جذب دانشجوی خارجی و تقویت مراکز بین المللی از اولویت های دانشگاه پیغام نور است

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، رئیس دانشگاه پیغام نور گفت: یکی از اولویت های ما در امسال جذب دانشجوی خارجی و تقویت مراکز بین المللی است.

جذب دانشجوی خارجی و تقویت مراکز بین المللی از اولویت های دانشگاه پیغام نور است

به گزارش خبرنگارگروه علمی و دانشگاهی وبلاگ آبی اناری ها؛ محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیغام نور در مراسم تکریم مقام معلم که صبح امروز درسازمان مرکزی دانشگاه پیغام نور برگزار گردید؛ گفت: از 30سال قبل دانشگاه پیغام نور با رسالت و اهداف جدید فعالیت خود را در راستای سیاست های آموزش عالی شروع کرد و توانست در همگانی کردن آموزش عالی پیروز عمل کند.

وی اضافه نمود: امروز بعد از گذشت 3دهه دانشگاه پیغام نور دارای 3هزارو هشتصد نفر عضو هیات علمی ؛ 382 نفر دانشیار و استاد و 578 استادیار و همچنین هزار و نهصد نفر مربی است که تا کنون توانسته ایم 15هزار رشته محل را تاسیس کنیم به طوری که در مقطع کارشناسی 86 و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز به ترتیب 88 و 28 رشته محل را فعال نموده ایم این موضوع در حالی است که در حال حاضر 500 مرکز و واحد دانشگاهی فعال در کشور داریم.

زمانی توضیح داد: دانشگاه پیغام نور دارای 55 نمایندگی در سایر کشورها بوده و 5 مرکز بین المللی دارد که از این تعداد 3مرکز داخل کشور و 2مرکز در خارج از کشور فعال هستند از طرفی باید بگویم یکی از اولویت های ما در امسال جذب دانشجوی خارجی و تقویت مراکز بین المللی است.

وی ادامه داد: انشگاه پیغام نور 10هزار کارمند در سراسر کشور دارد که هزارو پانصد نیرو شرکتی هستند. در سال گذشته در راستای ارتقاء فعالیت های علمی فرهنگی دانشگاه پیغام نور به چابک سازی؛تمرکز زدایی؛قانون مداری و تقویت روحیه امید پرداختیم که امروز سند راهبردی 20ساله دانشگاه آماده شده است که در واقع با این سند مقوله نظارت و سنجش با قدرت بیشتری انجام می گردد.

رییس دانشگاه پیغام نور اضافه نمود: یکی از کارهای مهم این دانشگاه اصلاح هرم هیات علمی است به طوری که 105مربی؛ 35استادیاربه دانشیار و 5دانشیار به استاد ارتقاء یافتند در واقع 44درصد هیات علمی ما استادیار هستند و اکنون به 55درصد رسیده است.

وی اضافه نمود: الکترونیکی کردن خدمات و فرآیند دانشگاه از اقدامات خوب ما در آموزش است؛ البته ما با این کار به عنوان دبیرخانه مجازی دانشگاه های دنیا اسلام معرفی شده ایم و مسوول آموزش مجازی در کشور هستیم.

زمانی ادامه داد: 0درصد آزمون ترم گذشته دانشگاه پیغام نور به صورت آنلاین در قالب 500 هزار نفرآزمون برگزار گردید، ازطرفی سامانه نرم افزاری مختلف در چاپخانه راه اندازی شده که دانشجویان با این کار 20 درصد تخفیف در تهیه کتاب می گیرند. از جمله فعالیت های دیگر دانشگاه پیغام نور مقوله مهارت آموزی است که در این رابطه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای و کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی ایران قرارداد بسته و همچنین 39کارگاه آموزشی و ترویج کارآفرینی برگزار می کنیم.

زمانی گفت: این دانشگاه 10مرکز نوآوری راه اندازی نموده که 49هسته نوآوری در داخل آن وجود دارد و همچنین 32مرکز رشد تاسیس نموده که 120هسته فناور در داخل آن فعال هستند.

وی از راه اندازی مراکز نو آوری و توسعه فناوری با همکاری معاونت پژوهش وزارت علوم در شهرهای ساری ؛ اراک ؛ زاهدان ؛رامسر ؛ کرج و تهران اطلاع داد و اضافه نمود: دانشگاه پیغام نور 120 کرسی آزاد اندیشی را در زمینه های ورزشی در قالب فعالیت بین المللی برگزار می نماید البته باید به این نکته اشاره کنم که 160میلیارد تومان از بدهی دانشگاه پرداخت شده است و دیگر این دانشگاه معوقه ای ندارد و امروز آخرین بخش از حقوق اساتید حق التدریس پرداخت می گردد.

وی اضافه نمود: پرداخت وام دانشجویان با همکاری صندوق رفاه 2برابر شده که می توان به مبلغ 400میلیارد تومان اشاره نمود همچنین با قرارداد با بنیاد علوی و 3بانک قرض الحسنه دانشجویان به راحتی وام شهریه دریافت می نمایند.

زمانی در سرانجام از معین تکلیف 894 عضو هیات علمی اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "جذب دانشجوی خارجی و تقویت مراکز بین المللی از اولویت های دانشگاه پیغام نور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب دانشجوی خارجی و تقویت مراکز بین المللی از اولویت های دانشگاه پیغام نور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید