مدرسه مجازی راه اندازی می گردد ا شرط ثبت نام و نحوه برگزاری امتحانات این مدارس

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به این که کار آموزش و پرورش، یک کار حساس و تاثیرگذار در سرنوشت کشور است، گفت: باید از تعطیلی مدارس به جز در موارد استثنایی جلوگیری کرد.

مدرسه مجازی راه اندازی می گردد ا شرط ثبت نام و نحوه برگزاری امتحانات این مدارس

یوسف نوری با ارائه فعالیت های آموزش و پرورش گفت: در جشنواره فیلم فجر دو فیلم از کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان سیمرغ و نشان برتر گرفتند.

وی در ادامه اظهار کرد: باید از تعطیل کردن مدارس جلوگیری گردد مگر در موارد بحرانی و استثنایی که راهکار ای جز آموزش مجازی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: دروس دینی و تاریخ در مدارس نیازمند توجه جدی است. این دروس نقش موثری در شکل گیری هویت اسلامی و ایرانی دانش آموزان دارد.

نوری با اشاره به اینکه کار آموزش و پرورش، یک کار حساس و تاثیرگذار در سرنوشت کشور است، اظهار کرد: بعضی از مسائل آموزشی و پرورشی را باید خوب ریشه یابی تا مانعی برای کار آموزش و پرورش کشور ایجاد ننمایند.

در ادامه این جلسه، محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مذاکرات و مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: ماده واحده ایجاد مدرسه مجازی پس از ارائه پیشنهادها و نظرات اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.

امانی اضافه نمود: بر اساس این ماده واحده؛ به استناد بندهای 4 و 7 راهبردهای کلان و راهکارهای 3-5، 2-17، و 4- 17 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به منظور فراهم کردن فرصت های مناسب برای تعلیم و تربیت، تسهیل فرایند آموزش و یادگیری، ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری های نوین و افزایش پوشش تحصیلی ایرانیان خارج از کشور که امکان دسترسی یا حضور در کلاس های درس را ندارند، خارجیان علاقه مند به تحصیل در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران، اتباع خارجی داخل کشور، داوطلبان آزاد و دانش آموزان لازم التعلیم ایرانی بازمانده از تحصیل راه اندازی می گردد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید نمود: در این ماده واحده اصل بر آموزش حضوری است مگر در موارد استثنایی و به تشخیص شورای مدرسه از آموزش مجازی استفاده می گردد. امتحان مدارس مجازی به صورت حضوری می باشد.

امانی ابراز کرد: دانش آموزان لازم التعلیم ایرانی بازمانده از تحصیل باید در مدارس روزانه ثبت نام و به صورت حضوری تحصیل نمایند اما در صورت عدم امکان تحصیل حضوری، ثبت نام آنان در مدارس مجازی منوط به اخذ مجوز از کمیسیون خاص آموزش و پرورش محل با رعایت شرایط مندرج در این مصوبه است.

وی اظهار کرد: بر اساس این ماده واحده به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می گردد مدرسه مجازی را برای سال های تحصیلی 1402- 1401 و 1403 -1402 به صورت آزمایشی و در چارچوب مقررات و ضوابط مدارس آموزش از راه دور و شیوه نامه مربوط که به وسیله وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می گردد به صورت دولتی یا غیردولتی برای تمامی دوره های تحصیلی ایجاد و نسبت به ثبت نام و آموزش دانش آموزان و داوطلبان متقاضی اقدام کند.

گفتنی است،متن کامل این مصوبه بعد از انجام اصلاحات لازم و تایید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجراء به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می گردد.

شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه گزارشی از برگزاری رویداد چهارسوق ارائه شد و در ادامه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله لزوم پاسخگویی به سوالات مذهبی دانش آموزان، توجه جدی به آموزش بچه ها استثنایی اوتیسم و تدوین کتاب های درسی ویژه آنان، توجه به مدارس خیرساز، نظارت دقیق بر شهریه مدارس غیرانتفاعی، توجه به بحث شاداب سازی مدارس، تشکیل پرونده سلامت برای دانش آموزان و انجام مشاوره های لازم در خصوص آسیب های اجتماعی، توجه به آموزش و پرورش دانش آموزان منطقه ها زلزله زده و... مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مدرسه مجازی راه اندازی می گردد ا شرط ثبت نام و نحوه برگزاری امتحانات این مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه مجازی راه اندازی می گردد ا شرط ثبت نام و نحوه برگزاری امتحانات این مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید