کسری بودجه آمریکا در مرز هشدار

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، تنها در ماه فوریه، آمریکا 31 میلیارد دلار کسری بودجه داشته است.

کسری بودجه آمریکا در مرز هشدار

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تنها در ماه فوریه، آمریکا 31 میلیارد دلار کسری بودجه داشته است که این رقم یکی از بالاترین ارقام کسری بودجه ثبت شده ماهانه در تاریخ معاصر این کشور محسوب می شود.

این کسری بودجه در مقایسه با مازاد بودجه 8.7 میلیارد دلاری ژانویه سال 2019 نشان دهنده معکوس شدن فرایند تلاش دولت ترامپ برای کاستن از کسری است. در بین بخش های مختلف مخارج امنیتی بیشترین سهم را داشته اند و مخارج دولت در بخش بهداشت و درمان نیز افزایش 10 درصدی داشته است.

همچنین داده های منتشر شده توسط وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد در دو ماه نخست امسال کسری بودجه این کشور به 235 میلیارد دلار رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد بیشتر شده است.

انتظار می رود برای نخستین بار از سال 2012 کسری بودجه آمریکا از یک تریلیون دلار عبور کند. بخش بزرگی از کاهش درآمدهای دولت مربوط به لایحه کاهش مالیاتی بوده است که در سال 2017 تصویب شد و به گفته منتقدان طرح می تواند طی یک دهه تا نیم تریلیون دلار به کسری بودجه آمریکا اضافه کند.

دفتر کنترل بودجه آمریکا پیش بینی کرده است با تداوم فرایند استقراض کنونی حجم بدهی های آمریکا تا سال 2030 به بیش از 31 تریلیون دلار برسد.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا پیش تر هشدار داده بود که رشد مالی این کشور در سطح ناپایداری واقع شده است و می تواند قدرت بانک مرکزی برای مقابله با بحران های مالی و مالی پیش رو را تضعیف کند. وی از کنندگان کنگره خواسته است تا با اعمال محدودیت های بودجه ای بیشتر به این بانک در دستیابی به رشد پایدار کمک کنند.

کسری بودجه دولت آمریکا تا سرانجام ماه فوریه به یک تریلیون و 61 میلیارد و 942 میلیون دلار رسیده است تا بدین ترتیب نسبت کسری بودجه به تولید ناخاص داخلی این کشور به 4.86 درصد برسد. بین بازه زمانی 1980 تا 2019 بیشترین کسری بودجه آمریکا مربوط به سال 2010 با 8.965 درصد و بیشترین مازاد بودجه مربوط به سال 2000 با 2.37 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کسری بودجه آمریکا در مرز هشدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری بودجه آمریکا در مرز هشدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید