نشست هم اندیشی صنعتگران چرم دست دوز با معاون صنایع دستی خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، جلسه آنالیز مسائل و پیشنهادات صنعتگران چرم بیرجند با حضور معاون صنایع دستی خراسان جنوبی، رئیس اداره این شهرستان و جمعی از کارشناسان و هنرمندان برگزار گردید.

نشست هم اندیشی صنعتگران چرم دست دوز با معاون صنایع دستی خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، حسینعلی فولادی رئیس اداره میراث فرهنگی بیرجند در این جلسه گفت: صنعت چرم صنعتی بومی است و خوشبختانه هنرمندان بسیار خوبی در صنعت چرم در شهرستان مشغول به فعالیت هستند، که باید حمایت شوند.

او اضافه کرد: حوزه صنایع دستی به دلیل ارتباط با هنرمندان و صنعتگران و نقش و اهمیت آن در اقتصاد و اشتغال زایی حوزه حساسی هست که توجه و اهمیت بیشتری را از سوی هنرمندان می طلبد.

عباس زاده معاون صنایع دستی خراسان جنوبی نیز در تأیید صحبت های هنرمندان اعلام کرد: به دلیل داشتن افراد خلاق و مبتکر درزمینهٔ هنر چرم و زیرشاخه های آن ازجمله حکاکی، سوخت چرم، معرق چرم و... در حوزه صنایع دستی بیرجند باهمت و کوشش صنعتگران ضرورت دارد خانه چرم در راستای رسیدن به اهداف بالاتر برای رفاه صنعتگران راه اندازی گردد.

او از هنرمندان برای ارتقای هنر چرم تعامل و همکاری بیشتر را خواهان شد و اعلام نمود: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی می توانند با ارتباط و همکاری متقابل با اتاق تعاون صنایع دستی علاوه بر طرح و حل مسائل خود از حقوق صنفی نیز بهره مند شوند.

در سرانجام هنرمندان و صنعتگران حاضر در این جلسه ضمن طرح مسائل خود، خواهان برگزاری این جلسات و تداوم برگزاری نمایشگاه های مربوطه به خصوص در رشته چرم شدند.

منبع: میراث آریا

به "نشست هم اندیشی صنعتگران چرم دست دوز با معاون صنایع دستی خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هم اندیشی صنعتگران چرم دست دوز با معاون صنایع دستی خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید