مزایای حنا برای مو

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، حنا به اسم یک گیاه برای اهداف دارویی و زیبایی استفاده می گردد. بعلاوه اعتقاد بر این است که برای مو عالی است. در خصوص مزایای مختلف حنا برای موها و نحوه استفاده صحیح از آن

مزایای حنا برای مو

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

حنا به اسم یک گیاه برای اهداف دارویی و زیبایی استفاده می گردد. بعلاوه اعتقاد بر این است که برای مو عالی است. در خصوص مزایای مختلف حنا برای موها و نحوه استفاده صحیح از آن ... حنا به فولیکول های مو میرود و به این ترتیب ریشه ها را تقویت می نماید. این گیاه موها را تعمیر می نماید و لایه بیرونی و بعلاوه رشته مو که سلول های موی داخلی است را از آسیب محافظت می نماید. حنا به اسم یک گیاه برای قرن ها استفاده شده است و از زمان بسیار قدیم بخش مهمی از زیبایی زنانه بوده است. متاسفانه، استفاده روزانه از حنا محدود به استفاده از گیاه برای اهداف ریزش مو است. دلیل آن این است که حنا در هنگام مخلوط کردن با محصولات آب، رنگ قهوهای مایل به قرمز را ایجاد می نماید. با این حال، حنا چندین خواص مفید دارد که باعث می گردد گیاه عالی برای مدیریت مو باشد. یکی دیگر از مزیت حنا این است که حنا مقرون به صرفه است و اگر به راحتی در فروشگاه ها موجود نباشد، مردم می توانند گیاه حنا را در خانه رشد دهند، زیرا این گیاه احتیاج به مراقبت و نگهداری بسیار کمی دارد. در صورت تمایل به استفاده از حنا موجود در بازار، مطمئن شوید و برچسب را آنالیز کنید و مطمئن شوید که آیا به وسیله FDA تایید شده است یا نه. این مقاله در خصوص مزایای مختلف حنا برای موها و نحوه استفاده از آن به طور صحیح بحث خواهد نمود.

چرا حنا برای مو خوب است؟

حنا به فولیکول های مو میرود و به این ترتیب ریشه ها را تقویت می نماید. این گیاه موها را تعمیر می نماید و لایه بیرونی و بعلاوه رشته مو که سلول های موی داخلی است را از آسیب محافظت می نماید. این یاری می نماید تا تمام ریشه مو را به طور جداگانه بهبود بخشد. موی پوست و بعلاوه پوست سر را بهبود می بخشد، که مانع ریزش مو و تضعیف مو به دلیل ریزش بیش از حد مو می گردد.

بیشتر بخوانید: حنا برای رشد مو

دارای خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی و خواص آنتی سپتیک است که به همین خاطر است که موها را بسیار عالی در برابر شوره سر و خشکی پوست حفظ می نماید.

حنا یک محصول طبیعی مو است و یاری می نماید تا مو نرم و خوب باشد. باعث درخشندگی مو می گردد. رنگ موها را تیره تر می نماید. به اسم مثال، حنا، موهای تیره قهوه را تیره تر می نماید در حالی که رشته های مو در نور خورشید با نورهای قرمز خفیف می درخشند. این یاری می نماید تا رشته های موی سفید را پوشش دهد.

حتی برای رشد مو از حنا استفاده می گردد. حنا مانع از موخوره می گردد. یاری به تعمیر آسیب ناشی از کم آبی، آلودگی، خشکی، صاف کردن می گردد. و به درمان در نتیجه استفاده ازشامپو های شیمیایی و محصولات مو یاری می نماید.

برای استفاده از حنا بر روی موهای خود احتیاجبه 5 قاشق غذا خوری هویج، 3 قاشق غذاخوری ماست ؛ روغن مو، 1 لیمو ترش یک تخم مرغ 1 فنجان چای سیاه چای احتیاج دارید. برای تهیه رنگ مو و رنگ آمیزی یک کاسه را بگذارید و 5 قاشق غذاخوری پودر حنا خشک را به آن اضافه کنید. حالا 3 قاشق غذاخوری از ماست را به پودر اضافه کنید و آن دو را به طور کامل مخلوط کنید. تا یک ترکیب ایجاد کنید. حالا یک فنجان چای سیاه را به ترکیب اضافه کنید و در حالی که آب لیمو را به آن اضافه میکنید، آن را هم بزنید، بعد از آن باید اجازه دهید برای سه ساعت بماند.

هنگامی که ترکیب خمیری آماده برای اعمال بر روی موهایتان شد یک تخم مرغ کامل به ترکیب اضافه کنید اگر ترکیب خیلی سفت است چای بیشتری به آن اضاف کنید. بعدا ضروری است برای جلوگیری از رنگ گرفتن دست ها و ناخن از دستکش پلاستیکی بهره ببرید. بعلاوه شما احتیاج به یک قلم مو رنگی نازک داریدکه خمیر حنا را به طور یکسان بر روی موهای خود اعمال کنید. قبل از اینکه شما آغاز به استفاده از خمیر حنا کنید، شما باید به یاد داشته باشید به طور موثر روغن مو را اعمال کنید. این یک دلیل است زیرا روغن مو از جذب بیش از حد رنگ محافظت می نماید. بعلاوه باعث می گردد موهای شما را پیش ببرند و باعث می گردد که فولیکول های مو مواد مغذی را از حنا جذب نمایند. موهای خود را در حدود یک ساعت و نیم بعد بشوئید و پس از آن باید از حنا بهره ببرید. حالا مقادیر زیادی از حنا را به مو اضافه کنید. به یاد داشته باشید از ریشه یا پوست سر تا نوک مو آغاز کنید. اطمینان حاصل کنید که همه مو با پوشش حنا کاملا پوشانده شده اند. پس از اینکه تمام بخش های پوست سر را پوشیدید، باید کلیه قسمت ها را با هم ترکیب کنید تا خمیر مو یکنواخت گردد. حالا شما باید موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید زیرا ساده ترین شستشو و رنگ قرمز رنگ حنا است. اجازه دهید کلاه برای 3-4ساعت باقی بماند، پس از آن شما باید موها را با آب گرم شستشو دهید.

حنا به تدریج ثابت خواهد شد و احتیاج دارد که شما آن را از پوست سر و رشته های مو تمیزکنید. بعد از اینکه بیشتر حنا با آب تمیز شد، از شامپوی ملایم بهره ببرید.

پس از شستشو با شامپو، موهایتان را کمی خشک کنید، پس از آن شما باید میزان بسیار کمی از روغن را روی موهایتان بمالید. این باعث می گردد که موها خشک نشوند و باعث می گردد که تعمیر و نگهداری بیشتر قابل کنترل باشد. موها را خشک کنید بعد شما متوجه خواهید شد که موهای شما نرم و براق است. شما باید این درمان را هر 3 هفته یک بار تکرار کنید تا متوجه شوید که مفید است. وکیفیت موی شما به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

منبع: راسخون

به "مزایای حنا برای مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای حنا برای مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید