بازار عکس سلفی در سرمای کوهرنگ داغ شد، تجربه گذر ازدیواره های برفی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرنگاران - گروه استان ها: شهرستان کوهرنگ مهم ترین شهرستان برف گیر کشور محسوب شده که سرچشمه سه رودخانه بزرگ کارون، دز و زاینده رود است.

بازار عکس سلفی در سرمای کوهرنگ داغ شد، تجربه گذر ازدیواره های برفی

این شهرستان یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین شهرستان های گردشگری کشور محسوب می گردد که همه نوع جاذبه گردشگری از جمله جنگل، رودخانه، آبشار، چشمه، غار یخی، پیست اسکی، روستاهای تاریخی و بکر، روستای پلکانی و... در آن وجود دارد.

نظیر جاذبه های کوهرنگ شاید در کمتر جایی از ایران مشاهده گردد که همه نوع زیبایی گردشگری در آن وجود و هر فصل آن زیبایی خاصی داشته باشد.

نام کوهرنگ برگرفته از کوه های رنگی در این منطقه است که با ورود به این منطقه کوه های سفیدرنگ(پوشیده از برف)، کوه های سبزرنگ(پوشیده از سبزه زار)، کوه های قهوه ای و قرمز مشاهده می گردد.

فصل زمستان یکی از زیباترین فصل های این شهرستان است به طوری که مسافران بسیاری در این فصل راهی شهرستان کوهرنگ می شوند.

در ابتدای سفر و ورود به منطقه کم کم پوشش گیاهی و صخره ای کوهستان و دشت ها از مشاهده چشم پنهان می شوند و سفید مطلق همه منطقه را فرامی گیرد، هرچه به کوهرنگ نزدیک تر می شویم انباشتگی برف بیشتر می گردد.

تجربه چشیدن پاک ترین آب معدنی ایران

سفیدی یکدست منطقه و گذر از جاده هایی که دو طرف آن را دیوارهای چند متری برفی فراگرفته اند یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این منطقه است که هیجان خاصی به مسافران و گردشگران می دهد.

در این راستا رودخانه های پر آب و نهرها و چشمه های قندیل بسته بسیاری در کنار جاده مشاهده می گردد به طوری که می توان در کنار این چشمه ها ایستاد و طعم واقعی معدنی ترین و پاک ترین آب ایران را چشید.

گذر آب از رودخانه های منطقه که حجم بسیار زیادی بخارآب از آن ها بلند می گردد در گستره سفیدرنگ منطقه جاذبه ای است که گردشگران را در ابتدای سفر به منطقه مجذوب خود می نماید.

مسافران این منطقه بیشتر به صورت خانوادگی و با چند خودرو به کوهرنگ سفرنموده اند که به علت محصور بودن دو طرف جاده به واسطه انباشته شدن برف، در جاده پارک نموده و بر روی خودروهای خود در حال صبحانه خوردن هستند.

با گذر از جاده پرپیچ وخم و زیبای کوهرنگ وارد منطقه می شویم که آبشار تونل سوم کوهرنگ با آب شیری رنگ خود در ارتفاعات شمال منطقه خودنمایی می نماید.

بازار داغ سفلی در کوهرنگ

قندیل بستن این آبشار جلوه خاصی در کنار برف های سفیدرنگ منطقه ایجاد نموده است به طوری که همه مسافران و گردشگران در حال تصویربرداری و دریافت سلفی از خود هستند.

نزدیک شدن به این آبشار احتیاجمند پوشیدن چکمه است چرا که گذر از برف های منطقه به چکمه های ساق بلند احتیاج دارد. فرو رفتن در برف از انگشت پا تا کمر از نکاتی است که مسافران این منطقه با آن روبرو شده اند.

بارش برف و راه اندازی پیست اسکی، ورود مسافران این منطقه را افزایش داده و از طرفی کسب و کار نیز در این منطقه از رونق بالایی برخوردار شده است.

اهالی منطقه با کرایه دادن تیوپ به مسافران توانسته اند از درآمد خوبی برخوردار باشند، بعضی از محلی ها نیز با فروش آش رشته، آش کشک، آش دوغ و چای داغ در میان برف انبوه برای خود کسب و کاری ایجاد نموده اند.

در یک طرف منطقه نیز زنان بختیاری بالباس های زیبای رنگی و محلی خود در حال فروش محصولات منطقه ازجمله عسل، گیاهان دارویی، محصولات لبنی و صنایع دستی هستند و مسافران نیز استقبال خوبی از محصولات آن ها نموده اند.

در یک طرف منطقه مردم اسکی و در طرف دیگر با تیوپ تفریح می نمایند که سروصدای بازی و تفریح مردم کل منطقه را فراگرفته است.

بعضی از مسافران با اتوبوس های گردشگری به صورت تور به کوهرنگ سفرنموده اند که پذیرایی نهار در رستوران های منطقه از آن ها انجام می گردد.

اما در این میان بیشتر مسافران با خودروی شخصی راهی منطقه شده و بر روی خیابان های شهر چلگرد زیراندازی را پهن نموده اند و نهار طبخ شده خود را به همراه خانواده میل می نمایند.

تقویت زیرساخت های گردشگری کوهرنگ

بخشدار مرکزی کوهرنگ در این رابطه تبادل نظر با وبلاگ آبی اناری ها گفت: شهرستان کوهرنگ یکی از زیباترین شهرستانهای چهارمحال و بختیاری و کشور است وتوسعه بیش از پیش آن در حوزه گردشگری ضرورت دارد.

فرزاد حسینی با بیان اینکه در سال های گذشته کارهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری در این شهرستان اجرا شده است، مطرح نمود: هر ساله ورود مسافر و گردشگر نسبت به سال های قبل افزایش پیدا می نماید که با این تفاسیر احتیاج است که سرمایه گذاری در این شهرستان نیز هر ساله افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به وجود رودخانه، آبشارهای فراوان، بناهای تاریخی، طبیعت سبز و برفی این شهرستان، ادامه داد: آبشارها و چشمه های این شهرستان از نظر زیبایی و جلوه در میان آبشارها و چشمه های کشور منحصر به فرد است.

وی با اشاره به چشمه دیمه، ادامه داد: به عنوان مثال چشمه دیمه یکی از بزرگترین چشمه های کشور بوده که خروج حجم زیاد آب از دل کوه این چشمه را منحصر به فرد نموده است.

حسینی یادآور شد: احداث هتل، ساخت موزه آب، ساخت فروشگاه مواد غذایی و رستوران، احداث آلاچیق در مناطق گردشگری این شهرستان، احداث سرویس های بهداشتی و ... از اقدامات خوب اجرا شده در راستا توسعه شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: هم اکنون سه هتل در شهر چلگرد استان چهارمحال و بختیاری آماده اسکان مسافران و ورزشکاران هستند.

حسینی گفت: شهرستان کوهرنگ در فصل زمستان به واسطه داشتن پیست اسکی و جاذبه های زمستانی مقصد گردشگری مسافران بسیاری از استان های کشور ازجمله اصفهان، خوزستان، تهران و... است.

ارمغانی که مسافران برای مردم کوهرنگ بجای گذاشتند

جنب وجوش تفریح و زیبایی های کوهرنگ سرمای منطقه را در طول روز برای گردشگران کمرنگ نموده است اما با گذر زمان و رسیدن به عصر وتاریک شدن هوا سرمای شدید منطقه را فرامی گیرد و مسافران به سرعت منطقه را ترک می نمایند به طوری که ترافیک شدید در جاده برگشت از این منطقه ایجاد می گردد.

همه زیبایی یک روز زمستانی در منطقه به جای خود، اما زباله های ریخته شده در خیابان ها و بر روی برف ها و کثیف شدن چهره سفیدرنگ برف منطقه ارمغانی است که مسافران برای مردم کوهرنگ بر جای گذاشته اند که انتظار می رود مهمانان این طبیعت زیبا به پاسداشت این همه جاذبه رنگارنگ، دامن کوهرنگ را با زباله ها تنها نگذارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بازار عکس سلفی در سرمای کوهرنگ داغ شد، تجربه گذر ازدیواره های برفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار عکس سلفی در سرمای کوهرنگ داغ شد، تجربه گذر ازدیواره های برفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید