داورزنی: بیش از 230 هزار والیبالیست سازماندهی شده داریم

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها و به نقل از فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی در سرانجام مجمع انتخاباتی هیات استان چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: ابتدا از زحمات 10 ساله علیرضا شجاعی رئیس پیشین هیات والیبال چهار محال و بختیاری و همکاران ایشان تشکر و قدردانی می کنم.

داورزنی: بیش از 230 هزار والیبالیست سازماندهی شده داریم

وی با بیان اینکه پذیرش مسئولیت هیات های ورزشی استان ها، یکی از مشاغل سخت کشور است، گفت: هیات های استانی، صندلی و بودجه مشخصی ندارند اما برای عملکردشان باید جوابگوی نهادهای نظارتی نیز باشند. از سوی دیگر افراد باشخصیتی هستند که شاید برای امور شخصی خود حاضر به ماندن پشت درب اطاق مدیران نباشند اما به رغم بی مهری ها، برای ورزش این مسایل را تحمل می نمایند.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه به قهرمانی تیم والیبال نوجوانان ایران در سال 2007 دنیا اشاره نمود و گفت: رئیس وقت فدراسیون دنیای والیبال در آن موقع با ارسال ایمیلی به من، مجتبی غیاثی را به عنوان الگوی والیبال دنیا معرفی کرد. دقت کنید الگویی برای جوانان دنیا، نه ایران و نه قاره آسیا، بلکه دنیا. غیاثی یکی از جوانان خوب چهارمحال و بختیاری بود و مشابه او زیاد در کشور داریم.

وی در ادامه به برنامه های تدوین شده برای رشد و توسعه والیبال ایران در 12 سال گذشته اشاره نمود و گفت: خوشبختانه این برنامه ها منجر به دستیابی اهداف مدنظر شده و والیبال عظیمسالان ایران از رتبه بیست وهفتمی به صندلی هشتم دنیا رسیده است. در این مدت اقدامات سخت و فشرده ای صورت گرفته است تا والیبال ایران در دنیا به عنوان یک قدرت واقعی معرفی گردد. در رده های سنی نیز بهترین های دنیا هستیم و در سال 2017 در نوجوانان دنیا و در سال 2019 در جوانان دنیا قهرمان شدیم. برای طی این راستا، در آینده نیز برنامه داریم تا در زمره بهترین های دنیا باقی بمانیم.

داورزنی با یادآوری اینکه در گذشته تنها چند بازیکن شاخص در والیبال ایران حضور داشتند که باید از آن ها در مسابقات مختلف استفاده می کردیم، گفت: در گذشته ظرفیت والیبال ایران بسیار کم بود و برای همه مسابقات عظیمسالان، تنها یک تیم اعزام می شد. اما در حال حاضر ظرفیت به گونه ای است که همزمان امکان اعزام تیم های قدرتمند به مسابقات مختلف را داریم و نکته مهم تر اینکه دغدغه ای در پست های مختلف تیم های ملی نیز نداریم.

وی همچنین به حضور 12 بازیکن والیبال ایران در تیم های مختلف باشگاهی دنیا در سال 99 اشاره نمود و اضافه کرد: اگر در گذشته یک لژیونر داشتیم، والیبال ایران به صندلیی رسیده است که سال جاری 12 لژیونر داشته است. بردیا سعادت یکی از لژیونرهای خوب ایران است و با 19 سال سن، در قالب استانداردهای دنیای این رشته ورزشی، یکی از بهترین های دنیاست.

رئیس فدراسیون والیبال به برگزاری مسابقات مختلف والیبال در شش ماه گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور اشاره نمود و گفت: بیش از 100 تیم در لیگ های مختلف کشور شرکت کردند و مسابقات آنان به رغم نگرانی های شیوع ویروس کرونا، به بهترین شکل ممکن برگزار گردید. سرآمد این مسابقات، لیگ برتر مردان بوده که در حال برگزاری است. پخش زنده و اختصاصی این مسابقات به وسیله سایت، صفحه آپارات و یوتیوب فدراسیون والیبال نیز شروع شده است تا مردم نیز لذت ببرند. اقبال عمومی نیز برای حضور در لیگ برتر سال 99 نسبت به سال های قبل بیش تر بوده است. خوشبختانه سال جاری برگزاری این رقابت ها از نظر کیفی و فنی نسبت به سال های گذشته بهتر بوده است و تنها مشکل، حضور نداشتن تماشاگران در سالن مسابقات بود که با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، امکان پذیر نبود.

وی به مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دنیا در سال آینده که به میزبانی جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد، اشاره نمود و گفت: فرایند کشف استعدادهای والیبال سال جاری نیز ادامه یافت و از بین بیش از 1000 بازیکن معرفی شده از سوی هیات ها و مربیان بومی، 43 بازیکن به اردوی آماده سازی دعوت شدند که هم اکنون این اردوها در فدراسیون والیبال برگزار می گردد. ما باید در مسابقات قهرمانی دنیا نیز با شایستگی حاضر شویم زیرا مردم انتظار نتیجه قابل قبول از تیم ایران در این رقابت ها دارند.

داورزنی با اشاره به شروع اردوی تیم ملی ایران از هفتم فروردین ماه برای حضور شایسته در لیگ ملت ها و بازی های المپیک توکیو، توضیح داد: همه این کارها در شرایط سخت کشور صورت گرفته است؛ شرایطی که دولت تنها 20 درصد منابع فدراسیون را تامین نموده و فدراسیون 80 درصد دیگر را از منابع اقتصادی خود تامین نموده است. این روش برای دیگر فدراسیون های ورزشی ایران نیز الگو شده است.

وی با یادآوری ای که در حال حاضر، منابعی را نیز برای اجرای برنامه تیم های ملی و رده های مختلف سنی در سال آینده ذخیره نموده ایم تا فعالیت های این تیم ها بدون مشکل انجام گردد، گفت: اگر والیبال دنیا به ایران احترام می گذارد، افتخاری برای همه اعضای خانواده عظیم این رشته ورزشی کشور است و این اتفاق بدون همکاری هیات ها امکان پذیر نبوده است. همچنین همکاری مدیران کل ورزش و جوانان استان ها با هیات های استانی در این راستا اهمیت زیادی دارد.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به فعالیت بیش از 230 هزار والیبالیست سازماندهی شده در این رشته ورزشی کشور گفت: جای نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در تیم های رده سنی و ملی والیبال خالی است. این استان نیز مانند دیگر استان های کشور، ظرفیت بالایی در والیبال دارد اما باید این ظرفیت به درستی شناسایی گردد و اگر مسابقات برگزار نگردد، امکان کشف استعدادها و بازیکنان جدید نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: سال جاری مسابقات قهرمانی کشور به دلیل شرایط کرونایی برگزار نشد اما هیات ها باید سازوکاری را مهیا نمایند تا بازیکنان شایسته، شناسایی و معرفی شوند. نگاه جوانان و نوجوانان به هیات های استانی است تا با فعالیت های ویژه، استعدادها را معرفی نمایند. والیبال در ایران، آسیا و دنیا، بعد از فوتبال حرف اول را می زند و بنابراین، انتظار خانواده ها نیز از این رشته ورزشی زیاد است.

داورزنی در ادامه به ظرفیت آب و هوایی مناسب استان چهارمحال و بختیاری در بعضی ایام سال اشاره نمود و گفت: شرایط میزبانی خوبی برای این استان مهیا است و باید هیات والیبال نیز فعالیت خود را افزایش دهد تا با همکاری دیگر نهادها، میزبان خوبی برای مسابقات والیبال باشد. همچنین والیبال برفی یکی از ظرفیت های خوب استان است و فدراسیون نیز برنامه های خوبی برای این رشته جذاب دارد که قابل اجرا برای مردان و زنان است. فدراسیون دنیای نیز از فعالیت کشورها در این رشته جدید استقبال می نماید.

رئیس فدراسیون والیبال در سرانجام ابراز امیدواری کرد که خانواده عظیم والیبال با همکاری یکدیگر، شادی و غرور ملی را به 80 میلیون ایرانی هدیه دهند و خدمت به مردم را افتخاری عظیم برای این فدراسیون دانست.

مجمع انتخاباتی هیات والیبال استان چهارمحال و بختیاری، امروز (سه شنبه) در سالن کنفرانس دانشگاه شهرکرد به ریاست دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال برگزار گردید و کمال اکبریان با کسب اکثریت آرا برای مدت چهار سال رئیس هیات والیبال این استان شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "داورزنی: بیش از 230 هزار والیبالیست سازماندهی شده داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: بیش از 230 هزار والیبالیست سازماندهی شده داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید