بازدید از 9 مکان دیدنی آگرا در یک روز

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، سفر یک روزه به آگرا

در مثلث طلایی هند 3 شهر دهلی، آگرا و جیپور قرار گرفته اند که هر یک از جاذبه های دیدنی و به یاد ماندنی بسیاری پر است. شاید تنها یک روز برای دیدن تمام جاذبه های هر یک از شهرها، زمان کمی باشد اما بیشتر تورهایی که گردشگران را برای گشت و گذار در این 3 شهر می برند، زمانی محدود دارند. بنابراین در یک روز نمی توانید از تمام جاذبه های این شهر بازدید کنید؛ پس تنها 9 جاذبه مهم در آگرا را برای شما انتخاب نموده ایم که بتوانید در برنامه سفر یک روزه به سراغ آن ها بروید. در سفر یک روزه خود به آگرا حتماً بازدید از این جاذبه ها را از قلم نیاندازید. بنابراین حتی اگر شما وقت کافی در سفرتان به آگرا ندارید، مجله خبرنگاران به شما پیشنهاد می دهد که حتماً برنامه سفری یک روزه برای بازدید از جاذبه های آگرا و مکان های زیر را داشته باشید.

بازدید از 9 مکان دیدنی آگرا در یک روز

آگرا خانه بناهای باشکوهی همانند تاج محل قلعه آگرا با شکوه است اما مکان ها و جاذبه های دیدنی دیگری نیز در آگرا وجود دارد که در سفر و تور به هند و آگرا نباید از قلم بیفتند. جاذبه های آگرا برای عکاسی، نشستن و تفکر و حتی قدم زدن و لذت بردن از فضاهایی که پیرامونتان وجود دارند، فوق العاده هستند. همچنین در میان جاذبه ها، رستورانی را به شما معرفی می کنیم که خود به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های این شهر تبدیل شده است. هم اکنون برای بازدید از جاذبه های آگرا آماده اید؟

1- تماشای طلوع آفتاب تاج محل | Taj Mahal

این منظره، یکی از شگفتی های دنیا است. بنابراین مطمئن شوید هنگام طلوع آفتاب بیدار شده و برای دیدن و بازدید از تاج محل با طیف رنگ های مختلف در آسمانش و درخشش آن ها بر روی این بنای زیبا و با شکوه بروید. چرا که با تصویری با ارزش روبرو می شوید. ساعت آغاز بازدید این مجموعه 6 صبح می باشد اما برای اطمینان از تمام نشدن بلیط های بازدید و داشتن مکانی مناسب در صف، زودتر از ساعت 6 در این مجموعه حاضر شوید. هنگام ورود به این محوطه، بدانید که توسط حراست و گارد حفاظتی بازرسی می شوید. بنابراین از آوردن لوازم اضافی خودداری کنید. مقبره مرمرین سفید با حکاکی های برجسته تزیین شده است. در این مجموعه رودخانه یامونا و استخر و باغی بی نظیر وجود دارد. مراقب باشید غرق عکاسی در این مکان نشوید و حتماً از بودن در خود محوطه و بنا لذت ببرید.

اگر هوا بسیار گرم بود یا شما وقت کمی برای بازدید دارید و در روبروی شما صفی طولانی برای ورود به تاج محل آگرا وجود دارد، می توانید بلیط ورودی اکسپرس بخرید. این بلیط ورودی برای جاذبه های آگرا هر چند که گران تر از هزینه ورودی عادی به باغ است اما دیگر احتیاجی به ایستادن درون صف را ندارید. مطمئن باشید که در شرایط ویژه و گرمای هوا، چنین هزینه ای ارزش پرداختن برای بازدید یکی از جاذبه های آگرا که ثبت میزاث دنیای یونسکوست را دارد.

اگر در شب هایی که ماه کامل است در آگرا حضور دارید، بهتر است بازدید خود را به ساعات پایانی ورود به تاج محل قرار دهید تا بتوانید نمایی بی مانند از این بنای سفید و ماه کامل بزرگ تابیده بر آن ببینید. نمایی که احساسی جادویی را به شما بازدید نمایندگان القا می نماید.

نکته: بازدید از تاج محل در روزهای آدینه امکان پذیر نیست.

بنای سفید و مرمریت تاج محل که توسط شاه مغولی هند یعنی شاه دنیا ساخته شده، در حقیقت بنای یادبود عشقی است که این پادشاه به ملکه ایرانی خود یعنی ممتاز محل داشته است. ساخت بنای مقبره در 1643 میلادی تمام شد و اگر امروز در باغ این مکان قدم بزنید، آثار این عشق ابدی را خواهید دید. پیشنهاد می دهیم که پس از عکاسی، کمی در طاق ها و راهروهای اطراف و در زیر سایه بنشینید و از بودن در این مکان نهایت استفاده را ببرید. اگر صبح زود به تاج محل آمده اید، می توانید حداقل 2 ساعت را در این باغ گردش کنید.

این جاذبه، برای بازدید گردشگران از ساعت 6 صبح تا 7 بعد از ظهر باز خواهد بود.

  • آدرس و تلفن برای تاج محل: Taj Mahal, Dharmapuri, Forest Colony, Tajganj, Agra, Uttar Pradesh, +91 562 222 6431

2- خوردن صبحانه ای مفصل در یکی از گران قیمت ترین هتل های هند

بعد از بازدید تاج محل احتمالاً شما گرسنه شده اید، از تاج محل تا هتل ابرویی فقط 2 دقیقه پیاده روی لازم دارید. از جاذبه های آگرا گران ترین هتل هند است که اتاق هایی با قیمت پایه از 541 دلار دارد، اگر چه صبحانه های آن خیلی گران نیست. در واقع ارزان تر از صبحانه ای می گردد که شما می توانید در کشورهای اروپایی یا دیگر کشورهای آسیایی، میل کنید. استخرها و فواره هایی نیز در قسمت های مختلف این مجموعه وجود دارد.

برای خوردن صبحانه در هتل اوبری (The Oberoi) هنگامی که از تاج محل بیرون آمدید، جهت خیابان دروازه شرقی تاج (Taj East Gate) را پیش گرفته تا به ورودی هتل اوبری برسید. در میان منظره بی نظیری که این هتل برای صرف صبحانه به شما پیشنهاد می دهد، نشسته و از بودن در آگرا لذت ببرید.

در برنامه بازدیدهای یک روزه از جاذبه های آگرا اگر طبق برنامه 6 به دیدن تاج محل رفته باشید، حدود ساعت 9 می توانید برای صرف صبحانه، خود را به این هتل 5 ستاره برسانید. اگر چه این هتل از گران ترین هتل های آگرا است اما نشستن برای یک ساعت در باغ پله ای و به سبک مغولی آن و تماشای نمای استخر و خوردن صبحانه ای گرم هزینه چندانی برای شما ندارد.

  • همچنین بهتر است که روز خود را در میان باغ های هندی و با احساسی سبک آغاز کنید. بسته به بودجه ای که دارید، در این هتل صبحانه سفارش داده و از منظره پیش رو نهایت استفاده را ببرید.

در بوفه صبحانه این هتل می توانید انواع صبحانه های قاره ای، سبزیجات، حلال، بدون قند و رژیمی، آسیایی، آمریکایی و غیره را با قیمت های متفاوت سفارش دهید.

  • آدرس دقیق هتل: Taj East Gate Rd, Paktola, Tajganj, Agra, Uttar Pradesh 282001

3- بازدید از آگرا فورت (قلعه آگرا) | Agra Fort

آگرا فورت یا قلعه آگرا معروفترین بنای اگرا بعد از تاج محل می باشد که در مرکز آن واقع شده است. حتی می توانید از آگرا فورت به تاج محل نگاهی بیندازید. این مکان اقامتگاه اصلی پادشاهی مغول تا سال 1638 بود. آن هم در زمانی که پایتخت هند از آگرا به دهلی منتقل شد. این مجموعه شما را یاد قلعه های جیپور می اندازد. شما به عنوان توریست خارجی باید 7 دلار بابت بازدید از این مکان بپردازید که در مقایسه با دیگر مقبره ها، قلعه ها و فورت ها در آسیا مقدار ناچیزی می باشد.

این قلعه یکی از قدیمی ترین قلعه های ساخت مغولان در هند بوده که در زمان پادشاهی اکبر شاه در 1565 به عنوان دژی نظامی ساخته شده است. با این وجود پس از مرگ او، کاربری قلعه تغییر کرد و به مکان زندگی جانشینان اکبر شاه مانند شاه دنیا تبدیل شد.

ساعات بازدید از قلعه آگرا از ساعت 6 صبح تا 7 بعد از ظهر است.

از جاذبه ها و بخش های دیدنی درون این قلعه می توان به شیشه محل (کاخ آیینه)، دیوان عام (سالن انتظار عموم) و دیوان خاص (محل ملاقات های خصوصی شاه) اشاره نمود. برای ورود به این قلعه باید از دروازه عمار سینگ وارد قلعه سرخ آگرا شوید.

  • آدرس و شماره تلفن ورودی به قلعه آگرا: Rakabganj, Agra Fort, Rakabganj, Agra, Uttar Pradesh, +91 562 296 0457

برای اینکه به سمت قلعه آگرا حرکت کنید، مطمئن باشید که ساعت هنوز از 11 نگذشته باشد و زمان لازم برای بازدید از این جاذبه را داشته باشید. پیشنهاد می دهیم که برای تماشای این قلعه قرمز رنگ، قبل از ظهر بازدید خود را انجام دهید تا در نهایت برای ناهار به جاذبه بعدی آگرا بروید. همچنین به دلیل گرمای هوا در هنگام ظهر، گشت های خود را در این قلعه سرعت ببخشید. با این وجود در نظر داشته باشید که قلعه آگرا احتیاج به حداقل یک ساعت گشت و گذار دارد.

4- بازدید از تاج محل کوچک | Little Taj Mahal

این مقبره از جاذبه های آگرا بوده و گاهاً به عنوان جعبه جواهر یا تاج محل کوچک توصیف می گردد و گفته می گردد که ساختارش به عنوان طرح اولیه تاج محل استفاده شده است. شما می توانید تشابهاتی شامل قبرستان، برج ها و استخری طویل رو به سوی مقبره را با تاج محل در این بنا مشاهده کنید. مقبره از رودخانه یامانا پیداست و باغ ها و بوستان هایی برای استراحت کردن زیر سایه درختان به دور از سر و صدای شلوغ خیابان های آن پیدا می کنید.

ورودی فقط چند دلار است اما حمل لوازم اضافی سفر مانند سه پایه دوربین عکاسی در این مکان ممنوع است.

اینجا با اولین بنایی در آگرا روبرو هستید که برای اولین با سنگ های مرمر سفید به جای استفاده از ماسه سنگ های قرمز ساخته شد. این بنا که با نام هندی اعتماد الدوله (Itimad-ud-Daula) هم شناخته می گردد، دارای زیباترین سنگ تراشی هایی است که تاکنون دیده اید. چنین نما و تزئینات هندسی را که با سنگ های سفید و قرمز ایجاد نموده اند را تنها در این بنا خواهید دید.

از خوبی های این بنا، ساعات بازدید آن است. چرا که از ساعت 8 صبح تا نیمه شب باز است. بنابراین حتی در ساعات بعد از شام نیز می توانید برنامه دیدن این جاذبه آگرا را داشته باشید. از مقرنس ها و کاشی کاری های درون بنا و زیر گنبد هم حتما بازدید داشته باشید.

  • آدرس و تلفن: Moti Bagh, Agra, Uttar Pradesh, +91 562 228 0030

5- توک توک سواری به سمت مقبره اکبر در سیکاندرا | Tomb of Akbar

بهترین راه برای ادامه سفر و چرخیدن و بازدید از دیگر جاذبه های شهر مانند موارد بالا، توک توک است. به سمت مقبره های آگرا توک توک سوار شوید. برای رفتن به سیکاندرا که 25 دقیقه تا شما دورتر است و همچنین برگشت، برای بازدید از مقبره اکبر حدود 310 روپیه پرداخت می کنید. مانند دیگر جاذبه های آگرا روی تمامی دیوارهای مقبره به طور باورنکردنی حکاکی شده است. در گوشه های مقبره، برج ها ساخته شده اند و یک قبر نمادین در داخل مقبره وجود دارد، اگرچه قبر اصلی در زیر زمین مقبره وجود دارد. اکبر یکی از مهم ترین امپراطورهای تاریخ هند می باشد.

اکبر شاه را موسس سلسله مغول ها در هند می دانند که پدربزرگ شاه دنیا است. به دلیل اینکه صبح را به بازدید از دیگر بناها و جاذبه های آگرا گذرانده اید، پیشنهاد می دهیم که بازدید از آرامگاه اکبر را به ساعات بعد از ظهر و قبل از غروب خورشید انجام دهید. درون بنا را با رنگ و طرح های ایرانی تزئین کرده اند که در تمام فضای داخل خصوصا گوشه سازی و مقرنس ها کاملا مشهود است.

  • اگر نمی خواهید توک توک بگیرید باید اتوبوس های آگرا به ماتورا (Mathura) را سوار شوید. این اتوبوس ها از ایستگاه بیجلی قار (Bijli Ghar bus stand) حرکت می نمایند.

6- جلوگیری از حملات اسیدی با صرف غذا در کافه شروز | Sheroes cafe

غذاهای این کافه بی نظیر است و توسط گروهی از بانوان شجاع که مورد هجوم و حملات اسیدی قرار گرفته اند، اداره می گردد. آنها انواع غذاهای غربی و محلی را سرو می نمایند. یک برگر و سیب زمینی سرخ شده و یک اساره منگو سفارش بدهید. یکی از بهترین تجربه هایی که در این کافه خواهید داشت این است که هیچ قیمتی در منوی غذایی وجود ندارد و شما می توانید مطابق میلتان هزینه غذا را پرداخت کنید.

7- بازدید روزمرگی در امتداد رودخانه یامانا | Yamuna River

رودخانه یامانا پدیده طبیعی و مرکزی در بین جاذبه های آگرا می باشد. خیلی از خانواده ها از این رودخانه برای شستشو، بازی کردن و ماهیگیری استفاده می نمایند. یکی از بهترین کارها در این مکان، در طول روز در امتداد پل این رودخانه قدم بزنید و برای مدتی به تماشای فعالیت هایی که در امتداد این رودخانه انجام می گردد بپردازید یا عکاسی کنید.

8- تماشای غروب خورشید در باغ مهتاب | Mehtab Bagh

باغ مهتاب یکی از مکان های مورد علاقه گردشگران در طول سفر یک روزه به اگرا می باشد. هزینه ورودی فقط چند دلار خواهد بود اما شما می توانید از این مکان به رودخانه یامانا نگاهی مستقیم داشته باشید. غروب خورشید را از تاج محل دور باشید و برای دیدن طیف رنگ های مختلف در آسمان باغ مهتاب در این مکان بنشینید. نکته جالب در خصوص این مکان این است که با وجود توریست ها و گردشگران فراوان، هنوز هم می تواند برای شما آرامش بخش باشد.

مهتاب باغ در حقیقت چهار باغی ایرانی است که روبروی تاج محل ساخته اند و نمایی زیبا و دور از این بنای سفید با مناره های بلند دارد. اگر به دنبال نمایی عالی از تاج محل برای عکاسی هستید، در هنگام غروب آفتاب به این باغ بروید. ساعاتد بازدید از باغ، از ساعت 6 صبح تا 7 بعد از ظهر است.

  • آدرس: Near Taj Mahal, Dharmapuri, Forest Colony, Nagla Devjit, Agra, Uttar Pradesh

9- خوردن دسر محلی پتا در بازار | Petha

باورش سخت بود اما دست فروشان هند، جزو جاذبه های آن محسوب می شوند. وقتی دست فروشی، پتا را که یک دسر از کدو حلوایی است برایتان آماده می نماید، از خوردن آن بسیار لذت می برید. این دسر شبیه یک شیرینی ژلاتینی معمولی بوده و طعم آن شبیه شیرینی مخصوص ترکیه ای (لوکوم) است. پتا طعم های مختلفی دارد و تمامی طعم هایش بسیار خوشمزه هستند و ارزش امتحان کردن را دارند. طعم شکلاتی، وانیلی و توت فرنگی آن را حتماً امتحان کنید و اگر از کدو حلوایی خوشتان می آید، طعم اصلی آن که با کدو حلوایی درست می گردد را هم سفارش دهید.

پتا یک دسر محلی و جزو جاذبه های آگرا می باشد و شما می توانید به عنوان سوغاتی با خود به کشورتان و به منزل خود ببرید. این خوراکی را همچنین از تمامی فروشگاه های اطراف خیابان ها خریداری کنید.

برای امتحان کردن چنین دسر خوشمزه یا حتی خرید انواع صنایع دستی و سوغاتی های آگرا پیشنهاد می دهیم که به بازاری به نام بازار کناری (Kinari Bazar) بروید. آدرس بازار را در ادامه برای گردشگران مشتاق می آوریم. اگر قصد خرید در این بازار را دارید، بهتر است در طول روز و قبل از ساعت 6 بعد از ظهر که هنوز مغازه ها باز هستند، به این مکان بروید. این بازار باریک و طولانی برای گردش در هنگام ظهر و صرف ناهار مناسب است.

  • آدرس: Kinari Bazar, Hing ki Mandi, Mantola, Agra, Uttar Pradesh

برای اقامت یک شب خود در آگرا چه هتل هایی مناسب شماست؟

هتل های 5 ستاره

  • هتل کلارکس شیراز | clarks shiraz

یکی از مفرح ترین، شاداب ترین و لوکس ترین هتل های 5 ستاره در آگرا بوده که برای اقامت بی نظیر است. جدای از امکاناتی مانند استخر، باشگاه و رستوران، برای مهمانان تجاری فضاهای کنفرانس و همایش و اتاق های مخصوص آماده کرده است.

اگر به دنبال بهترین هتل های 5 ستاره آگرا هستید، حتما هتل های کورت یارد ماریوت (Courtyard Marriott Agra) و هتل جیپی پالاس (Jaypee Palace) را هم نگاهی بیندازید.

هتل های 4 ستاره آگرا

  • دابل تری با هیلتون | Doubletree By Hilton Agra

در میان هتل های 4 ستاره آگرا پیشنهاد ما برای اقامت هتل دابل تری با هیلتون آگرا است. هتلی که ساختمانی با معماری منحصر به فرد، استخر و تراسی برای استراحت، باشگاه ورزشی، رستوران، فروشگاه و مرکز بهداشت، لابی با بهترین فضا برای نشستن و اتاق هایی با طراحی فوق العاده دارد. از دیگر مزیت های این هتل، دسترسی آسان به جاذبه های آگرا و نزدیکی به تاج محل است. برای مشاهده عکس های این هتل و رزرو آن، می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

  • پیشنهاد می دهیم که هتل های 4 ستاره اوتکارش ویلاس (Utkarsh Villas) و هتل مانسینگ پالاس (Mansingh Palace) را هم برای اقامت آنالیز کنید.

هتل های 3 ستاره آگرا

  • هتل د ریتریت | The Retreat

اگر پس از بازدید از جاذبه های آگرا خسته شده اید و به دنبال هتلی با استخر و جکوزی هستید، ضمناً قیمت هم برایتان بسیار اهمیت دارد، پیشنهاد می دهیم که برای رزرو هتل به هتل د ریتریت بروید. هتلی که نه تنها اتاق های تمیز و فضاهایی دلباز دارد، بلکه در حیاط خود، استخر هم دارد. از دیگر مزیت های این هتل، نزدیکی به تاج محل است.

  • هتل کریستال این | Hotel Crystal Inn

هتلی بسیار ارزان، خودمانی و با تمام امکانات مورد احتیاج شما برای سفر و اقامت یک شبه در آگرا بوده که امکانات ویژه ای نیز برای شما مهمانان فراهم کرده است. از جمله این امکانات می توان به رستوران هتل اشاره نمود که بر روی پشت بام قرار گرفته و شما هنگام صرف صبحانه می توانید از نمای شهر آگرا لذت ببرید. طراحی فضای درون رستوران و نورپردازی شب های آن، فضایی بسیار رمانتیک ایجاد می نماید. این هتل هم در جاده فاتح آباد قرار گرفته است و تا موزه مغول فاصله بسیار اندکی دارد.

هتل هایی برای بودجه های ارزان

  • هتل آمار یاتری نیواس | Amar Yatri Niwas

اگر به محله فاتح آباد آگرا بروید، می توانید یکی از ارزان ترن و قابل قبول ترین هتل های آگرا را پیدا کنید تا یک شب سفر خود را در آن سپری کنید. این هتل جدای از رستوران و انواع غذاهای هندی و صبحانه ای عالی، اتاق های دو تخته و یک تخته کینگ بسیار تمیزی را به همراه حمام و دوش ارائه می دهند.

دیگر جاذبه های آگرا را برای انتخاب بیشتر نام می بریم:

  • شهر متروکه فاتح پور سیکری
  • محله سیکاندرا در نزدیکی شهر آگرا و در ایالت اوتار پرادش با جاذبه های متعدد
  • مسجد جامع آگرا
  • بنای گنبدی چینی کا روضه
  • باغ زیبا و پلکانی رام
  • مسجد مطیع
  • پارک ملی کلادو
  • بازار کناری
  • روستای کورای
  • پارک حفاظت شده وایلدلایف اس او اس برای یاری به حیوانات وحشی آسیب دیده هند
  • مسجد کوچک نگینا
  • کاخ دنیاگیر در خاص محل

شهر آگرا بسیار کوچک است و جهتها و جاذبه های آگرا در این شهر، فاصله کوتاهی از یکدیگر دارند. همین موضوع باعث شده تا هزینه های حمل و نقل آگرا هم برای گردشگران پایین بیاید. در نتیجه با یک توک توک یا اتوریکشاو به جای دریافت تاکسی می توانید خود را به هر نقطه از شهر که می خواهید برسانید. اگر تاکنون به هند و آگرا سفر کرده اید و از جاذبه های این شهر که نام برده ایم، بازدید داشته اید، خرسند می شویم که برای ما کامنت گذاشته و تجربیات خود را با ما از این مکان ها، به اشتراک بگذارید.

منبع: journeyera.com

منبع: الی گشت

به "بازدید از 9 مکان دیدنی آگرا در یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از 9 مکان دیدنی آگرا در یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید