پاییز 2022؛ چشم انداز مصر برای احیای گردشگری

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، دولت مصر پاییز سال آینده میلادی را به عنوان زمان بازگشت به شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا برای صنعت گردشگری این کشور پیش بینی نموده است.

پاییز 2022؛ چشم انداز مصر برای احیای گردشگری

به گزارش دنیای سفر و به نقل از عرب نیوز، خالد العنانی وزیر آثار باستانی و توریستی مصری خاطرنشان کرد توریستی مصر تا پاییز 2022 به شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا بازخواهد گشت.

وزیر آثار باستانی و توریستی مصر معتقد است بازگشت توریستی مصر به شرایط پیشین با یاری برنامه های واکسیناسیون کشور و کوشش مسوولان برای توسعه دادن محوطه های باستان شناسی اطراف دریای سرخ و مناطق جنوب سینا محقق خواهد شد.

به گفته العنانی در سه ماه پایانی 2020، مصر ماهانه بین 270 هزار تا 290 هزار توریست جذب نموده است.

توریستی یکی از مهم ترین بخش های مالی مصر به شمار می رود. در سال 2020 بخش توریستی این کشور چهار میلیارد دلار سود ایجاد کرد؛ این درحالی است که سود حاصل از بخش توریستی این کشور در سال 2019، 13.3 میلیارد دلار اعلام شده بود.

سال گذشته در مجموع حدود 3.5 میلیون توریست از این کشور بازدید کردند؛ این درحالی است که در سال 2019 آمار سالانه بازدید از مصر 13 میلیون نفر به ثبت رسیده بود.

در اوایل سال 2020 انتظار می رفت مصر میزبان بیش از 14 میلیون توریست باشد. در سه ماهه اول سال 2020 و پیش از شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت هایی برای توریستی دو میلیون توریست از مصر بازدید کردند.

به گفته مشاور و سخنگوی وزارت توریستی مصر، این کشور از جولای گذشته تا اوایل 2021 حدود یک میلیون توریست جذب نموده است و با این که این رقم بزرگی نیست اما می تواند در شروع فرایند آرام احیای توریستی موثر باشد.

منبع: دنیای سفر

به "پاییز 2022؛ چشم انداز مصر برای احیای گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاییز 2022؛ چشم انداز مصر برای احیای گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید