انجمن خیرین میراث فرهنگی برای دریافت کمکهای ارزی و ریالی تشکیل می گردد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، انجمن خیرین میراث فرهنگی برای دریافت کمکهای ارزی و ریالی تشکیل می گردد.

انجمن خیرین میراث فرهنگی برای دریافت کمکهای ارزی و ریالی تشکیل می گردد

سید عزت الله ضرغامی در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حفاظت و بازسازی آثار میراث فرهنگ هزینه هایی هم دارد و این هزینه ها را ما حتماً می دهیم. به لحاظ قانونی مشکلاتی بود که مردم نمی توانستند یاری های اقتصادی خود را به میراث فرهنگی هدیه نمایند اما بعد از مصوبه دو هفته پیش دولت این مشکل حل شد.

وی گفت: در اساسنامه صندوق احیا این امکان وجود دارد، و انجمن خیرین میراث فرهنگی تشکیل می گردد. ما باید زمینه جذب یاری های مردمی ریالی و ارزی را فراهم کنیم. بعضی از مردم در خارج از کشور هستند که می خواهند به میراث فرهنگی ایران یاری نمایند، چه اشکالی دارد که بتوان این یاری ها را جذب کرد.

وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: بعضی تصور می نمایند حفاظت از میراث فرهنگی این است که اگر مسئله ای دارد، مردم آن میراث را نبینند. اگر قرار بود که مردم میراث فرهنگی را نبینند باید آن را دفن می کردیم پس چرا کاوش نموده و بیرون آوردیم؟ میراث فرهنگی باید در دسترس باشد. پدیده ای به نام مخزن داریم که به آن کمتر توجه شده است.

ضرغامی گفت: با سازمان اوقاف تفاهم نامه امضا کردیم تا بتوانند با پول اوقاف بناهای تاریخی موقوفه را بازسازی نمایند. بعضی تصور می نمایند که اوقاف در این حوزه مسئولیتی ندارد در حالی که اینطور نیست.

ضرغامی گفت: میراث فرهنگی مهم است، نباید غفلت کنیم، نگاه ها باید یکی گردد که به میراث فرهنگی آنطور که ضروری است بپردازیم و پس از حفظ بتوانیم آن پیغام را عرضه کنیم. یکی از وظایف راهنمایان موزه ها این است که این پیغام ها را به درستی تفسیر نمایند به نحوی که بازدیدنماینده نکاتی را از آن موزه یاد بگیرد.

منبع: همگردی

به "انجمن خیرین میراث فرهنگی برای دریافت کمکهای ارزی و ریالی تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن خیرین میراث فرهنگی برای دریافت کمکهای ارزی و ریالی تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید