مونسان عنصری فعال بانشاط و خوش فکر است، گردشگری در دولت دوازدهم رشد داشته است

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، رئیس جمهوری در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی، نگهداری از میراث فرهنگی را که زبانی مشترک است وظیفه ای همگانی دانست.

مونسان عنصری فعال بانشاط و خوش فکر است، گردشگری در دولت دوازدهم رشد داشته است

به گزارش خبرنگار وبلاگ آبی اناری ها، دکتر روحانی رئیس جمهوری در جلسه دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: احتیاجی ندارد شرح دهم که میراث فرهنگی، از لحاظ فرهنگی و از لحاظ هویت ملی، چقدر برای ما مهم است؛ شاید اگر این میراث فرهنگی نبود، کتاب نمی توانست هویت ملی ما را تبیین کند؛ آن قدر که آثار شیراز، اصفهان و بقیه شهرهای ایران می تواند گویا باشد، زبان کتاب قاصر و کوتاه است.

دکتر روحانی با بیان اینکه زبان تمدن و معماری یک زبان رسا و همه فهم است، ترجمه هم نمی خواهد و یک زبان واحد دارد که همه جهان می فهمند، گفت: امروز کمتر استانی داریم که آثار 700 الی 1000 ساله در آن نباشد و همه استان های ما بحمدالله از این نعمت بزرگ و از این نعمت میراث فرهنگی که پرچمدار هویت ایرانی است، برخوردار هستند.

رئیس جمهور گفت: بنابر این نگه داشتن این میراث فرهنگی و معرفی آنها به جهان و عرضه کردن به مردم داخلی و خارجی وظیفه ملی، فرهنگی و انقلابی همه ما است.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز گردشگری به عنوان یک پیشران در اقتصاد بویژه در بخش اشتغال حائز اهمیت است، گفت: دو کار بزرگ باید انجام دهیم؛ یکی در بحث اشتغال است که نباید بگذاریم در شرایط فشار مالی جوان های ما بیکار مانده و آمار بیکاری رشد کند و باید کوشش کنیم در شرایط تحریم هم این آمار را کاهش دهیم؛ دوم در بحث محیط کسب و کار است که بتوانیم، محیطی را ایجاد کنیم که مردم به خوبی بتوانند در این کشور سرمایه گذاری نمایند و برای این کار موضوع گردشگری برای ما بسیار مهم است.

رئیس جمهوری ادامه داد: رونق گردشگری، هم موجب سرمایه گذاری در بخش های مختلف می گردد و هم می تواند موجب اشتغال بسیار خوب در کشور باشد که امروز به آن احتیاج داریم.

دکتر روحانی اظهار داشت: افتخار می کنم که دولت در شرایط تحریم توانست آمار بیکاری را کاهش دهد و از 12.1 دهم به 10.8 برساند که این به معنای این است که همه از جمله بخش اجرایی کشور، مجلس و سایر مسئولین در این زمینه فعال بودند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه گردشگری برای ما مهم است، گفت: خوشبختانه گردشگری رو به توسعه است و از شروع دولت یازدهم تا امروز هر سال نسبت به سال قبل، گردشگران بیشتری وارد کشور ما شده اند که هم برای ارز و ریال و هم برای اشتغال و فروش اجناس ما بسیار مهم است.

دکتر روحانی همچنین به اهمیت بخش صنایع دستی اشاره نمود و گفت: صنایع دستی هم موجب تحرک در اشتغال می گردد و هم معرف فرهنگ عظیم ایرانی است.

رئیس جمهوری ادامه داد: برای این کار آقای مونسان به عنوان یک عنصر فعال، با نشاط، پرکار، خوشفکر و تحصیل نموده که از قبل در همین سمت در دولت فعالیت می کردند معرفی شده و آمادگی دارد بار مسئولیت را بردوش بگیرد.

دکتر روحانی ابراز امیدواری کرد با رأی نمایندگان محترم مجلس شورا1ی اسلامی، آقای مونسان بتواند در این دو سال باقی مانده همچنان در این سمتی که تاکنون بوده البته بعد از این به عنوان وزیر، مسئولیت این بخش را برعهده بگیرد.

منبع: میراث آریا

به "مونسان عنصری فعال بانشاط و خوش فکر است، گردشگری در دولت دوازدهم رشد داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان عنصری فعال بانشاط و خوش فکر است، گردشگری در دولت دوازدهم رشد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید