پمپئو: قضاوت در خصوص موفقیت توافق سوریه زودهنگام است

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت هنوز زود است که بدانیم توافقی حاصل شده برای پایان دادن به حملات ترکیه به شمال سوریه، موفقیتی دربر خواهد داشت.

پمپئو: قضاوت در خصوص موفقیت توافق سوریه زودهنگام است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وی که در آستانه سرآمدن مهلت خروج نیروهای کُرد از مناطق مرزی سخن می گفت، افزود: قطعاً پیشرفت هایی حاصل شده، اما این یک مساله پیچیده بوده و دستیابی به نتیجه ای موفقیت آمیز هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

در پی تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود و آگاه کردن وی از تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، آنکارا حملاتی را علیه مواضع شبه نظامیان کرد موسوم به یگان های مدافع خلق در این منطقه شروع کرد.

ترامپ که به دلیل اتخاذ این تصمیم مورد انتقاد شدید نهاده شد، ترکیه را تحریم و پمپئو و مایک پنس معاون خود را راهی آنکارا کرد. این دو مقام آمریکایی روز پنجشنبه در آنکارا به توافقی دست یافتند که به موجب آن یگان های مدافع خلق باید ظرف پنج روز منطقه ای امن در شمال سوریه را ترک می کردند.

پمپئو مدعی شد که تصور می کنیم که اکنون در موقعیت بهتری در مقایسه با زمان قبل از توافق هستیم. 9109

وزیرامور خارجه آمریکا همچنین افزود که ترامپ رئیس جمهوری این کشور کاملاً آماده است در صورت لزوم، علیه ترکیه اقدام نظامی کند.

ترکیه هشدار داده است چنانچه کردها تا سرآمدن موعد مقرر این منطقه را ترک نکنند، حملات خود را از سر می گیرد.

آنکارا، یگان های مدافع خلق را با جدایی طلبان در ترکیه مرتبط می داند، اما یگان های مدافع خلق به دلیل مشارکت در عملیات مبارزه با داعش، از حمایت واشنگتن برخوردار هستند.

آمریکا متهم است که به ترکیه برای انجام حمله به شمال سوریه، چراغ سبز نشان داده است.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفته است که واشنگتن در ایجاد منطقه امن در شمال سوریه مشارکت نمی کند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "پمپئو: قضاوت در خصوص موفقیت توافق سوریه زودهنگام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: قضاوت در خصوص موفقیت توافق سوریه زودهنگام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید