احتمال جاری شدن سیلاب در استان های غربی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به بارندگی در نیمی از استان های کشور، احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب در استان های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

احتمال جاری شدن سیلاب در استان های غربی

به گزارش صدا و سیما، مرتضی ضرابی اضافه نمود: از بامداد امروز بیش از نیمی از استان های کشور گزارش بارندگی داشتند و در منطقه ها کوهستانی و مرتفع البرز و زاگرس و شمال غرب کشور بارش ها بصورت برف گزارش شده است.

وی افزود: تمرکز بارش ها امروز در استان های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است و به همین علت شرایط برای جاری شدن سیلاب در این استان ها مهیاست.

ضرابی گفت: بارش ها امروز در استان های کردستان، زنجان، کرمانشاه و غرب اصفهان شدید خواهد بود و شدت بارندگی در ارتفاعات استان های قزوین، البرز و تهران از امشب و در شمال غرب و منطقه ها غربی کشور و دامنه های جنوبی البرز به تدریج کاسته می گردد و در البرز مرکزی و جنوب غرب کشور نیز به قوت خود باقی است.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، شدت بارندگی ها در البرز مرکزی و جنوب غرب کشور به قوت خود باقی است و در ساعات بعدازظهر، منطقه ها وسیعی از مرکز کشور را نیز در بر می گیرد و بارش ها به سمت شمال شرق کشور حرکت نموده و بخش هایی از خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی اضافه نمود: فردا نیز بارش ها در بخش هایی از استان های خوزستان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد شدید خواهد بود و از روز دوشنبه، سامانه تازه بارشی وارد کشور خواهد شد.

ضرابی اضافه نمود: آب های خلیج فارس و بویژه منطقه ها غرب خلیج فارس از امروز تا روز سه شنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

منبع: فرارو

به "احتمال جاری شدن سیلاب در استان های غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال جاری شدن سیلاب در استان های غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید