اساس و اصل پژوهش فراموش نشود

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرنگاران/زنجان استاندار زنجان گفت: اساس و اصل پژوهش در هفته پژوهش نباید فراموش شده و صندلی بدی پیدا کند و همه برنامه های این هفته باید متناسب با شرایط کرونایی موجود باشد.

اساس و اصل پژوهش فراموش نشود

فتح الله حقیقی شامگاه دیروز (17 آبان ماه) در جلسه هفته پژوهش که در محل استانداری زنجان برگزار گردید، با بیان اینکه در بحث پژوهش صندلی بسیار بالایی داریم اما به دلیل اینکه به عملیات و ثروت تبدیل نشده، در اجرای آن آنچنان پیروز نبوده ایم، اظهار کرد: امید است شاهد روزی باشیم که گفتمان قالب در جامعه به پژوهش منجر به فراوری ثروت گردد تا بتوانیم همه پارامترهای موجود در موضوعات علمی و مالی را متوازن پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه حدود 9 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و استان زنجان می گذرد، اضافه نمود: اکنون کشور در سومین پیک بیماری کرونا واقع شده است که چسبندگی و قدرت انتقال این ویروس افزایش پیدا نموده و افراد به صورت خانوادگی به بیماری کرونا مبتلا می شوند که متاسفانه رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط بعضی از افراد شدت بیماری را افزایش داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان مجبور به اعمال محدودیت های کرونایی شده ایم، توضیح داد: در هفته های آینده اگر مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را جدی نگیرند، مجبور هستیم شدت محدودیت های کرونایی را افزایش دهیم، زیرا اکنون نمی توانیم اجازه دهیم که بعضی از افراد به صورت شخصی با انجام اقداماتی، خود و جامعه را دچار مشکل نمایند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اکنون تنها راه پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است، ادامه داد: در شرایط کرونایی موجود هفته پژوهش برگزار خواهد شد و باید به تناسب شرایط موجود اقدام کنیم، زیرا هفته بسیار ارزشمندی است.

حقیقی با تاکید بر اینکه اساس و اصل پژوهش در هفته پژوهش نباید فراموش شده و صندلی بدی پیدا کند، اظهار کرد: اکنون به دلیل کرونا برنامه ها و جلسات در هفته پژوهش باید به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردد و رسانه ها نیز باید از تعاریف جدیدی استفاده نمایند.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی در مورد برنامه های هفته پژوهش در شرایط فعلی کرونایی، اضافه نمود: نظم و انضباط اجتماعی در پیشگیری از ابتلا و شیوع کروناویروس را به صورت غیرمستقیم با اقداماتی که انجام خواهیم داد، آموزش دهیم.

این مسئول با اشاره به اینکه احکام دبیران باید آماده گردد، توضیح داد: مسئولیت پژوهشگران برتر بر عهده رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و جشنواره دانشجویی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی استان بوده و شهرداری زنجان در کمیته اطلاع رسانی استان باید به صورت ویژه اطلاع رسانی گردد.

رئیس دانشگاه زنجان نیز در ادامه این جلسه، با بیان اینکه برنامه های هفته پژوهش طبق نام گذاری ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری در کشور از تاریخ 15 الی 20 آذرماه شکل خواهد گرفت، اظهار کرد: به دلیل شرایط کرونایی موجود بعضی از فعالیت ها ممکن است شکل عملی به خود نگیرد.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی 2020 مدیریت ثبت دانشگاه ها به میزبانی دانشگاه زنجان و لزوم استفاده از تجربیات موجود در برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی، اضافه نمود: روز شنبه (15 آذرماه) مدرسه و دانشگاه و دستاوردهای پژوهش و فناوری، روز یکشنبه (16 آذرماه) پژوهش و فناوری، مشارکت ملی، روز دوشنبه (17 آذرماه) پژوهش، فناوری و جهش فراوری نام گذاری شده است.

این مسئول در رابطه با عناوین سایر روزها، اعلام کرد: روز سه شنبه (18 آذرماه) پژوهش و بزرگداشت پژوهشگران و فناوران برتر و حامیان آنان، روز چهارشنبه (19 آذرماه) پژوهش، فناوری و علوم انسانی و روز پنج شنبه (20 آذرماه) روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اساس و اصل پژوهش فراموش نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اساس و اصل پژوهش فراموش نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید