فناوری ها و ابزارهای نوین حوزه علوم شناختی گسترش می یابد

به گزارش وبلاگ آبی اناری ها، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اهداف این ستاد در امسال را توسعه فناوری و ابزارهای نوین این حوزه دانست که ایجاد زیست بوم مناسب برای گسترش فعالیت های بخش خصوصی و توسعه اقتصاد دانش بنیان رسیدن به آن را محقق می نماید.

فناوری ها و ابزارهای نوین حوزه علوم شناختی گسترش می یابد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ آبی اناری ها به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجید نیلی احمدآبادی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اهداف این ستاد در امسال را توسعه فناوری و ابزارهای نوین این حوزه دانست که ایجاد زیست بوم مناسب برای گسترش فعالیت های بخش خصوصی و توسعه اقتصاد دانش بنیان رسیدن به آن را محقق می نماید.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تمرکز فعالیت ستاد را راسخ بر 4 هدف دانست و بیان نمود: پایش و ارتقای قابلیت های شناختی آحاد جامعه، توسعه کاربست علوم و فناوری های شناختی، حمایت از پژوهش های شناختی و توسعه فناوری ها و ابزارهای نوین این اهداف است.

وی ادامه داد: بنابراین ستاد برای تحقق این اهداف سیاست هایی را دنبال می نماید که ایجاد زیست بوم مناسب برای گسترش فعالیت بخش خصوصی و توسعه اقتصاد دانش بنیان با حمایت از بازیگران آن در سطح ملی و فعال سازی بیشتر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را شامل می گردد.

نیلی احمدآبادی اظهار داشت: برای گسترش نقش آفرینی مراکز علمی ضروری است که دانشگاه ها، سیاست ها و راهبردهای مناسبی را برای توسعه فعالیت های میان رشته ای به کار بندند و همچنین برای ایجاد زیست بوم های مناسب برای گسترش فعالیت های مالی و دانش بنیان،ضروری است وزارتخانه های ذیربط هم راستا و همگام با هم عمل نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فناوری ها و ابزارهای نوین حوزه علوم شناختی گسترش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری ها و ابزارهای نوین حوزه علوم شناختی گسترش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید