کشف روشی نو برای تشخیص التهاب کبد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، تهران (پانا) - دانشمندان آمریکایی پیروز شدند روشی تازه برای کشف التهاب کبد در بیماران مبتلا به کبد چرب بیابند.

کشف روشی نو برای تشخیص التهاب کبد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، کبد چرب یکی از بیماری های شایع در دنیا محسوب می گردد که طی سال های اخیر نرخ افراد مبتلا به آن افزایش یافته است. برای مثال، در سال 1990 بیش از 391 میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا بودند، در حالی که این رقم با دو برابر شدن در سال 2017 به 882 میلیون نفر رسیده است.

یکی از مسائل درباره بیماری کبد، تشخیص سخت التهاب کبد ناشی از ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی است. این موضوع بسیار حیاتی است، زیرا ناتوانی در تشخیص آن می تواند باعث از بین رفتن کبد فرد گردد. با این حال، دانشمندان آمریکایی به تازگی پیروز به کشف روشی موثر برای تشخیص این بیماری شدند.

مرکز سلامت دیویس آمریکا پیروز به توسعه یک روش درمانی موسوم به برش نگاری با گسیل پوزیترون (Positron emission tomography) شده اند که در این زمینه بسیار موثر عمل می نماید. این روش تشخیصی که زیر مجموعه پزشکی هسته ای محسوب می گردد که با انتشار اشعه گاما و تشخیص دارو های هسته ای که بیمار مصرف نموده است در کبد، به بیماری فرد پی می برد.

پیشرفت بیماری کبد می تواند منجر به التهاب این اندام شده و زخم یا فیبروز کبدی را به همراه داشته باشد. تشدید این بیماری منجر به سیروز کبدی و در نهایت سرطان کبد می گردد.

سوویک سارکار، مدیر این تحقیقات می گوید: امروزه بیماری کبد چرب به سرعت در حال توسعه در دنیا است. این موضوع متاسفانه باعث افزایش تقاضا ها برای پیوند کبد شده است. تا به امروز ابزار های بسیار کمی برای تشخیص التهابات کبد ناشی از این بیماری وجود داشت، اما یافتن متد های تازه برای کشف زودتر این بیماری می تواند از خطر پیشرفت بیماری جلوگیری کند.

تنها در ایالات متحده نزدیک به یک سوم افراد از بیماری کبد چرب رنج می برند. تا به امروز سازمان غذا و داروی آمریکا هیچ دارویی را برای درمان این بیماری تایید ننموده است، اما به تازگی چندین دارو در حال طی کردن مراحل آزمایشگاهی در این زمینه هستند. ساده ترین راه حل برای درمان بیماری کبد چرب تغییر سبک زندگی شامل کاهش وزن، مدیریت بیماری دیابت، و ورزش است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "کشف روشی نو برای تشخیص التهاب کبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف روشی نو برای تشخیص التهاب کبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید