ادامه فعالیت های اکسپو دبی تا روشن شدن شرایط

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، ادامه فعالیت های اکسپو دبی تا روشن شدن شرایط مشاهده می گردد.

ادامه فعالیت های اکسپو دبی تا روشن شدن شرایط

اکسپو 2020 دبی با یک سال تأخیر بدلیل شیوع ویروس کرونا برگزار گردید ولی هنوز بعضی آن را به جای اکسپو 2021 با نام اکسپو 2020 می خوانند. اکسپویی که هر 5 سال یکبار برگزار می گردد و این بار خاورمیانه برای اولین بار میزبان این رویداد جهانی بود.

رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق واکسن های مختلف باعث شد تا امارات بتواند میزبان اکسپو در سال 2021 باشد در این حین سختگیری ها درباره جلوگیری از ورود مبتلایان به محوطه اکسپو به خوبی انجام می گرفت. از آنالیز کارت واکسن افراد تا تست های منفی و حتی بعضی از محدودیت ها در اجرای برنامه ها.

تا اینکه امارات چندی پیش اعلام نمود هیچ بیمار تازهی در این کشور شناسایی نشده است ضمن اینکه روز 20 دسامبر خبرگزاری های اماراتی اعلام نمودند تعداد بازدیدنمایندگان از نمایشگاه اکسپو 2020 از مرز 7 میلیون نفر گذشت این بازدیدنمایندگان اقدامات ایمنی مربوط به تمهیدات کرونایی را رعایت می نمایند.

اما این کشور که تازه داشت جشن شکست ویروس را می گرفت، با سویه تازه کرونا روبرو شد. روز یازدهم آذر وزارت بهداشت امارات از ثبت نخستین مورد ابتلا به سویه تازه اطلاع داد. این فرد مسافری از آفریقای جنوبی بوده است که دو دز واکسن را نیز دریافت نموده بود.

چند روز پیش هم یک رستوران در پاویون ژاپن به عنوان محل انتشار ویروس کرونا در نمایشگاه جهانی اکسپو دبی شناسایی و تعطیل شد.

وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام نمود که 10 نفر از پرسنل رستوران سوشی در پاویون ژاپن به سویه تازه ویروس کرونا مبتلا شده اند. تعدادی از افراد مبتلا به ویروس کرونا با حضور در این رستوران عامل انتشار ویروس بوده اند و این رستوران تا زمان حصول اطمینان از امنیت بسته خواهد شد اما پاویون ژاپن همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

شناسایی سویه تازه ویروس باعث شد تا بعضی از کشورها محدودیت های ورود و خروج را به بعضی از کشورها از جمله کشورهای آفریقایی که مبدا شناسایی این ویروس هستند، اجرا نمایند. امارات نیز اعلام نمود از 25 دسامبر مسافران کشورهای کنیا تانزانیا، اتیوپی و نیجریه یا مسافرانی که در 14 روز گذشته به این کشورها رفته اند نمی توانند وارد امارات شوند. اما اتباع امارات، بستگان درجه یک آنها، نمایندگی های دیپلماتیک، هیئت های رسمی بین امارات و این کشورها و دارندگان اقامت طلایی از شمول این تصمیم مستثنی هستند اما باید ده روز در قرنطینه باشند.

حالا بعضی از برنامه های اکسپو در پی شیوع اومیکرون تعطیل شده است از جمله برنامه های جمعی یا بعضی از رستوران های آن. البته بیشتر این برنامه ها طبق تصمیم کشورهایی است که در اکسپو دبی پاویون دارند.

در حال حاضر اگرچه وزیر کشور بتازگی اعلام نمود که مسافران بعضی از کشورها محدودیت ورود و خروج به ایران دارند اما در میان آنها امارات نیست.

با این وجود بعضی از مسئولان ایرانی و متولی برگزاری پاویون ایران در اکسپو آینده روشنی از ادامه فعالیت های اکسپو نمی بینند و منتظرند سیاست های امارات در روبرو با اومیکرون و ادامه فعالیت های اکسپو روشن تر گردد بنابراین تا آن موقع فعالیت های پاویون را ادامه خواهند داد.

منبع: همگردی

به "ادامه فعالیت های اکسپو دبی تا روشن شدن شرایط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فعالیت های اکسپو دبی تا روشن شدن شرایط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید