50 اثر تاریخی ایران در فهرست موقت ثبت جهانی قرار گرفت

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، معاون وزیر میراث فرهنگی با اشاره به ظرفیت های تاریخی قابل ثبت کشور در فهرست جهانی، گفت: 50 اثر تاریخی در فهرست موقت ثبت جهانی قرار گرفته که کاروانسراهای استان سمنان در این زمره است.

50 اثر تاریخی ایران در فهرست موقت ثبت جهانی قرار گرفت

وبلاگ آبی اناری ها - محمد حسن طالبیان صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی بسطام شاهرود، با اشاره به تهیه فهرست موقت آثار قابل ثبت جهانی، بیان نمود: گردشگری آثار تاریخی یکی از ظرفیت های ایران و به خصوص شهرستان شاهرود است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های باستانی و بناهای تاریخی پایه های توسعه صنعت گردشگری محسوب می شوند، اضافه نمود: 50 اثر در فهرست موقت ثبت جهانی هستند.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث ضمن بیان اینکه این وزارتخانه یک میلیون و 200 هزار اثر دارای ارزش را مورد رصد قرار داده است، بیان داشت: پرونده ثبت آثار فاخر ایران به یونسکو ارسال شده است.

طالبیان با اشاره به اینکه پایگاهی برای ثبت آثار در سطح وزارتخانه ایجاد شده است، ابراز داشت: آماده کردن پرونده آثار برای ثبت جهانی وظیفه این پایگاه است.

وی با اشاره به اقدامات مرتبط با ثبت مجموعه تاریخی بسطام، بیان داشت: باید برخی اقدامات میدانی در محدوده مذکور انجام شود تا بتوانیم سهمیه ثبت جهانی را جذب کنیم این موضوع در خصوص خرقان نیز صدق می کند و در این زمینه نیازمند توجه مسئولان بومی هستیم.

معاون وزیر میراث فرهنگی از تلاش برای ثبت کاروانسراهای کشور در میراث جهانی خبر داد و اضافه نمود: بیشترین کاروانسراهای متقاضی ثبت متعلق به استان سمنان است.

منبع : مهر

منبع: چمدان

به "50 اثر تاریخی ایران در فهرست موقت ثبت جهانی قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 اثر تاریخی ایران در فهرست موقت ثبت جهانی قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید