موارد رخداد حادثه و موارد احتمالی به جمعیت در معرض خطر است.

وی گفت: صدور به موقع هشدار سبب می گردد که قبل از رخداد، اقدام های لازم از سوی تیم های پاسخ دهنده انجام و از وقوع یا گسترش آن پیشگیری گردد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی اعلام کرد: با توجه به اینکه امکانات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در 80 پایگاه اورژانس به صورت شبانه روزی با خودرو و سیستم های ارتباطی وجود دارد، واکنش سریع به موقع وارد عمل می گردد.

وی توضیح داد: همچنین در ایستگاه های مرزبانی و قرنطینه مرزی در حوزه ترددها موارد مشکوک را کنترل می نماید که حمایت های استانداری در زمینه حمایت و تامین امکانات جای قدردانی دارد.

حسینی با اشاره به لزوم تاب آوری سیستم های تاسیساتی بیمارستان های استان گفت: سال گذشته تمامی بیمارستان های استان به سیستم برق اضطراری مجهز شد.

وی در ارتباط با مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا مطرح کرد: تمامی اقدامات یک ماه قبل از شیوع کرونا در استان شروع و حتی خریدهای عمده تجهیزات نیز قبل از بهمن 98 تامین شد در غیر این صورت هنگام روبروه با بیماری این تجهیزات نایاب می شد در صورتی که بعد از شیوع بیماری با مسئله ای روبرو نشدیم.

حسینی درباره پدافند غیرعامل ارتباطات مرکز اورژانس استان گفت: برای انواع تهدیدهای ارتباطی از جمله قطع برق، اینترنت، تلفن و سایر موارد پیش بینی لازم انجام شده است.

وی اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی علیرغم سایر دستگاه های اجرایی در شرایط کنونی با افزایش شدید خدماتی که باید انجام دهد، روبرو شده است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی اعلام کرد: حجم وسیعی از خدمات در حوزه بهداشت، درمان، غذا ، دارو، تجهیزات و پشتیبانی انجام شده است و از ارائه خدمات در سطح کشور عقب نیستیم.

وی با بیان اینکه پلاسما درمانی برای بیماران کرونا در استان انجام می گردد گفت: همچنین آخرین داروهای موثر در زمینه این بیماری در داروخانه ها موجود و در صورت احتیاج توزیع می گردد.

حسینی ادامه داد: همچنین سایر داروهای جانبی که در بیماران کرونایی کاربرد دارد در استان موجود است و احتیاج به ارجاع بیمار به استان های دیگر نداریم.

وی بر حفظ روحیه کادر درمان استان تاکید نمود و گفت: از حمایت ها و انگیزه سازی هایی که در این زمینه انجام شده است قدردانی می کنیم اما حمایت ها باید ادامه یابد تا کادر درمان روحیه خود را از دست ندهند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی از آمادگی بیمارستان های استان برای تجهیز بخش ایزوله، سالن های فشار منفی، اتاقک شست و شوی آمبولانس اطلاع داد و گفت: در اورژانس 115 تجهیزاتی از قبیل برانکارد ایزوله، هود اکسیژن و تجهیزات حفاظت فردی استفاده می گردد.

وی با بیان اینکه غربالگری کارکنان اورژانس به صورت مستمر در حال اجرا است گفت: همچنین هشدارها و آموزش های لازم به پرسنل مربوطه داده شده است.

حسینی مطرح کرد: در بعضی شهرستان ها با کمبود متخصص عفونی در بیمارستان ها روبرو ایم که همه متخصصان به وسیله تله مدیسن با بخش عفونی بیمارستان ولی عصر بیرجند برای مشاوره، درمان و ارائه دستورات دارویی در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا هفت بار روش های درمانی تغییر نموده است گفت: نرم افزاری برای دریافت و رویت عکس های سی تی اسکن نیز راه اندازی شده که عکس ها با کیفیت اصلی آن به صورت الکترونیک در بیرجند دریافت و درباره آن تصمیم گیری می گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: محوری ترین برنامه که باید در کارگروه مورد توجه قرار گیرد، شناسایی فرصت ها و تهدیدهای شیوع کرونا در جامعه از سه منظر پیشگیری، مقابله و دوران پساکرونا است.

حسن عزیزی اضافه نمود: برنامه ریزی دشمن به سمتی رفته که از شرایط جدید سوءاستفاده کند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهد و بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند که استدعا دارم در این زمینه دستگاه هایی که در زمینه فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و آموزشی ماموریت دارند، برنامه های عملیاتی خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به یاری های مردمی با همکاری دستگاه های اجرایی در دوران کرونا گفت: تقویت بانک های اطلاعاتی برای هدفمند کردن یاری های مردمی به اقشار آسیب دیده بسیار لازم است چراکه در توزیع امکانات و یاری ها هدفمند عمل نشد و کارگروه باید تمیهدات لازم را پیش بینی کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی توسعه اقتصاد دیجیتال را در استان ضروری دانست و اضافه نمود: اکنون مردم به سمت بورس، فرابورس و سرمایه گذاری در این زمینه ورود نموده اند که دولت هم به خوبی توانسته موضوع را مدیریت کند اما در زمینه توانمندسازی جوانان به ویژه توسعه کسب و کار و اقتصاد دیجیتال باید برنامه ریزی گردد.

وی مطرح کرد: در زمینه حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی نیز باید با تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته گردد.

عزیزی گفت: سناریوی آینده نگری که باید داشته باشیم، استفاده از ظرفیت های بسیار مهم در حوزه تبیین دستاوردها، اقدامات و فعالیت های دولت است که باید برای ارتقای سرمایه های اجتماعی مردم به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش و جوانان با 2 رویکرد امیدافزایی و هویت آفرینی ملی در حال برنامه ریزی هستیم و بسته های خوبی پیش بینی نموده ایم تا کارآمدی نظام را به نمایش بگذاریم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سامانه هشدار سریع اورژانس خراسان جنوبی راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه هشدار سریع اورژانس خراسان جنوبی راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید