وجود بیش از 6000 دکل در شهر تهران

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، مدیر عامل شرکت ارتباط مشترک شهر از وجود بیش از 6000 دکل در شهر تهران خبر داد.

وجود بیش از 6000 دکل در شهر تهران

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، فرهود کاظمی در نشست تخصصی بررسی عملکرد شرکت ارتباط مشترک شهر و تشریح فعالیت های جاری در خصوص ساماندهی دکل های مخابراتی در شهر تهران گفت: حوزه ارتباطات در شهر تهران ذی نفعان متنوعی همچون شهرداری، شهروندان و بنگاه های فعال در این حوزه و حتی کسانی که از فعالیت های عرضه کنندگان و مصرف کنندگان این خدمات تحت تاثیر قرار می گیرند دارد.

وی اضافه نمود: شهرداری با توجه به نقش ذاتی که دارد به عنوان یک نهاد بی طرف و برخواسته از مردم منافع کلیه ذی نفعان را باید در نظر بگیرد تا حقوق هیچ کس ضایع نشود.

وی ادامه داد: شرکت ارتباط مشترک شهر تلاش کرده است تا با برگزاری این نشست تخصصی علاوه بر ارائه عملکرد خود در این حوزه چشم اندازی از آینده را مورد بررسی قرار دهد.

وی در تشریح سطح برخورداری شهروندان تهرانی از خدمات ارتباطات در سطح شهر تهران به ویژه ارتباطات سیار گفت: 30 درصد اقتصاد کشور در تهران شکل می گیرد لازم است مقایسه ای میان تعداد سایت های رادیویی تلفن همراه برای هزار نفر جمعیت بین شهر تهران و کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه داشته باشیم به این ترتیب چین 1.43 سایت رادیویی، آمریکا 1.7 سایت رادیویی، برزیل 0.45 سایت رادیویی و شهر تهران 0.52 سایت رادیویی برای هر هزار نفر جمعیت داراست. این در حالی است که تعداد اشتراک ارتباطات پهن باند برای هر هزار نفر در ایران 12 ، برای برزیل 14.9 و برای آمریکا 35.6 است.

مدیر عامل شرکت ارتباط مشترک شهر با اشاره به این که ارتباطات پهن باند شامل دی اس ال و فیبر نوری و در حوزه بیسیم نیز ماکروویو و تی دی ال پی ال است اضافه نمود: در ارتباطات پهن باند ماکروویو که دکل های بسیاری برای ارتباطات سیار نیاز است. در حقیقت با توجه به ضعف ارتباطات سابق (کابلی) در تهران ما شاهد به کار گیری دکل های بسیار برای ارتباطات سیار هستیم. به شکلی که 90 درصد دکل هایی که در منظر شهروندان قرار گرفته است از نوع دکل های سیار است در حالی که در کشورهای پیشرفته این گونه نیست.

کاظمی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به موضوع خیابان های کامل تاب آور گفت: تردد ایمنی پیاده ، دوچرخه و سواره و همچنین تاب آوری زیرساخت های شهری از جمله مواردی است که در خیابان کامل تاب آور مورد توجه قرار می گیرد؛ این در حالی است که شهر تهران فاقد هر گونه داکت های الکترونیکی است و این به معنای فقدان دسترسی به ارتباطات سابق قلمداد می شود به شکلی که منجر شده 2500 دکل ماکروویو داشته باشیم. در حقیقت این به شکلی توسعه ناپایدار محسوب می شود.

وی اضافه نمود: شرکت های اپراتور برای رساندن اینترنت همراه به مشترکین باید از شرکت ارتباط مشترک شهر مجوز دریافت کند و ساختار حقوقی فعالیت این شرکت نیز براساس مصوبه شورای شهر تهران در کارگروهی اعطای این مجوزها را مورد بررسی قرار می دهد که در این کارگروه 6 نفر از داخل مجموعه شهرداری شامل کننده شورا، کننده معاونت شهرسازی و معماری، کننده معاونت خدمات شهری و ... حضور دارند و 4 کننده خارج از مجموعه شهرداری شامل کننده سازمان حفاظت محیط زیست،کننده وزارت بهداشت و درمان، کننده سازمان انرژی اتمی و کننده سازمان تنظیم مقررات رادیویی حضور دارند.

مدیر عامل شرکت ارتباط مشترک شهر ادامه داد: در خصوص مجوزهای صادر شده یک عقب ماندگی وجود دارد به دلیل این که ما کلیه سایت هایی را که در شهر تهران در گذشته ایجاد شده اند با مصوبه ضوابط سال 1394 شورا انطباق می دهیم و سایت هایی که واجد شرایط هستند مجوز دریافت می کنند و آنهایی که شرایط را ندارند اعلام می شوند. برنامه ما برای این فرآیند این است که بتوانیم تا پایان امسال پرونده این کار را به اتمام برسانیم.

مدیر عامل شرکت ارتباط مشترک شهر با اشاره به این که اپراتورهای مختلف چه در ارتباطات ثابت و ارتباطات سیار درخواست هایی را برای توسعه شبکه های خود جهت احداث سایت های جدید به ما می دهند که به همه آنها رسیدگی می شود، اظهار کرد: بعضا جابجایی و یا احداث سایت های جدید انجام می شود.شهرداری با توجه به مصوبه شورای شهر تهران ملزم به اجرای ضوابط تعیین شده است، اما در حال تعامل با اپراتورها هستیم و قطعا نمی توانیم به صورت دفعتا سایت هایی که ضوابط لازم ندارد حذف و جابجا کنیم. وقتی موضوع تخلفی از منظر شهرسازی و سلامت تخصیص داده می شود و تعداد آنها بالا می رود باید با تعامل و همکاری سایر نهادها این تخلفات مرتفع شود. اما به طور کلی نتیجه رسیدگی ها درصد بالایی از این تخلفات را نشان می دهد. در حال حاضر بیش از6000 دکل در شهر تهران وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وجود بیش از 6000 دکل در شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود بیش از 6000 دکل در شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید