4 پروژه برای رونق اقتصاد منطقه ها شورپسند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، چهار پروژه در کشور برای رونق اقتصاد منطقه ها شورپسند در حال اجراست؛ شورورزی یعنی کسب عایدی از منطقه ها شوری که به علت خاک و آب و هوای نامساعد رونق مالی ندارند.

4 پروژه برای رونق اقتصاد منطقه ها شورپسند

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، ایجاد توازن بین حفاظت از محیط زیست و رشد مالی، از جمله موضوعات چالش برانگیز و سخت مطرح در جهان است که با اجرای طرح ها و پروژه های موسوم به شورورزی به آنها پاسخ می دهند. یکی از برنامه های ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز ورود به این عرصه با اجرای 4 پروژه ملی است.

پروژه هایی چون کشت علوفه شورپسند، پرورش ماهی با زه آب، زراعت چوب از گیاهان شورپسند و پرورش 2 هزار راس گوسفند در منطقه ها شورپسند؛ چهار برنامه ملی است که در کشور به اجرا درخواهد آمد تا با عملیاتی شدن آنها تاب آوری ملی ارتقا یابد و اشتغال پایدار در این منطقه ها ایجاد گردد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، مهندسی شورورزی هم راهبردی سازگار با محیط زیست محسوب می گردد و هم می تواند موجب بهبود معیارهای زیست محیطی نیز گردد. به همین علت با یاری این فناوری، قرار است تحولات قابل توجهی در حوزه رونق مالی منطقه ها مدنظر ایجاد گردد.

با توجه به وفور منابع آب و خاک شور، غنا و تنوع ژنتیکی مطلوب گیاهان شورزی و زیرساخت های مناسب تحقیقاتی در کشور، در صورت سرمایه گذاری مناسب، توجه لازم و حمایت و همکاری نهادهای ذیربط، مهندسی شورورزی از جمله زمینه هایی است که کشور ایران می تواند در سطح جهانی در آن به صورت جدی پیش قدم باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "4 پروژه برای رونق اقتصاد منطقه ها شورپسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 پروژه برای رونق اقتصاد منطقه ها شورپسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید