یک بازی دونفره ناب از ارباب حلقه ها؛ معرفی بردگیم نوروزی: Lord of the Rings: The Confrontation

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، اینکه من عاشق کارهای تالکین و ارباب حلقه ها هستم، علت انتخاب بازی رومیزی ارباب حلقه ها: رویارویی (Lord of the Rings: The Confrontation) برای این مطلب نیست - شاید هم بخشی از آن به همین دلیل باشد! - این بازی واقعاً یک بردگیم دونفره بسیار مهیج و مجذوب کننده است. فقط افسوس می خورم که چرا این فرصت را از دست دادم و معرفی آن را برای روز جهانی تالکین خوانی (25 مارس یا 5 فروردین) قرار ندادم.

یک بازی دونفره ناب از ارباب حلقه ها؛ معرفی بردگیم نوروزی: Lord of the Rings: The Confrontation

تا به امروز بردگیم های کوچک و بزرگ فراوانی از ارباب حلقه ها در دنیا فراوری شده است که برخی از آن ها در زمره بازی های بسیار جدی و محبوب قرار می گیرند. با این حال، به دلایل مختلف همه آن ها این شانس را نداشته اند که فراوری داخلی آن ها هم عرضه گردد. Lord of the Rings: The Confrontation یک بازی قدیمی است که در سال 2002 به وسیله راینر کینیزیا (Reiner Knizia) مشهور طراحی شده است و تصویرگری نسخه اصلی آن هم به وسیله John Howe (یکی از تصویرگران معروف آثار تالکین) اجرا شده است که البته تصویرگری نسخه داخلی بازی بر اساس تصویرگری فیلم ها بوده و با نسخه اصلی فرق دارد.

همان طور که گفته شد، این بازی برای دو نفر طراحی شده است و یکی از بازیکنان کنترل یاران حلقه و گروه دیگر کنترل ارتش سائورون را بر عهده خواهد گرفت. هر بازیکن 9 مهره یا شخصیت در اختیار دارد که هرکدام از آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارد و در ابتدای بازی آن را به صورتی در صفحه اصلی بازی قرار می دهند که هویت شخصیت ها برای بازیکن حریف نامشخص باشد. بعلاوه هر کدام از بازیکن ها کارت های مشخصی برای نبرد و برخی ویژگی های دیگر هم در اختیار دارند. حتی شرایط پیروزی دو بازیکن هم فرق دارد.

شاید اوج مجذوب کنندهیت بازی در تماتیک بودن آن باشد که در تک تک مکانیک های آن رعایت شده است و این موضوع به شدت برای افرادی که هوادار ارباب حلقه ها هستند، مجذوب کننده خواهد بود. اینکه در جریان بازی قدرت های شخصیت ها یا شرایط پیش آمده در بازی شما را به یاد قصه اصلی بیندازد، بسیار هیجان انگیز است و بارها در جریان بازی به این حس برخورد خواهید کرد. با این حال، بازی بسیار استراتژی پذیر هم است و بعلاوه شما را مشتاق به استفاده از تاکتیک های متفاوت می نماید. علاوه بر آن، وجود قابلیت های مختلف دو گروه بازی و بعلاوه قابلیت های شخصیت ها که به شدت متعادل طراحی شده اند، تنوع و تکرارپذیری آن را هم بالا می برد و شما را مشتاق می نماید که هر دو گروه بازی را آزمایش کنید. نسخه داخلی بازی بر اساس نسخه دلوکس بازی Lord of the Rings: The Confrontation طراحی شده است که دارای شخصیت های تازه با قابلیت های متفاوتی است که می تواند عمق بازی و تنوع آن را بیشتر هم کند.

به هر حال، شاید بسیاری فرصت این را پیدا نکنید که حتی در ایام نوروز با جمع های شلوغی روبرو شوید که مشتاق به تجربه بوردگیم باشند، در این شرایط بازی های دونفره می تواند بسیار کاربردی باشد. اگر از هواداران پروپاقرص آثار جان رونالد روئل تالکین هستید یا فقط از فیلم های ارباب حلقه ها خاطرات بسیار خوشی دارید، تجربه بوردگیم ارباب حلقه ها یا همان Lord of the Rings: The Confrontation بسیار توصیه می گردد اما در غیر این صورت هم بازی می تواند مجذوب کنندهیت های خاص خودش را داشته باشد.

بازی فکری مدل ارباب حلقه ها

242,870 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ

به "یک بازی دونفره ناب از ارباب حلقه ها؛ معرفی بردگیم نوروزی: Lord of the Rings: The Confrontation" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بازی دونفره ناب از ارباب حلقه ها؛ معرفی بردگیم نوروزی: Lord of the Rings: The Confrontation"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید