وحیدی: تلاش برای کاهش آلودگی هوا از برنامه های محوری مجموعه دولت و وزارت کشور است

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، تهران (پانا) - وزیر کشور، هوای پاک را موضوعی اساسی در سلامت عمومی و زندگی آرام شهروندان دانست و گفت در جلسه امروز، بر اجرای قانون هوای پاک از سوی دستگاه های ملی دارای مسئولیت در حوزه آلودگی هوا، تاکیدات جدی شد.

وحیدی: تلاش برای کاهش آلودگی هوا از برنامه های محوری مجموعه دولت و وزارت کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست هماهنگی دستگاه های مسئول در مدیریت آلودگی هوا که امروز با حضور رئیس سازمان محیط زیست و نمایندگان ارشد سایر دستگاه های ذیربط در محل وزارت کشور برگزار گشت، با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا از برنامه های محوری مجموعه دولت و وزارت کشور است؛ شرح داد: نشست امروز که با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار گشت، ناظر بر پیگیری فرایند اجرای قانون هوای پاک بود.

وحیدی با بیان اینکه در قانون هوای پاک 123 تکلیف برای 23 دستگاه تعیین شده است؛ گفت: در همین خصوص در جلسه امروز که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور هم حضور داشتند؛ تکالیف و تعهدات دستگاه ها در اجرای قانون هوای پاک به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از تعهدات یا کامل اجرا نشده یا اصولا اجرا نشده است و البته بخشی هم اجرا شده است؛ لذا دستور کار اول جلسه امروز مرور بر این تعهدات بود و توجه دادن به دستگاه ها برای اجرای قانون هوای پاک بود.

وزیر کشور با بیان اینکه مساله هوای پاک موضوعی کاملا اساسی در حوزه سلامت عمومی و زندگی آرام مردم عزیز کشورمان است؛ گفت: در بخش دوم جلسه درخصوص برخورد فوری با برخی از پدیده های مربوط به آلودگی هوا بود و برای این منظور مقرر شد، با اجازه ای که قانون داده، کارگروه اضطراری تا انتها سال، مستمرا برای نظارت بر این امر تشکیل شود و با استفاده از اختیارات محدود کننده قانونی، بتوانیم هوای بهتری داشته باشیم.

وزیر کشور، موضوع نوسازی ناوگان کشور را از دیگر محورهای مورد بررسی در نشست امروز بر شمرد و در این خصوص گفت: محدودیت ها و مسائل در حوزه نوسازی ناوگان اعم از بودجه ای، فنی، ساختاری در جلسه امروز مطرح شد و ان شاءا... در این خصوص، قرارگاهی برای پیشبرد و سرعت بخشی بهتر در حل مسائل این حوزه تشکیل می شود.

وحیدی با تاکید بر این امر که نوسازی ناوگان فرسوده کشور با سرعت بیشتری دنبال می شود؛ شرح داد: در این خصوص منابع لازم تامین می شود و این کار به صورت جدی پیگیری می شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در موضوع آلودگی هوا مسائل کلان تری نظیر حجم خودروها که وارد شهرهای کشور می شوند و سایر شرایطی که باید برای جلوگیری از آلایندگی توجه شود نظیر نوع سوخت، در جلسه امروز بحث شد و ان شاءا... با همفکری و پیگیری مستمر به تحقق اهداف قانون هوای پاک کمک می کنیم.

وحیدی همچنین در پرسش به سوال خبرنگاری درخصوص اینکه تعیین شد که چه مقدار از ناوگان های کشور در تهران و سایر کلان شهرهای کشور فرسوده است؛ هم گفت: درصد قابل توجهی فرسودگی ناوگان در کشور داریم که براوردهای مختلفی درخصوص آن مطرح و احیاناً تا حدود 40 درصد عنوان می شود.

وی همچنین گفت: به هر حال در حوزه موتورسیکلت ها، خودروها و هم بازسازی واگن در حوزه مترو فرسودگی وجود دارد و همه این موارد در جلسه امروز مطرح و نسبت به بازسازی آنها دستورات لازم داده شد.

وحیدی در خصوص بازسازی اتوبوس های شهری هم گفت: بازسازی اتوبوس ها از جمله برنامه های مهم است و هم اکنون 5 هزار دستگاه برای بازسازی تفاهم شده و در این میان سهمیه خوبی برای تهران در حدود 2 الی 3 هزار دستگاه در نظر گرفته شده است که البته نیاز تهران هم با توجه به جمعیت تهران، بالاست.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وحیدی: تلاش برای کاهش آلودگی هوا از برنامه های محوری مجموعه دولت و وزارت کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحیدی: تلاش برای کاهش آلودگی هوا از برنامه های محوری مجموعه دولت و وزارت کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید