کشف طوفان جدید در مشتری

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، فضاپیمای جونو ناسا به تازگی یک طوفان جدید در سیاره مشتری کشف کرده که به نظر تجدید ناپذیر است.

کشف طوفان جدید در مشتری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ آبی اناری ها به نقل از اسپیس، فضاپیمای جونو ناسا به تازگی یک طوفان جدید در قطب جنوب سیاره مشتری کشف کرده که به نظر تجدیدناپذیر است.

جونو هم اکنون هفت چرخه غول پیکر را در نزدیکی قطب جنوب مشتری مشاهده کرده است؛ یک سیکلون کوچکتر در پایین سمت راست این تصویر مادون قرمز از قطب جنوبی مشتری در 4 نوامبر 2019 و طی 23مین گذرگاه علمی این سیاره توسط فضاپیمای جونو ناسا مشاهده شد.

این تصویر مرکب از نور مرئی که توسط تصویرگر JunoCam در فضاپیمای جونو ناسا در 3 نوامبر 2019 گرفته شده را نشان می دهد.

چنگ لی، دانشمند دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، روز گذشته در بیانیه ای گفت: این سیکلون ها پدیده های جدید هواشناسی هستند که قبلاً دیده یا پیش بینی نشده است.

وی افزود: طبیعت درمورد حرکات سیال و چگونگی کار جوهای غول سیاره، فیزیک جدیدی را نشان می دهد؛ ما شروع به درک آن از طریق مشاهدات و شبیه سازی های رایانه ای می کنیم.

جونو در هر 53 روز زمین، مشتری را در مسیری کاملاً بیضوی گردش می کند و بیشترین اطلاعات خود را هنگام نزدیک شدن به سیاره غول پیکر جمع می کند.

استیو لوین، دانشمند پروژه جونو ، از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در پاسادنا، کالیفرنیا گفت: نتایج جدید به ما دلگرمی می دهد تا تحقیقات خود پیرامون طوفان های مشتری را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "کشف طوفان جدید در مشتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف طوفان جدید در مشتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید