خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان به 42 نفر رسید

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، اهواز - خبرنگاران - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا درخوزستان تا کنون به 42 مورد رسید که 10 نفر از آنان فوت شدند.

خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان به 42 نفر رسید

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها دکتر علی احسان پور روز سه شنبه در خصوص آخرین آمار مبتلایان به کورونا ویروس در استان خوزستان گفت: در 24 ساعته گذشته 12 مورد جدید ابتلا در استان ثبت شده که از این تعداد چهار مورد در اهواز، چهار مورد شوشتر، یک مورد اندیمشک یک نفر امیدیه، یک نفرمسجدسلیمان و یک مورد در شادگان بوده که این مورد در شادگان اولین مورد اثبات شده این شهرستان بود.

احسان پور با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته میزان مراجعین به بیمارستان رازی به عنوان بیمارستان اصلی استان قریب به 20 درصد کاهش یافته است گفت: در این مدت تعدادبیماران مشکوک بستری شده در این بیمارستان نیز قریب به 50 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: تا کنون 10 مورد ابتلای قطعی استان پس از انجام اقدامات درمانی بهبود و با تایید پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

تا ظهر روز گذشته 30 مورد قطعی ویروس کرونا در خوزستان شناسایی شده بود که از این تعداد 9 نفر فوت شدند.

بر اساس اعلام روز سه شنبه 13 اسفند ماه معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا به امروز مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به 2 هزار و 336 نفر و فوتی قطعی در اثر کرونا به 77 نفر رسید و 435 نفر در مجموع بهبود یافته اند.

علیرضا رئیسی افزود: تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در کشور در 24 ساعت گذشته 835 نفر هستند که 11 نفر از این افراد فوت کرده اند.

وی ادامه داد: استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند فرایند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

تا به امروز 91 هزار و 318 نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و 131 نفر جان خود را به علت بیماری کووید 19 از دست داده اند و 48 هزار و 291 نفر بهبود یافته اند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و این امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تا به امروز 6 نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود؛ این ویروس در معمولی ترین حالت باعث سرماخوردگی می شود و نشانه های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری های خود ایمنی می تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تا به امروز بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان به 42 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان به 42 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید