مزایای عجیب زمستان برای سلامتی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، شاید سرمای زمستان برای برخی ها چندان خوشایند نباشد، اما تحقیقات نشان می دهد که اگر بیرون از خانه و در هوای سرد فعالیت های مختلفی انجام دهید، احتمالا به سلامت قلب تان یاری نموده اید.

مزایای عجیب زمستان برای سلامتی

وبلاگ آبی اناری ها | دمای سرد برای سلامت پوست خوب است، چون رگ های خونی پوست را تحت فشار قرار می دهد و این امر سبب کاهش احتمال سرخی و تورم رگ های خونی می گردد. اگر بیرون از خانه در هوای سرد فعالیت های مختلف انجام دهید به سلامت قلب تان یاری نموده اید.

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها ، شاید زمستان شاید برای برخی ها چندان خوشایند نباشد، اما تحقیقات خبر از مزایای ماه های سرد سال برای سلامتی می دهد. در هوای سرد، بدن ما برای حفظ دمای درونی خود باید سخت تر کوشش کند و این به معنای سوزاندن کالری های بیشتر است. دمای سرد هم آلرژی ها و هم التهاب را کاهش می دهد.

پنج مزیت عمدۀ قرار گرفتن در معرض هوای سرد به طور خلاصه از این قرار است:

- سوزاندن کالری ها

- مبارزه با عفونت ها

- بهبود عملکرد قلب

- بهبود عملکرد مغز

- بهتر خوابیدن

به علاوه، سرمادرمانی استرس خوبی به نام Eustress به بدن می دهد. Eustress به بدن یاری می نماید با استرس بد یا Distress (ناشی از خواب ناکافی، استرسِ احساسی، بیماری مزمن و غیره) بهتر سازگاری پیدا کند.

البته هوای سرد برای سلامت ریه ها خوب نیست. هوای سرد معمولاً هوای خشک است و حال بسیاری از افراد به ویژه کسانی که به بیماری مزمن ریه مبتلا هستند، وخیم می نماید. هوای خشک مجرای تنفسی کسانی را که به بیماری ریه مبتلا هستند دردناک می نماید.

اما این تصور که سرما سیستم ایمنی بدن را به طور کلی تضعیف می نماید تصور درستی نیست. قرار گرفتن در معرض دمای سردِ میانه، حساسیت شما به عفونت را افزایش نمی دهد. شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا در فصل زمستان دو علت دارد. یک اینکه در فصل زمستان، مردم زمان بیشتری را در فضا های بسته صرف می نمایند و دوم اینکه در تماس نزدیک تر با افرادی هستند که ممکن است ناقل میکرب ها باشند.

ورزش کردن در فضای باز و در فصل زمستان ماهیچه های قلب را قوی تر می نماید. در زمستان (در قیاس با تابستان) پس از نرمش و گرم کردن بدن، مدت زمان بیشتری ورزش می کنید. اما اگر خطر بیماری قلبی شما را تهدید می نماید، حین ورزش کردن در هوای سرد احتیاط کنید.

راه رفتن در زمستان نیز تاثیر ویژه ای بر سلامتی می گذارد. طبق مطالعه ای که در مجله آمریکایی Human Biology منتشر شده است، افراد با پیاده روی در هوای سرد 34 درصد بیشتر از پیاده روی در هوای معتدل، کالری می سوزانند.

منبع: emojicut

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: فرادید

به "مزایای عجیب زمستان برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای عجیب زمستان برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید