قم یکی از استان های پیشرو در نهضت ملی مسکن است

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، خبرنگاران/قم وزیر راه و شهرسازی گفت: قم یکی از استان های پیشرو در نهضت ملی مسکن بوده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان تعیین شده، پیشی گرفته است.

قم یکی از استان های پیشرو در نهضت ملی مسکن است

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان قم و در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، ضمن تشکر از مجموعه استان قم اعلام کرد: امروز عملیات اجرایی احداث بیش از 40 هزار واحد مسکونی در استان قم آغاز شد که می تواند برای مردم، به خصوص جوانان و کسانی که مسکن ندارند ایجاد امید و آرامش کند.

وی اضافه نمود: امروزه بیش از 50 درصد از هزینه سبد خانوار در ایران برای شهروندان فاقد مسکن را هزینه اجاره خانه تشکیل می دهد و این وظیفه ماست که بتوانیم با یک کوشش جهادی تا سرانجام دولت طرح نهضت ملی مسکن را پیش برده و این افراد را صاحب خانه کنیم.

قاسمی ادامه داد: نهضت ملی مسکن خواسته و احتیاج مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی است که مردم بتوانند صاحب مسکن شوند، لذا استان قم جزو استان های پیشرو در آغاز نهضت ملی مسکن است.

وی توضیح داد: اکنون سهمیه هر استان در دو مرحله 2 میلیون واحدی نهضت ملی معین شده و خوشبختانه قم از سهمی که در مرحله اول برای این استان معین شده، پیشی گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی از احداث بیش از 41 هزار واحد مسکونی در شهرهای استان قم اطلاع داد و وعده برداشتن گام های بعدی را در سال های آینده داد.

قاسمی اظهار کرد: امروز با اقداماتی نظیر الحاق زمین به شهر، برای حدود 50 درصد تعداد ثبت نام ها در قم زمین تأمین شده است، بیش از 89 هزار نفر در قم ثبت نام نموده اند و این تعداد افزایش خواهد یافت، لذا زمین های زیادی در شهر هست که احتیاج به الحاق ندارد و می تواند در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی اضافه نمود: این زمین ها اکنون در اختیار نهادها و مؤسساتی است که بر اساس قانون جهش فراوری مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن دارند، موظف اند در صورت بلااستفاده ماندن زمین و عدم ساخت وساز، این زمین ها را به دولت بازگردانند تا در نهضت ملی مسکن استفاده گردد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان نمود: خواهش من این است که مجموعه هایی که این زمین ها را در اختیار دارند و مازاد هم هست، آن ها را بازگردانند، لذت اکنون دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی در پیک تقاضا قرار دارند و در آینده احتیاجی به ظرفیت بیشتر نخواهند داشت.

قاسمی در سرانجام گفت: حدود 1000 هکتار زمین در اختیار این مؤسسات آموزشی و دانشگاه ها قرار گرفته است که سهم استان در فاز دوم باید از همین زمین ها تأمین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قم یکی از استان های پیشرو در نهضت ملی مسکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قم یکی از استان های پیشرو در نهضت ملی مسکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید