6 علت روشن نشدن بخاری گازی برقی ژاپنی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، بخاری گازی برقی ژاپنی وسیله ای بسیار کاربردی در ماه های زمستان است. این نوع بخاری نه تنها اتاق را گرم می نماید، بلکه راحتی و آرامش را هم برای شما فراهم می آورد. این بخاری ها در انواع مختلفِ دیواری و قابل حمل فراوری می شوند. بخاری گازی برقی ژاپنی از هر نوعی باشد، ممکن است به دلایلی از کار بیفتد. در این صورت شما باید علت روشن نشدن بخاری گازی برقی ژاپنی را پیدا نموده و در پی راه چاره مناسبی برای آن باشید.

6 علت روشن نشدن بخاری گازی برقی ژاپنی

مسائل خاصی در بخاری های برقی وجود دارد که می توانید به تنهایی آن ها را حل کنید. در حالی که بعضی مسائل به یاری حرفه ای احتیاج دارند. در این مقاله از مجله وبلاگ آبی اناری ها با دلایل این مشکل و راهکارهای حل مسائل آشنا خواهیم شد.

6 دلیل روشن نشدن بخاری گازی برقی ژاپنی

سیستم های گرمایش تجاری و مسکونی مدرن اغلب قابل اعتماد هستند اما در بعضی مواقع با مسائلی روبرو می شوند. زمانی که این مسائل ادامه داشته باشند، نه تنها آسایش عزیزان شما را تهدید می نمایند بلکه امنیت آن ها را نیز به خطر می اندازند.

در ادامه قصد داریم با دلایل کار نکردن بخاری گازی برقی ژاپنی و راهکار این مسائل بیشتر آشنا شویم:

1. اتصالات برق را آنالیز کنید

اولین و رایج ترین دلیل کار نکردن یا روشن نشدن بخاری برقی، وجود مشکل در منبع تغذیه است. برای حل این مشکل باید مطمئن شوید که برق از منبع اصلی در دسترس است. اگر برق وصل است، آنالیز کنید که آیا کلید برق به درستی کار می نماید یا خیر.

این کار را می توانید با اتصال یک دستگاه برقی دیگر به سوئیچ و آنالیز این که آیا کار می نماید یا خیر انجام دهید. اگر کار نکرد، پس کلید برق بخاری مشکل دارد و باید تعمیر گردد.

2. فیوزهای سوخته؛ دلیل روشن نشدن بخاری گازی برقی ژاپنی

شایع ترین دلیل کار نکردن بخاری گازی برقی ژاپنی، سوختن فیوزها است. برای آنالیز این موضوع، ابتدا دستگاه را از برق بکشید و جعبه فیوز خانه را از نظر فیوزهای سوخته و بعلاوه کلیدهای قطع شده آنالیز کنید.

مطلب پیشنهادی: تمیز کزدن بخاری برقی

اگر فیوز سوخته، تنها کاری که می توانید انجام دهید، این است که فیوز را تعویض کنید یا در صورت احتیاج مدارشکن ها را ریست نمایید. حالا بخاری را دوباره به برق وصل و آن را روشن کنید و ببینید آیا مشکل حل شده یا نه.

3. خاموش شدن ایمنی اتوماتیک

یکی دیگر از دلایل کار نکردن بخاری ژاپنی، قابلیت خاموش شدن اتوماتیک ایمنی آن است. زمانی که بخاری ها بیش از حد داغ می شوند، این ویژگی برای ایمنی، دستگاه را خاموش می نماید. شاید وجود مشکل در این بخش دلیل روشن نشدن بخاری برقی شما باشد.

کاری که شما می توانید انجام دهید، این است که این ویژگی را با حرکت دادن کلید روشن و خاموش، به حالت خاموش ریست کنید. بخاری را از برق بکشید و بگذارید 10-15 دقیقه خنک گردد. دوباره آن را به برق وصل و کلید را روشن کنید.

4. خرابی ترموستات

در بیشتر موارد دلیل کار نکردن بخاری برقی، خرابی ترموستات است. این قطعه ممکن است گیر نموده، شل شده یا معیوب شده باشد. برای حل مشکل این موارد را در نظر بگیرید:

ترموستات را آنالیز کنید و ببینید در کدام سطح تنظیم شده است. اگر در حالت خاموش یا دمای پایین است، آن را در سطح بالاتری بچرخانید. ببینید الان بخاری شما آغاز به کار می نماید یا نه.

بعلاوه در بعضی موارد، صفحه ترموستات گیر نموده یا معیوب است. به همین خاطر نیز ممکن است بخاری برقی ژاپنی کار نکند یا گرمای کافی را ارائه ندهد. ترموستات را آنالیز کنید و در صورت احتیاج با تماس با متخصص، آن را تعویض نمایید. کارشناسان مجرب وبلاگ آبی اناری ها به این منظور در کنار شما خواهند بود.

برای تعمیر بخاری گازی از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

5. مشکل سیم برق

یکی دیگر از دلایل کار نکردن بخاری برقی گازی ژاپنی، مشکل سیم برق است. سیم برق ممکن است معیوب گردد و از کار بیفتد که به نوبه خود بر عملکرد بخاری تأثیر می گذارد. برای حل این مشکل، سیم برق را از نظر بریدگی چک کنید. نباید از جایی پاره یا شکسته شده باشد.

6. مشکل المنت گرمایشی

یکی دیگر از دلایل احتمالی کار نکردن بخاری برقی ژاپنی، خراب شدن المنت گرمایشی آن است. برای آنالیز این مشکل باید اتصال المنت گرمایشی را تست کنید. این کار را می توانید با دنبال کردن این مراحل انجام دهید:

  • بخاری را از برق و منبع اصلی جدا نموده و خاموش کنید.
  • اجزای بخاری برقی را برای دسترسی به المنت گرمایشی جدا نموده و مولتی متر را روی RX1 یا زمان مقاومت 1 تنظیم نمایید.
  • اکنون پروب های مولتی متر را به هر انتهای عنصر گرمایش بخاری متصل کنید.
  • اگر کنتور مقاومت بالایی را نشان می دهد، به این معنی است که المنت گرمایشی درست است. اگر عدد بی نهایت باشد، به این معنی است که المنت مشکل دارد و خراب است.
  • اگر معیوب است باید آن را تعویض کنید. اما قبل از تعویض دقت کنید که المنت تازه باید از نظر میزان، ساخت، شکل، قدرت و مقاومت با قبلی مشابه باشد.

دلایل رایج روشن نشدن بخاری گازی برقی ژاپنی

در ادامه به مهم ترین دلایل از کار افتادن بخاری برقی ژاپنی می پردازیم:

1. مدار برق مشکل دارد

اگر مدارهای برق بخاری برقی ژاپنی شما قطع شده باشد، بخاری روشن نمی گردد. این مشکل را با خاموش کردن بخاری و روشن کردن مجدد آن حل کنید. باید بخاری را از کلید آن روشن کنید.

2. مدار اضافه بار دارد

اگر مدار بار اضافی داشته باشد، می تواند مانع روشن شدن بخاری برقی گردد. همان طور که می دانید مدار زمانی که در فواصل منظم فعالیت می نماید، بیش از حد بارگذاری می گردد. این معمولاً زمانی اتفاق میفتد که بخاری جریان بیشتری از توان خود می گیرد.

مطلب پیشنهادی: برای منزل شما پکیج بهتر است یا بخاری؟

اگر مدار بخاری برق سایر پریزها را نیز تامین کند، ممکن است باعث قطع شدن مدار قطع گردد. اگر می خواهید از بخاری برقی خود بهره ببرید باید مدار اختصاصی خود را داشته باشد که هیچ چیز دیگری را در خانه تامین نکند.

این یعنی نمی تواند جریان بیشتری نسبت به آنچه که می تواند را تحمل کند. اگر مدار به خودی خود دمای کافی نداشته باشد و بخاری بزرگتری را تغذیه کند، اضافه بار ایجاد می گردد. در این شرایط از برقکار بخواهید تا نگاهی به مدار بیندازد.

3. مدار برقی معیوب است

اگر مدار برق معیوب باشد، نمی تواند بخاری را تغذیه کند. به این معنی که بخاری برقی ژاپنی شما روشن نمی گردد. قطع نماینده های مدار AFCI و GFCI حساس هستند. بنابراین اگر مدار معیوب است، باید آن را تعویض کنید.

4. سیم ها دارای اتصال کوتاه هستند

سیم اتصال کوتاه می تواند دلیل روشن نشدن بخاری برقی ژاپنی شما باشد. اتصال کوتاه زمانی اتفاق میفتد که جریان الکتریکی در خارج از اتصالات سیم آن جریان یابد و اتصال کوتاه به زمین ایجاد گردد.

سیم دارای اتصال کوتاه معمولاً با جرقه یا بوی سوختن پلاستیک همراه است. ممکن است به موقعیت های خطرناکی مانند شوک یا آتش سوزی منجر گردد. اگر مدارشکن را مجدداً تنظیم کنید و بلافاصله به کار افتاد، احتمالاً با اتصال کوتاه روبه رو هستید.

5. مدار شکن را آنالیز کنید

اگر مدارشکن قطع شده باشد، نمی توانید بخاری برقی خود را روشن کنید. برای حل مشکل باید مدارشکن را آنالیز کنید که آیا پریز بخاری به آن وصل شده یا نه. اگر دیدید قطع شده آن را خاموش کنید. دوباره روشن کنید تا ببینید بخاری برقی شما روشن می گردد یا خیر.

6. پریز برق را آنالیز کنید

اگر قطع نماینده مداری که بخاری شما به آن وصل است قطع نشده این احتمال وجود دارد که مشکل از پریز برق باشد. آنالیز کنید که آیا دستگاه های دیگر متصل به برق کار می نمایند تا مطمئن شوید که مشکل از پریز نیست.

اگر خانه شما قدیمی است، باید بدانید که خانه های قدیمی تر گاهی قادر به تامین آمپر کافی برای تامین برق کامل بخاری الکتریکی نیستند. بهتر است بخاری خود را به پریزی وصل کنید که به قطع نماینده مدار دیگری متصل است.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟

برای تعمیر بخاری از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

چگونه بخاری گازی برقی ژاپنی خود را تمیز کنیم؟

اگر بخاری برقی شما کثیف است، نه تنها بر عملکرد آن تأثیر می گذارد بلکه از نظر ایمنی هم خطراتی خواهد داشت. تجمع گرد و غبار در داخل بخاری برقی ممکن است باعث آتش سوزی گردد. پس مهم است که گرد و غبار اضافی را از داخل بخاری برقی پاک کنید.

برای تمیز کردن بخاری برقی خود، این مراحل را دنبال کنید:

  1. بخاری را خاموش کنید و آن را از پریز برق بکشید. اگر بخاری برقی شما تازه روشن بوده کمی صبر کنید تا کاملا خنک گردد.
  2. گرد و غبار اضافی را از بیرون بخاری تمیز کنید. از پارچه نرم برای پاک کردن بدنه بخاری بهره ببرید.
  3. قطعات بخاری برقی را از هم باز کنید. در بیشتر بخاری های ژاپنی کافیست تا چند پیچ را باز کنید تا قطعات بخاری از هم جدا گردد.
  4. پره های فن را تمیز کنید. پره های فن را با پارچه تمیزی پاک کنید تا گرد و غبار جمع شده برطرف گردد.
  5. موتور فن را تمیز کنید. گرد و غبار می تواند داخل موتور فن تجمع کند. بنابراین بهتر است از جاروبرقی برای تمیز کردن گرد و غبار بهره ببرید.
  6. المنت گرمایشی را تمیز کنید. المنت حرارتی قطعه ظریفی است. برای مکش گرد و غبار از المنت گرمایشی از جاروبرقی بهره ببرید.
  7. بدنه بخاری را تمیز کنید. برس جاروبرقی برای تمیز کردن دریچه های بدنه بخاری برترین گزینه خواهد بود.
  8. بخاری را دوباره مونتاژ کنید. بعد از این که همه جای بخاری تمیز شد و گرد و غبار ازبین رفت، بخاری را به برق بزنید و روشن کنید. از بخاری تمیز خود لذت ببرید!

جمع بندی

اکنون که دلایل اصلی روشن نشدن بخاری برقی و راهکار های تمام مسائل را می دانید، می توانید دلیل روشن نشدن بخاری گازی برقی ژاپنی تان را شناسایی و بخاری را خودتان تعمیر کنید. اما اگر نتوانستید دلیل و راهکار را پیدا کنید، باید با متخصص تعمیرات تماس بگیرید. نباید فراموش کنید که کارشناسان کاربلد وبلاگ آبی اناری ها به منظور تعمیرات انواع بخاری برقی، در کنار شما خواهند بود.

بعضی مسائل بخاری گازی برقی ژاپنی کاملا تخصصی است و احتیاج به دانش فنی دارد. از این رو برای برطرف مشکل و جلوگیری از خطرات احتمالی تعمیر آن را به تکنسین با تجربه بسپارید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

منبع: آچاره

به "6 علت روشن نشدن بخاری گازی برقی ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت روشن نشدن بخاری گازی برقی ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید